Τη λήψη αναγκαίων μέτρων από την Πολιτεία για τη διατήρηση και τη βελτίωση των υπηρεσιών της ακτοπλοΐας, εκσυγχρονίζοντας το θεσμικό πλαίσιο, μειώνοντας τις κρατικές παρεμβάσεις, εξαλείφοντας τη γραφειοκρατία και απαλλάσσοντας τις εταιρείες από την επιβολή στρεβλωτικών και απαρχαιωμένων υποχρεώσεων, ζήτησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης, στην πρώτη συνεδρίαση του νέου Δ.Σ. του Συνδέσμου που προέκυψε από τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα.
Οι αρχαιρεσίες του ΣΕΕΝ για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. ολοκληρώθηκαν με την επανεκλογή του Μ. Σακέλλη στη θέση του προέδρου και του Αντώνη Αγαπητού στη θέση του αντιπροέδρου.
Στην πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ. ο Μ. Σακέλλης ανέφερε ότι το 2015 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την ακτοπλοΐα, ο εσωτερικός τουρισμός μειώθηκε και παρά την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού η κίνηση το 2015 προβλέπεται μειωμένη κατά 3-5% σε σχέση με το 2014.
Παράλληλα εξέφρασε τις ανησυχίες των ακτοοπλόων για τις επιπτώσεις της αύξησης των συντελεστών ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα, στα νησιά, στην εστίαση και στον τουρισμό γενικά.
Τόνισε ότι το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου οφείλει να εντείνει τις προσπάθειές του για την κατάργηση μέτρων, τα οποία είναι βέβαιο ότι θα φέρουν αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, ενώ πρέπει να καταστήσουν κατανοητό στην Πολιτεία και τους κοινωνικούς φορείς ότι τα ελληνικά επιβατηγά πλοία προσφέρουν ανεκτίμητες υπηρεσίες εθνικής σημασίας.
Επισήμανε ότι ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος εξυπηρετεί στο Αιγαίο και το Ιόνιο 14 εκατ. επιβάτες ή 37.600.000 αν συμπεριληφθούν και τα πορθμεία.
Παράλληλα τα πλοία διεθνών γραμμών στηρίζουν το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο μέσω των γραμμών της Αδριατικής, στις οποίες το μεταφορικό έργο ξεπερνάει το 1.500.000 επιβάτες και τα 330.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.
«Τις εξαιρετικές αυτές υπηρεσίες οφείλουμε να τις διαφυλάξουμε, προβάλλοντας και εκτελώντας με συνέπεια τα προγραμματισμένα δρομολόγιά μας και καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια βελτίωσης των υπηρεσιών και αύξησης του μεταφορικού έργου» τόνισε και, όπως είπε, για τα ελληνικά πλοία που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς γραμμές πρέπει να ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά τους, όπως π.χ. η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, όπως συμβαίνει και με άλλα ευρωπαϊκά πλοία.
«Αγκυρα» για 48 ώρες
Να σημειωθεί ότι οι ακτοπλόοι βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι μ’ ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, αυτό της έντονης αντίδρασης των ναυτεργατών, οι οποίοι σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υλοποίηση της μνημονιακής δέσμευσης –βάσει της οποίας αναμένεται να μειωθούν οι οργανικές συνθέσεις στις εσωτερικές γραμμές– προχωρούν σε 48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων στις 2 και 3 Νοεμβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης, όπως τονίζει η ΠΝΟ, ενώ στις 12 Νοεμβρίου τα πλοία θα ακινητοποιηθούν και πάλι για 24 ώρες καθώς η ΠΝΟ συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ.
Για τον λόγο αυτό ο Μ. Σακέλλης, σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από μερικές μέρες βρέθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας και επισκέφτηκε τον Θ. Δρίτσα με βασικό θέμα συζήτησης τις ερχόμενες κινητοποιήσεις των ναυτικών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας