Χωρίς καύσιμα κινδύνευαν να μείνουν τα τρία σκάφη (πλοηγίδες) του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά και αν δεν μεσολαβούσε ο ΟΛΠ, το Δ.Σ. του οποίου αποφάσισε να προμηθεύσει με πετρέλαιο κίνησης τις πλοηγίδες, θα είχαν ακινητοποιηθεί και οι τρεις, προκαλώντας τεράστια προβλήματα στην κίνηση των κρουαζιερόπλοιων και των εμπορικών πλοίων στο λιμάνι.
Διάθεση πετρελαίου
Με ανακοίνωσή του χθες ο Οργανισμός έκανε γνωστό ότι για δεύτερη φορά μέσα στο α' εξάμηνο του 2015 αποφάσισε τη διάθεση του πετρελαίου κίνησης στα σκάφη των πλοηγίδων, μετά ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., προκειμένου να μη διακοπεί η λειτουργία του λιμανιού από την ακινησία των πλοηγίδων. Με την απόφαση 33/2015 ενέκρινε 30.000 λίτρα και με την απόφαση 77/2015 44.500 λίτρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα δεν παρουσιάστηκε τώρα, αντίθετα είναι υπαρκτό τουλάχιστον από το 2006, αλλά τον τελευταίο χρόνο έχει ενταθεί.
Υπεύθυνη για το συγκεκριμένο θέμα είναι η Διεύθυνση της Πλοηγικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, και οι συνδικαλιστές πλοηγοί υποστηρίζουν ότι εδώ και ένα χρόνο δεν έχει εγκριθεί το ποσό των 440.000 ευρώ που χρειάζεται για τα καύσιμα των πλοηγίδων, παρά το γεγονός ότι η Πλοηγική Υπηρεσία έχει δικό της χρηματικό κεφάλαιο (ΚΠΥ) στο οποίο καταλήγουν τα πλοηγικά δικαιώματα που πληρώνει η κάθε ναυτιλιακή εταιρεία για το πλοίο της που μπαίνει στο λιμάνι, ένα ποσό περίπου 18 με 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Οι δυσκολίες με τα καύσιμα των σκαφών προκύπτουν γιατί σύμφωνα με τους συνδικαλιστές οι υπάλληλοι της αρμόδιας Διεύθυνσης δεν γνωρίζουν το αντικείμενο και «χάνονται στο γράμμα του νόμου», με αποτέλεσμα να περνούν οι μήνες και να μην μπορεί να ρυθμιστεί η εμπλοκή με τα καύσιμα, παρά το γεγονός ότι οι πλοηγοί ενημερώνουν για τις ανάγκες των πλοηγίδων πολλούς μήνες νωρίτερα.
Η «Εφ.Συν.» πριν από περίπου ένα χρόνο, τον Ιούνιο του 2014, είχε αναφερθεί στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πλοηγική Υπηρεσία, είχε μιλήσει με τον πρόεδρο των Πλοηγών Αγγελο Βασιλάκο, ο οποίος ανάμεσα στ’ άλλα είχε επισημάνει και την έλλειψη προσωπικού, καθώς τα πέντε τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις, με αποτέλεσμα οι 46 πλοηγοί που έχουν απομείνει στην υπηρεσία να έχουν φτάσει στα όριά τους, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση στο λιμάνι αυξάνεται.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας