Από την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και έως τις 29 Φεβρουαρίου θα διαρκέσουν οι χειμερινές εκπτώσεις, στη διάρκεια των οποίων τα καταστήματα θα μείνουν ανοιχτά δύο Κυριακές, αντί για μία, όπως γινόταν μέχρι πέρυσι.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), αυτές οι Κυριακές θα είναι στις 14 και 21 Ιανουαρίου, με προαιρετικό ωράριο λειτουργίας για όλη την επικράτεια από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ.
Οδηγίες για τους καταναλωτές
Για την προστασία των καταναλωτών από τυχόν απόπειρες εξαπάτησης από ψευδεπίγραφες «προσφορές» και εκπτώσεις, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος περιγράφει τους πέντε βασικούς κανόνες που πρέπει να τηρούν οι καταναλωτές για τις αγορές τους.
- Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
- Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
- Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.
- Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
- Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Προσοχή στην... ψυχολογική πίεση
Η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών εφιστά την προσοχή των καταναλωτών και στις τεχνικές marketing.
Όπως σημειώνει, μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου δημιουργούν καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing όπως η Βlack Friday, το άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, οι «λευκές νύχτες» κ.λπ., με αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά.
Για τον λόγο αυτό, και σε συνθήκες εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης που βιώνουν όλοι, η Ένωση σημειώνει ότι ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη και βάσει πραγματικών αναγκών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας