Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 14.5°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
17.1° 14.9°
1 BF
84%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
3 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
86%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
1 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 15.5°
1 BF
68%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
76%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
52%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
90%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
80%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
82%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
69%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
85%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε ΤΕΡΝΑ-EGIS η Εγνατία

Με τυμπανοκρουσίες και πανηγυρισμούς ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση την παραχώρηση εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS, η οποία θα επιφέρει έσοδα για το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και κάθετη αύξηση των διοδίων που καταβάλλουν σήμερα οι χρήστες του δρόμου.

Οπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, το διοικητικό του συμβούλιο αποσφράγισε τη βελτιωμένη οικονομική προσφορά των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS που αφορά την παραχώρηση για 35 χρόνια του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου και τριών κάθετων οδικών αξόνων της Εγνατίας προς Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. Με βάση τη βελτιωμένη προσφορά που ανέρχεται σε 1.496.100.000 ευρώ, η ένωση εταιρειών ανακηρύχτηκε «προτιμητέος επενδυτής» ενώ η συνολική αξία της επένδυσης εκτιμάται στα 2,76 δισεκατομμύρια καθώς προστίθενται τα αναμενόμενα έσοδα για το Δημόσιο (850 εκατομμύρια) ως μερίδιο 7,5% από τα διόδια και οι εργασίες, ύψους 420 εκατομμυρίων, που «υποχρεούται να υλοποιήσει ο παραχωρησιούχος σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών».

Το ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία κατέγραψε το μεγαλύτερο τίμημα που έχει μέχρι στιγμής προσφερθεί για παραχώρηση περιουσιακού στοιχείου του χαρτοφυλακίου του. Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση παραχώρησης θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ισως τότε μάθουμε και αναλυτικότερα τους όρους της παραχώρησης, εάν δηλαδή η εταιρεία θα δικαιούται και με ποιες προϋποθέσεις έκτακτες αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη λόγω πανδημίας, φυσικών καταστροφών κ.λπ., όπως πρόσφατα συνέβη με τη Φράπορτ για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

«Σπουδαίο νέο για την ελληνική οικονομία» χαρακτήρισε την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για «μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις την τελευταία δεκαετία που είχε εμπλακεί σε καθυστερήσεις, ελλείψεις και προβλήματα».

Οπως είχε αναφέρει η «Εφ.Συν.» και σε δημοσίευμα στην έναρξη του διαγωνισμού (10/12/20 - «Οι επτά μνηστήρες της Εγνατίας»), τα αναμενόμενα κέρδη για τον παραχωρησιούχο υπολογίζονται σε 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα έσοδα θα αυξηθούν καθώς σήμερα η Εγνατία χρεώνει πολύ φθηνά σε σχέση με άλλους αυτοκινητόδρομους, δηλαδή 3 ευρωλεπτά ανά χιλιόμετρο. Η χρέωση θα αυξηθεί κάθετα με την παραχώρηση σε ποσοστό που μπορεί να φτάνει το 80% αλλά το πιθανότερο είναι να καταλήξει στο ύψος των 6,4 ευρωλεπτών που εφαρμόζεται σε άλλους αυτοκινητόδρομους.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που κατασκευάστηκε από το Δημόσιο με κόστος 7 δισεκατομμυρίων. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Ηπειρο μέχρι τους Κήπους στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία. Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Σε ΤΕΡΝΑ-EGIS η Εγνατία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας