Την Κυριακή 15 Ιουλίου θα πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι από Πειραιά για Χανιά το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο των «Μινωικών Γραμμών», «Mykonos Palace», καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής έβαλε την τελική υπογραφή στο αίτημα της εταιρείας για έκτακτη ετήσια δρομολόγηση του πλοίου της.
Είχε προηγηθεί η θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Ετσι το αίτημα των «Μινωικών Γραμμών» ικανοποιήθηκε, παρά τις αντιδράσεις που συνάντησε από άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Μέχρι σήμερα στη γραμμή εκτελούσε αποκλειστικά δρομολόγια η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica με τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία «Blue Galaxy» και «Ελευθέριος Βενιζέλος.
Σύμφωνα με ανακοίνωση των «Μινωικών Γραμμών», η οποία εκδόθηκε την Παρασκευή μετά προφανώς και την υπογραφή του Π. Κουρουμπλή, το «Mykonos Palace» θα αναχωρεί καθημερινά από το λιμάνι του Πειραιά στις 16.00 και από το λιμάνι της Σούδας στις 24.00 και θα πραγματοποιεί το δρομολόγιο σε 6 ώρες και 30 λεπτά.
Πρόκειται για ένα σύγχρονο πλοίο το οποίο κατασκευάστηκε το 2002, ονομαζόταν «Europa Palace» και είχε ελληνική σημαία μέχρι το 2012, την οποία αντικατέστησε με ιταλική αφού οι «Μινωικές Γραμμές» πέρασαν στον έλεγχο του ιταλικού ομίλου Ε. Grimaldi.
Ωστόσο το πλοίο ύψωσε και πάλι την ελληνική σημαία, καθώς αυτός ήταν ένας όρος που ζήτησε το υπουργείο Ναυτιλίας προκειμένου να εξετάσει το αίτημα της εταιρείας για την έκτακτη ετήσια δρομολόγηση του πλοίου, όπως και να στελεχωθεί από ελληνικό πλήρωμα, αν και βάσει της νομοθεσίας δεν θα μπορούσε να κάνει διαφορετικά. Το «Mykonos Palace» μπορεί να φιλοξενήσει 1.922 επιβάτες (έχει 732 κλίνες), να μεταφέρει 821 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή 104 φορτηγά και 110 Ι.Χ. και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 31,50 κόμβων.
Υπενθυμίζεται ότι το «πράσινο φως» για την είσοδο των «Μινωικών Γραμμών» στην ακτοπλοϊκή γραμμή των Χανίων έδωσε την περασμένη εβδομάδα το ΣΑΣ με ψήφους 16 υπέρ και 12 κατά, καθώς υπερίσχυσε το σκεπτικό ότι το ΣΑΣ δεν έχει εισηγηθεί ποτέ αρνητικά σε έκτακτη δρομολόγηση νέου πλοίου σε γραμμή.
Δεν έλειψαν όμως κατά τη συνεδρίαση του συμβουλίου οι αντιδράσεις και οι διαφορετικές απόψεις από τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας (ΑΝΕΚ-Attica), οι οποίοι συμφωνούσαν μεν με τη δρομολόγηση του πλοίου αλλά από την 1η Νοεμβρίου, καθώς όπως τόνισαν δεν υπάρχουν έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν μέσα στο καλοκαίρι, αφού η πληρότητα των πλοίων δεν ξεπερνά το 42%.
Σημειώνεται ότι η υπογραφή του Π. Κουρουμπλή στο αίτημα των «Μινωϊκών Γραμμών» ήταν αναμενόμενη, καθώς πολλές φορές ο υπουργός Ναυτιλίας έχει σχολιάσει ότι όσες περισσότερες γραμμές μπαίνουν στο Αιγαίο τόσο βελτιώνεται η μεταφορά εμπορευμάτων και η διακίνηση των επιβατών.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας