Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.6° 15.2°
2 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.4°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 15.5°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
2 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
77%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
86%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 15.5°
2 BF
93%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.9°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
2 BF
69%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.8° 16.8°
2 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
49%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.2°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 15.8°
0 BF
77%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
72%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τι προτείνουν τα κόμματα για κατοικία και ρυθμίσεις «κόκκινων» δανείων

Ενα τεράστιο απόθεμα «κόκκινων» δανείων που έφυγε από τις τράπεζες παραμένει στην οικονομία και θα συνεχίσει για πολλά χρόνια ακόμα να ταλανίζει την κοινωνία, ενώ το πρόβλημα της στέγασης διογκώνεται λαμβάνοντας χαρακτηριστικά κρίσης.

Με δεδομένο ότι οι πλειστηριασμοί δεν θα καταργηθούν, υπάρχουν πλέον αποτρεπτικά εργαλεία και πρόνοιες που μπορούν να διαχωρίσουν τους στρατηγικούς κακοπληρωτές από εκείνους που έχουν πραγματική ανάγκη και να επιταχύνουν διαδικασίες ρύθμισης χρεών (άρση τραπεζικού απορρήτου, ηλεκτρονικές πλατφόρμες), έτσι τίθεται το ερώτημα αν χρειαζόμαστε έναν νέο νόμο προστασίας της πρώτης κατοικίας.

Η Ν.Δ. θεωρεί ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (Ν.4783) και οι πρόνοιες για τους ευάλωτους επαρκούν και παράγουν ήδη αποτελέσματα. ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ τάσσονται υπέρ της υιοθέτησης ολιστικού πλαισίου διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους και προστασίας της πρώτης κατοικίας και όχι μόνο, με όρους βιωσιμότητας καθώς και νέο πλαίσιο λειτουργίας των funds και των εταιρειών διαχείρισης.

Για το ΜέΡΑ25, χωρίς κατάργηση του σχεδίου «Ηρακλής» δεν μπορεί να υπάρξει προστασία της πρώτης κατοικίας και αντιτάσσει τη δική του λύση, το σχέδιο «Οδυσσέας». Το ΚΚΕ καλεί τον λαό να αγωνιστεί μαζί του για πραγματική κατάργηση των πλειστηριασμών και διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων.


Μιχάλης Κατρίνης, ΠΑΣΟΚ υποψήφιος στον Νομό Ηλείας

«Ολοκληρωμένο πλαίσιο διαχείρισης ιδιωτικού χρέους»

Το ΠΑΣΟΚ έχει προτείνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, το οποίο διογκώνεται συνεχώς και απειλεί την κοινωνική και οικονομική συνοχή. Το πλαίσιο αυτό έχει ήδη κατατεθεί με συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις στη Βουλή από το 2019 και περιλαμβάνει:

● Προστασία της κύριας κατοικίας για τους πραγματικά αδύναμους δανειολήπτες, με βάση τις πρόνοιες του Ν.3869/10 του ΠΑΣΟΚ (νόμος Κατσέλη) με νέα επικαιροποιημένα κριτήρια.

● Εξάντληση του αριθμού των δόσεων για οφειλές σε τράπεζες-funds μέχρι 240, με θεσμοθέτηση διαμεσολαβητή ο οποίος θα κρίνει τη βιωσιμότητα των προτεινόμενων ρυθμίσεων προς τους δανειολήπτες και θα αντιπροτείνει, εφόσον το κρίνει σκόπιμο.

● Προστασία της αγροτικής γης κατά 50% από κατάσχεση, ως μοναδικό μέσο επιβίωσης για τους επαγγελματίες αγρότες και κτηνοτρόφους.

● Κανόνες λειτουργίας και πλαίσιο δεοντολογίας, ώστε να σταματήσει η ασυδοσία των funds και των εταιρειών διαχείρισης.

● Δυνατότητα των δανειοληπτών να αγοράζουν το δάνειό τους πριν αυτό πουληθεί στη δευτερογενή αγορά δανείων.

● Βιώσιμες ρυθμίσεις για τους δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο και τους εγγυητές δανείων, ώστε να μη χάνουν τις περιουσίες τους.

Ολο αυτό το νομοθετικό πλαίσιο στοχεύει σε βιώσιμες ρυθμίσεις δανείων και να προστατευθεί η κύρια κατοικία χιλιάδων νοικοκυριών και επιχειρήσεων που βρίσκονται σε αποδεδειγμένη αδυναμία.

Τόσο ο πτωχευτικός κώδικας της Ν.Δ. όσο και ο Ν.4605/19 του ΣΥΡΙΖΑ (που αντικατέστησε τον νόμο Κατσέλη του ΠΑΣΟΚ) απέτυχαν, αφού και στις δύο περιπτώσεις

● Οι ρυθμίσεις οφειλών δεν ξεπέρασαν τις λίγες χιλιάδες, όταν τα «κόκκινα» δάνεια υπερβαίνουν το 1 εκατομμύριο.

● Δεν παρείχαν αποτελεσματική προστασία για την πρώτη κατοικία, παρά μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις.

Ολες οι ενώσεις καταναλωτών και δανειοληπτών συμφωνούν ότι το μόνο αποτελεσματικό πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας από το 2010 που ξεκίνησε η κρίση μέχρι σήμερα ήταν ο Ν.3869/10 του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος μάλιστα προέβλεπε τη χορήγηση της προστασίας μόνο ύστερα από δικαστική απόφαση. Τώρα που η ακρίβεια σαρώνει τη χώρα και οι αυξήσεις επιτοκίων οδηγούν σε περισσότερα «κόκκινα» δάνεια, η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την προστασία της πρώτης κατοικίας φαντάζει επίκαιρη όσο ποτέ και αποτελεί μία από τις κύριες προγραμματικές θέσεις του.


Σάκης Ζαχάρος, ΜέΡΑ25-Συμμαχία Ρήξης υποψήφιος Β3 Νότιου Τομέα Αθηνών

«Κατάργηση του “Ηρακλή”, υιοθέτηση του “Οδυσσέα” και πλαίσιο μόνιμης προστασίας κύριας κατοικίας»

Οποιος ισχυρίζεται ότι μπορεί να προστατευτούν η πρώτη κατοικία και τα μικρομάγαζα χωρίς κατάργηση του κατάπτυστου σχεδίου «Ηρακλής», απλώς ψεύδεται!

Το σχέδιο «Ηρακλής», δηλαδή η πώληση των λεγόμενων «κόκκινων» δανείων σε αρπακτικά funds, με παροχή εγγυήσεων από το ελληνικό Δημόσιο έως 23 δισ. ευρώ, μπορεί να υπερψηφίστηκε μόνο από τη Ν.Δ., αλλά θεμελιώθηκε σε νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που προέβλεπε την πώληση «κόκκινων» δανείων σε funds χωρίς ενημέρωση του δανειολήπτη, θεσμοθετούσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και καθιστούσε ιδιώνυμο αδίκημα την αντίσταση στις εξώσεις!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ υιοθέτησε το σχέδιο «Asset Protection Scheme» που προέβλεπε εγγυήσεις του ελληνικού Δημοσίου έως 12 δισ. ευρώ στις τράπεζες για να τιτλοποιήσουν «κόκκινα» δάνεια, καταργώντας οριστικά την προστασία της πρώτης κατοικίας! Για το εν λόγω σχέδιο, ο κ. Τσακαλώτος… παραπονιόταν τον Οκτώβριο 2019 ότι «η κυβέρνηση της Ν.Δ. παρουσιάζει ως επιτυχία δική της ένα σχέδιο που έχει ήδη επεξεργαστεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ»!

Πέραν αυτών, σε συνέντευξή του ο κ. Τσίπρας είπε ότι «σε καμία ευνομούμενη πολιτεία δεν απαγορεύονται οι πλειστηριασμοί»! Ετσι, ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο δεν δεσμεύεται σε κατάργηση του «Ηρακλή», αλλά έμπλεος κυνισμού βαφτίζει «προστασία των δανειοληπτών» τον… σοσιαλισμό για τα αρπακτικά funds, καθώς ο δανειολήπτης πρέπει μέσα σε 5-10 χρόνια να αποπληρώσει –και μάλιστα με αγοραία επιτόκια– μια οφειλή δανείου που αγοράστηκε από το fund σε πολύ χαμηλότερη τιμή!

Στην ίδια λογική κινείται και το ΠΑΣΟΚ που επίσης δεν μιλάει για κατάργηση του «Ηρακλή», κάνοντας αναφορά σε «ρυθμίσεις δόσεων» και «επιβολή κανόνων», φτάνοντας στο σημείο να προτείνει «ο δανειολήπτης να αγοράζει το δάνειο από την τράπεζα σε ποσό μεγαλύτερο από αυτό που θα το αγόραζε το fund»!

Απέναντι στο –εν πολλοίς– κοινό πρόγραμμα των τριών, το ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη αντιτάσσει τη μόνη βιώσιμη λύση, το σχέδιο «Οδυσσέας», το οποίο είναι το μόνο που προβλέπει κατάργηση του «Ηρακλή», με μόνιμη προστασία της κύριας κατοικίας και των μικρομεσαίων. Επιπλέον, παγώνει όλα τα πανωτόκια, καταργεί εξώσεις και πλειστηριασμούς και δρομολογεί τη μακροχρόνια διαχείριση των χρεών με τρόπο που συνδυάζει:

α. τον τερματισμό της εξαγωγής στο εξωτερικό τεράστιου πλούτου,

β. την προστασία οικογενειών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων που σήμερα (υπό τον «Ηρακλή») χάνουν σπίτια και μαγαζιά, και

γ. τη δίκαιη διευθέτηση των χρεών των δανειοληπτών σε βάθος χρόνου.


Θεόδωρος Ρουσόπουλος, Ν.Δ. υποψήφιος στον Βόρειο Τομέα της Αθήνας (Β1)

«Δημιουργήσαμε μόνιμο πλαίσιο ρύθμισης οφειλών»

Γνωρίζετε βέβαια ότι το πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους δεν είναι καινούργιο, αλλά ταλαιπωρεί νοικοκυριά και επιχειρήσεις για περισσότερο από μία δεκαετία. Το ποσοστό των «κόκκινων» δανείων ήταν 43,5% τον Ιούλιο του 2019 και η κυβέρνηση Ν.Δ. το μείωσε στο 8,5%. Γίνεται από όλους στοιχειωδώς αντιληπτό πως όσο πιο υγιές τραπεζικό σύστημα έχεις τόσο περισσότερα χρήματα μπορεί να κατευθύνει στην αγορά, για να χρηματοδοτηθούν παραγωγικές δράσεις. Οσο τα «κόκκινα» δάνεια έμεναν στην προηγούμενη κατάσταση τόσο πιο καταδικασμένη σε στασιμότητα ήταν η οικονομία μας.

Τα «κόκκινα» δάνεια στο τραπεζικό σύστημα είναι η μία διάσταση του προβλήματος του ιδιωτικού χρέους. Η άλλη φυσικά αφορά την τύχη των οφειλετών. Στην κατεύθυνση αυτή στηρίξαμε τη διαδικασία διμερών ρυθμίσεων μεταξύ δανειοληπτών από τη μία πλευρά και τραπεζών και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων από την άλλη.

Από την Ενωση Ελληνικών Τραπεζών στοιχεία έχουμε για την τελευταία διετία ΣΥΡΙΖΑ, όταν οι διμερείς ρυθμίσεις ανήλθαν σε 10,2 δισ. Στην τετραετία Ν.Δ., που έχουμε πιο πλήρη στοιχεία, οι διμερείς ρυθμίσεις ανήλθαν σε 68 δισ. Αναλογικά αντιλαμβάνεστε πότε το μέτρο είχε μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Επιπλέον μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού τον οποίο θεσπίσαμε το 2020 έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής ρυθμίσεις χρεών ύψους 1,42 δισ. ευρώ, γεγονός που καθιστά τον συγκεκριμένο μηχανισμό το πιο αποτελεσματικό εργαλείο εξωδικαστικής ρύθμισης των τελευταίων 12 ετών.

Αρα, ρυθμίσεις έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται με εντατικούς ρυθμούς, αποτρέποντας τον εκπλειστηριασμό ακινήτων.

Ως προς την προστασία της πρώτης κατοικίας, ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει πως καταργήθηκε τον Φεβρουάριο του 2019, όταν ήταν ακόμη κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έφερε εν συνεχεία ένα προσωρινό πλαίσιο διάρκειας 6 μηνών στο οποίο υποβλήθηκαν ελάχιστες αιτήσεις καθώς κάλυπτε μια πολύ μικρή περίμετρο δανειοληπτών. Επομένως, όταν αναλάβαμε δεν υπήρχε μόνιμο πλαίσιο προστασίας, ήταν και αυτό στα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ που δεν «πρόλαβε» να υλοποιήσει.

Εμείς αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα και ψηφίσαμε το 2020 τον νόμο 4738, δηλαδή ένα μόνιμο πλαίσιο για τη ρύθμιση οφειλών. Σε αυτό περιλαμβάνονται ειδικές προβλέψεις για την προστασία της κατοικίας των ευάλωτων δανειοληπτών που οδηγούνται σε πτώχευση, όπως η θέσπιση του Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης προς τον οποίο οι ευάλωτοι δανειολήπτες θα καταβάλλουν μίσθωμα επιδοτούμενο από το κράτος προκειμένου να παραμένουν στην κατοικία τους. Αλλά και μέχρι την πλήρη λειτουργία του φορέα, οι ευάλωτοι δανειολήπτες δεν μένουν απροστάτευτοι, καθώς λειτουργεί ενδιάμεσο πρόγραμμα επιδότησης των δόσεων στεγαστικού δανείου τους ώστε να αποτραπεί ο εκπλειστηριασμός της κατοικίας τους.


Γιώργος Σταθάκης, ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. υποψήφιος στον Νομό Χανίων

«Επαναφορά προστασίας της πρώτης κατοικίας και ρυθμίσεις»

Η Νέα Δημοκρατία ουσιαστικά προσπαθεί να επιλύσει το πρόβλημα με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Με έναν πτωχευτικό κώδικα που επιτρέπει fast track διαδικασίες εκποίησης και πλειστηριασμών δανειοληπτών και εγγυητών και δίνει μονοσήμαντη διαπραγματευτική ισχύ στα funds ακόμα και στην περίπτωση ρύθμισης των οφειλών.

Το θέμα όμως είναι η αναδιάρθρωση των δανείων να γίνει με τρόπο που κρατάει όρθια την οικονομία, τις ΜμΕ, τους επαγγελματίες και φυσικά τα νοικοκυριά και δεν οδηγεί στη χρεοκοπία αλλά στη βιώσιμη ρύθμιση των οφειλών προς τράπεζες, ασφαλιστικούς οργανισμούς και Εφορία. Συνεπώς η απάντηση είναι διπλή. Πρώτον, προστασία της πρώτης κατοικίας. Και δεύτερον, εξωδικαστική διαδικασία ρύθμισης με κανόνες δεσμευτικότητας προς όλους τους πιστωτές.

Η επαναφορά της προστασίας της πρώτης κατοικίας με βάση κανόνες και προϋποθέσεις των δύο διαδοχικών νόμων (νόμος Κατσέλη 2012-14 και νόμος Σταθάκη 2015-19) ουσιαστικά προστατεύει την πρώτη κατοικία για τον ειλικρινή δανειολήπτη με αντικειμενική αξία κατοικίας μέχρι 300.000 ευρώ, πρακτικά το 80-85% των νοικοκυριών.

Από τα 200.000 δάνεια που είχαν ενταχθεί στους νόμους, έχουν εκδικαστεί τα 150.000 και έχουν λάβει ευνοϊκή δικαστική ρύθμιση τα δύο τρίτα.

Με το νέο κύμα κρίσης λόγω της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης η επαναφορά του νόμου αποτελεί άμεση αναγκαιότητα και προτεραιότητα. Ο νόμος καλείται να επεκταθεί στην επαγγελματική στέγη και την αγροτική γη.

Η εξωδικαστική διαδικασία αφορά τη ρύθμιση των χρεών με βάση την πραγματική δυνατότητα αποπληρωμής από επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις και νοικοκυριά με πολλαπλές οφειλές. Εδώ η νομοθεσία για να γίνει λειτουργική χρειάζεται την εισαγωγή της αρχής της δεσμευτικότητας. Τόσο για τη συμμετοχή των πιστωτών στη διαδικασία όσο και στην αποδοχή της προτεινόμενης λύσης. Αυτό θα επιταχύνει τη διαδικασία και θα δώσει το κίνητρο να υπάρξουν ρυθμίσεις, εξοβελίζοντας το στοιχείο των πλειστηριασμών.

Η εξωδικαστική διαδικασία μπορεί φυσικά να πάρει τη δικαστική οδό αν υπάρχουν ενστάσεις στο τελικό σχέδιο ρύθμισης. Σε κάθε περίπτωση το όφελος από τη διαδικασία αυτή είναι τριπλό. Δίνει κίνητρο να υπάρξουν προκαταβολικά συμφωνημένες ρυθμίσεις, διασφαλίζει την εξωδικαστική διαδικασία της εύρεσης λύσης και ταυτόχρονα οδηγεί και στην οριστική δικαστική επίλυση.

Η ρύθμιση των χρεών, που εμπεριέχει τη διαγραφή προσαυξήσεων και χρεών μέχρι και 60%, περιλαμβάνει στη συνέχεια δύο δρόμους. Πρώτον, τη γρήγορη αποπληρωμή με την αρωγή από ειδικό κρατικό ταμείο που θα ιδρυθεί και δεύτερον, τη μακροχρόνια αποπληρωμή με σταθερό επιτόκιο.

Το τελευταίο κομμάτι της νέας νομοθεσίας αφορά τη ρύθμιση της αγοράς των funds. Πρώτον, τη φορολόγησή τους, από την οποία τα εξαίρεσε η νομοθεσία της Ν.Δ. Δεύτερον, τη ρύθμιση της αγοράς με κανόνες δεοντολογίας και διαφάνειας για ομάδες αλλά και για μεμονωμένα δάνεια. Τρίτον, την ίδρυση κρατικής αρχής επιτήρησης όλης της πολιτικής για τα «κόκκινα» δάνεια. Τέταρτον, την αναβάθμιση των ΚΕΠ δανειοληπτών για τη συμβουλευτική και νομική υποστήριξη των οφειλετών.


Χρήστος Κατσώτης, ΚΚΕ υποψήφιος στον Νότιο Τομέα Αθήνας

«Τα σπίτια του λαού μπορεί τελικά να τα σώσει μόνο ο λαϊκός ξεσηκωμός»

Αρχικά οφείλει κάποιος να αναλογιστεί πως για τα «κόκκινα» δάνεια δεν υπάρχει ευθύνη των δανειοληπτών, των εργατικών-λαϊκών στρωμάτων. Αφ’ ενός, οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε τραπεζικό δανεισμό για να καλύψουν τη στοιχειώδη ανάγκη στέγασης, αφού δεν υπήρχε κανενός είδους κρατική πρόνοια, αφ’ ετέρου, οι εργαζόμενοι είδαν, λόγω της καπιταλιστικής κρίσης και της αστικής πολιτικής διαχείρισής της προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, μια δραστική περικοπή των εισοδημάτων τους.

Τα εργατικά λαϊκά στρώματα είδαν, αν αθροίσει κάποιος τη μείωση των μισθών, την εκτίναξη των φόρων και τον πληθωρισμό, πάνω από 50% μείωση του λαϊκού εισοδήματος. Ο μέσος λοιπόν εργαζόμενος, αφού με τη δουλειά του «έχτισε δεκάδες διαμερίσματα», βρέθηκε να αναγκάζεται να δανειστεί από την τράπεζα ένα υπέρογκο ποσό για να βάλει ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του, στη συνέχεια είδε δραστική μείωση του μισθού του και αδυναμία να αποπληρώσει το δάνειό του και βρέθηκε πάλι να απειλείται με έξωση από το σπίτι του. «Μια πόλη χτίσαμε μαζί, και ακόμα ζω στο νοίκι...».

Οι εργαζόμενοι ούτε φταίνε ούτε πρέπει να πληρώσουν. Για τα «κόκκινα» δάνεια φταίνε το αστικό κράτος, οι τράπεζες, οι κατασκευαστικοί όμιλοι, οι μεγαλοϊδιοκτήτες που είδαν στην ανάγκη της εργατικής λαϊκής οικογένειας για στέγη πεδίο κερδοφορίας.

Γι’ αυτό και το ΚΚΕ έχει σταθεί απέναντι στις διάφορες ρυθμίσεις «προστασίας» που είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά, ανεξάρτητα από την πολιτική τοποθέτηση της εκάστοτε διακυβέρνησης: Πώς θα υποχρεώσουν τους δανειολήπτες στο να καταβάλουν το μέγιστο δυνατό αντίτιμο για το «κόκκινο» δάνειο.

Δεν υπήρξε καμιά προστασία πραγματική της πρώτης κατοικίας. Διαχρονικά, όλοι οι νόμοι των ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά προβλέπουν έναν διακανονισμό που θα πρέπει να τηρεί ευλαβικά ο δανειολήπτης, πάντα με απειλή την έξωση, ενώ προβλέπουν πως οι πιστωτές θα εκποιήσουν όλα τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία. Μάλιστα, θεσμοθέτησαν, με ειδική διακριτή ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, τη δυνατότητα της αγοραπωλησίας των δανείων και την πώλησή τους σε διάφορα funds. Γι’ αυτό και προκαλεί ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα όταν μιλάει για «τα κοράκια που αγόρασαν μπιρ-παρά τα «κόκκινα» δάνεια», αφού αυτός τα νομοθέτησε.

Το ΚΚΕ επιμένει ότι «τα σπίτια του λαού μπορεί τελικά να τα σώσει μόνο ο λαϊκός ξεσηκωμός» και δίνει καθημερινά τη μάχη ενάντια στη ληστεία του εργατικού και λαϊκού εισοδήματος.

Καλεί τον λαό να γυρίσει την πλάτη του στα εκβιαστικά και απατηλά διλήμματα.

Να μην επιλέξει αν θα χάσει το σπίτι του ή ό,τι έχει και δεν έχει για να το κρατήσει. Να μην επιλέξει αν οι πλειστηριασμοί και οι εξωδικαστικές ρυθμίσεις θα γίνουν με νόμο της κυβέρνησης της Ν.Δ. ή του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά να αγωνιστεί με το ΚΚΕ για την πραγματική κατάργηση των πλειστηριασμών των σπιτιών και τη διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους των μισθωτών και των αυτοαπασχολούμενων.

Να μην επιλέξει ανάμεσα στην επιδότηση ενοικίου του ΣΥΡΙΖΑ ή στην επιδότηση στεγαστικού δανείου της Ν.Δ., αφού και στις δύο περιπτώσεις θα πληρώσει τελικά περισσότερα. Από τη μία ως φορολογούμενος για τις κρατικές επιδοτήσεις και από την άλλη από τη συνεχή αύξηση των ενοικίων και των τόκων των δανείων. Να αγωνιστεί με το ΚΚΕ για τη μόνη διέξοδο που πραγματικά κατοχυρώνει το δικαίωμα του λαού στη σύγχρονη και ασφαλή κατοικία.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τι προτείνουν τα κόμματα για κατοικία και ρυθμίσεις «κόκκινων» δανείων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας