Οι συνεχείς ανατιμήσεις στα καύσιμα δίνουν τον τόνο στο σφοδρό κύμα ακρίβειας που χτυπά με ένταση νοικοκυριά και επιχειρήσεις, τη στιγμή που η κυβέρνηση δείχνει ανήμπορη να αντιδράσει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει ξεπεράσει ήδη τα 2,3 ευρώ στην Αθήνα, με περαιτέρω ανοδικές τάσεις για να αγγίξει σύντομα τα 2,5 ευρώ και στη συνέχεια να φλερτάρει ακόμα και με τα 3 ευρώ. Την ίδια στιγμή, στα νησιά η τιμή της βενζίνης έχει υπερβεί τα 2,7 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το παρατηρητήριο καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης αναφέρει στο τελευταίο του δημοσιευμένο δελτίο (Πέμπτη, 2 Ιουνίου) ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης διαμορφωνόταν στα 2,312 ευρώ.
Ο πρόεδρος των βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής, κατέγραψε ωμά την πραγματικότητα στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο, προχωρώντας μάλιστα σε ακόμα πιο ζοφερές προβλέψεις για το πού μπορεί να φτάσει η τιμή των καυσίμων στα πρατήρια.
«Οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξητική τάση εδώ και πολύ καιρό. Από την 1η Μαΐου η τιμή της αμόλυβδης έχει αυξηθεί 23 λεπτά στα διυλιστήρια, αύξηση που ακόμα δεν έχει περάσει στα πρατήρια. Αυτή τη βδομάδα θα δούμε μια τιμή σίγουρα πάνω από τα 2,30 ευρώ το λίτρο, και θα αγγίζει τα 2,40. Όταν η τιμή στο διυλιστήριο είναι στα 2,24 ευρώ, μια φυσιολογική τιμή στο πρατήριο θα είναι γύρω στα 2,40. Ο πρατηριούχος έχει χάσει 50% της δυναμικής των κεφαλαίων του», δήλωσε ο κ. Κιουρτζής.
Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να... κυνηγούν καθημερινά την πιο οικονομική τιμή βενζίνης για να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους.
Κι αυτοί το σκέφτονται...
Παρά το γεγονός ότι οι τιμές τραβούν την ανηφόρα, η κυβέρνηση εξακολουθεί να αφήνει απροστάτευτα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, λειτουργώντας συνεχώς με καθυστέρηση και με ανεπαρκή μέτρα ανακούφισης απέναντι στην ακρίβεια.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, που ανέφερε ότι η κυβέρνηση εξετάζει τυχόν παρέμβαση και θα αποφασίσει μέσα στον Ιούνιο εάν θα δρομολογήσει κάποια μέτρα. Μάλιστα, απέκλεισε μια μείωση του φόρου καυσίμων (που ωστόσο θα ανακούφιζε σημαντικά τους καταναλωτές), ενώ επιχείρησε να πείσει ότι ο υπάρχων δημοσιονομικός χώρος έχει ήδη εξαντληθεί στον ΕΝΦΙΑ και το ρεύμα.
Συγκεκριμένα, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, ο υπουργός δήλωσε ότι «αναζητούμε δημοσιονομικό χώρο για νέα μέτρα στήριξης από τον Ιούλιο», προσθέτοντας ότι εντός του τρέχοντος μηνός «θα ξέρουμε εάν θα μπορούμε να κάνουμε νέες παρεμβάσεις στα καύσιμα». Αποκλείοντας τη μείωση του ΕΦΚ, είπε ότι «το θέμα των καυσίμων θα το δούμε μελλοντικά, δεν θα αφορά σε μείωση στους φόρους», υποστηρίζοντας πως «εάν πάμε και μειώσουμε τον φόρο 20 λεπτά, το κόστος για το κράτος είναι 1,5 δισ. ευρώ, άρα θα πρέπει να βρούμε αυτά τα χρήματα».
Σημείωσε επίσης ότι για να ληφθούν νέα μέτρα στήριξης της κοινωνίας υπάρχουν δύο προϋποθέσεις: αφενός να βρεθεί δημοσιονομικός χώρος (διότι ο υπάρχων δημοσιονομικός χώρος εξαντλήθηκε στον ΕΝΦΙΑ και στο ρεύμα) και αφετέρου να υλοποιηθούν τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας