Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 14.5°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
17.1° 14.9°
1 BF
84%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
3 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
86%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
1 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 15.5°
1 BF
68%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
76%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
52%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
90%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
80%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
82%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
69%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
85%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Προτεραιότητα του υπουργείου αποτελεί η κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους | MOTIONTEAM/ ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Φόρος στην αξία, όχι στα κυβικά

Με στόχο τον εξορθολογισμό της αγοράς του αυτοκινήτου και σε κάθε περίπτωση ένα θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα για τον προϋπολογισμό, το υπουργείο Οικονομικών ανοίγει τον διάλογο με τους φορείς της αγοράς.

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται αφορούν: τη φορολόγηση των Ι.Χ. με βάση την εμπορική αξία του οχήματος και όχι τον κυβισμό, την επιβολή ενός περιβαλλοντικού τέλους στα οχήματα άνω των 20 ετών, αλλά και το μέτρο της απόσυρσης.

Μέχρι σήμερα τα καινούργια αυτοκίνητα κατά την εισαγωγή τους φορολογούνται βάσει της εργοστασιακής τους αξίας αλλά και του κυβισμού του κινητήρα με συντελεστές 5% έως 50% και επιπλέον τον ΦΠΑ. Πρόκειται για το τέλος ταξινόμησης οι συντελεστές του οποίου διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος των οχημάτων (επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, φορτηγά αυτοκίνητα κ.λπ.).

Προτεραιότητα του υπουργείου αποτελεί η κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντ’ αυτού προτείνεται ο υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

Οι συντελεστές

Συνεπώς, με βάση την αξία λιανικής του κάθε μοντέλου που θα δηλώνουν οι εισαγωγείς στην Υπηρεσία Αξιών Τελωνείου, θα διαμορφώνεται η φορολογία καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ισχύοντες συντελεστές φόρων (5% έως 50%) δεν θα αλλάξουν. Οπως και ο ΦΠΑ, εκτός και αν υπάρξουν αλλαγές στους συντελεστές στο πλαίσιο της εν εξελίξει διαπραγμάτευσης. Θα αλλάξει όμως το καθεστώς επιβολής τελών κυκλοφορίας με βάση τα κυβικά εκατοστά, κάτι που ισχύει για τα Ι.Χ. με άδεια πρώτης κυκλοφορίας μέχρι και 31 Οκτωβρίου 2010.

Οσον αφορά τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού, το τέλος ταξινόμησης θα απορρέει επίσης από την αξία λιανικής αφού υπολογιστεί πρώτα η απομείωση λόγω παλαιότητας.

Αλλαγές θα υπάρξουν ακόμα στα τεκμήρια διαβίωσης και στον φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα σε αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.ε. Δεν θα επιβάλλονται πλέον βάσει των κυβικών του κινητήρα αλλά της λιανικής αξίας του αυτοκινήτου.

Το κριτήριο

Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει ένα Ι.Χ. 1.929 κ.ε., 5ετίας σχετικά χαμηλής όμως αξίας, δεν θα καταβάλλει φόρο πολυτελούς διαβίωσης. Θα πληρώσουν όμως τον συγκεκριμένο φόρο οι κάτοχοι υπερπολυτελών αυτοκινήτων αξίας π.χ. άνω των 40.000 ευρώ, ανεξάρτητα αν τα οχήματά τους δεν διαθέτουν κινητήρα μεγάλης ιπποδύναμης.

Αν ισχύσει το ίδιο κριτήριο και στα τέλη κυκλοφορίας, τότε θα επιφέρει ριζική ανατροπή στον υπολογισμό τους με αποτέλεσμα να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για Ι.Χ. με χαμηλούς ρύπους τα οποία σήμερα απαλλάσσονται. Για τα παλαιά (20ετίας και άνω) ρυπογόνα αυτοκίνητα μελετάται η θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία τους, με την επιβολή τέλους περιβάλλοντος.

Και στο μέτωπο της απόσυρσης, σχεδιάζεται ένα δικαιότερο σύστημα το οποίο θα επιδοτεί τα φτηνά οχήματα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Φόρος στην αξία, όχι στα κυβικά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας