Ενα νέο «χτύπημα» θα δεχτούν το επόμενο χρονικό διάστημα οι Ελληνες ναυτικοί, καθώς, όπως ανακοίνωσε το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, θα υλοποιηθεί μνημονιακή υποχρέωση βάσει της οποίας θα μειωθούν οι οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων στα μεγάλα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία στις εσωτερικές γραμμές.
Από τη ρύθμιση αυτή θα χάσουν τη δουλειά τους αρκετοί ναυτικοί και ειδικά όσοι ανήκουν στα κατώτερα πληρώματα.
Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στις γραμμές της Αδριατικής όταν υπουργός Ναυτιλίας ήταν ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Μιλώντας πάντως στη Βουλή ο Θ. Δρίτσας υποστήριξε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας πρέπει να υλοποιήσει άμεσα δυο δεσμευτικές υποχρεώσεις προς τους δανειστές (πώληση ΟΛΠ-ΟΛΘ και μείωση πληρωμάτων στις εσωτερικές γραμμές) που προέρχονται από το 1ο και το 2ο Μνημόνιο, ενώ αναφερόμενος στη μείωση της σύνθεσης των πληρωμάτων ανέφερε ότι στη διαδικασία διαπραγμάτευσης έδωσαν σκληρή μάχη και αφήνοντας σαφείς αιχμές υποστήριξε ότι στο «εσωτερικό η απαίτηση των θεσμών-δανειστών φαίνεται ότι είχε ισχυρούς υποστηρικτές, αν και όχι εμφανείς».
Οπως είπε, η δική τους προσπάθεια ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, κάτι που όμως δεν έγινε και δεν ήταν δική τους επιλογή.
Συμπλήρωσε ότι θα επιδιώξουν διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο κατανοώντας σαφώς, όπως διευκρίνισε, ότι το θέμα έχει «κοινωνική-εργασιακή διάσταση».
Ενα θέμα που όλα δείχνουν ότι θα ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών στον ναυτεργατικό κόσμο, καθώς ήδη από την Τετάρτη η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) στη συνεδρίασή της ασχολήθηκε με τα μέτρα που περιέχονται στο τρίτο Μνημόνιο και θίγουν τους ναυτικούς με κυρίαρχα τα κοινωνικοασφαλιστικά τους.
Με μια πολύ σκληρή ανακοίνωση αναφέρεται στο θέμα της μείωσης των πληρωμάτων και αναρωτιέται:
Δεν διδάχθηκε κανείς τίποτε από το σχετικά πρόσφατο δυστύχημα και την πυρκαγιά του πλοίου «Norman Atlanic» και στη συνέχεια την πυρκαγιά του άλλου πλοίου στην Αδριατική; Δεν γνωρίζουν οι διάφοροι φερέλπιδες νεόκοποι σύμβουλοι ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρησιακής κερδοσκοπίας;
Προειδοποιούν ότι οι Ελληνες ναυτεργάτες δεν θα ανεχθούν καμιά περαιτέρω μείωση των κοινωνικοασφαλιστικών τους δικαιωμάτων τα οποία και κατέκτησαν με σκληρούς αγώνες, παλεύοντας με τις τρικυμίες και τα κύματα. «Τα περιθώρια του χρόνου έχουν εξαντληθεί. Τα λάβαρα του αγώνα ξεδιπλώθηκαν», σημειώνουν.
Στο μεταξύ η διοίκηση της Ομοσπονδίας απέστειλε εξώδικο προς τον υπουργό Ναυτιλίας με τα αιτήματά τους και στο οποίο γνωστοποιούν στον υπουργό ότι θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας