Η είσοδος των «Μινωικών Γραμμών» στην ακτοπλοϊκή γραμμή Χανιά-Πειραιάς φαίνεται ότι από χθες είναι γεγονός, καθώς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) γνωμοδότησε θετικά με ψήφους 16 υπέρ και 12 κατά, για την έκτακτη ετήσια δρομολόγηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Mykonos Palace».
Το ΣΑΣ συνεδρίασε χθες το απόγευμα με μοναδικό θέμα την εξέταση του αιτήματος των «Μινωικών Γραμμών».
Η συνεδρίαση αν και μονοθεματική κράτησε περίπου τρεις ώρες, καθώς υπήρξαν έντονες αντιδράσεις και διαφωνίες από τους εκπροσώπους άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, όπως της ΑΝΕΚ και της Attica που δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια αποκλειστικά στη γραμμή.
Ωστόσο, με το σκεπτικό ότι το ΣΑΣ ποτέ δεν έχει εισηγηθεί αρνητικά σε έκτακτη δρομολόγηση νέου πλοίου σε γραμμή, οι θετικές ψήφοι υπερίσχυσαν των αρνητικών και εάν τη θετική γνωμοδότηση του ΣΑΣ επικυρώσει και ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, που θεωρείται σχεδόν βέβαιο, το «Mykonos Palace» θα ξεκινήσει αμέσως δρομολόγια.
Σημειώνεται ότι στη γραμμή μέχρι σήμερα εκτελεί δρομολόγια αποκλειστικά η κοινοπραξία Attica-ANEK με τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία «Blue Galaxy» και «Ελευθέριος Βενιζέλος».
«Χαμηλή πληρότητα»
Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας στη χθεσινή συνεδρίαση του ΣΑΣ εμφανίστηκαν σύμφωνοι με τη δρομολόγηση του «Mykonos Palace», αλλά από την 1η Νοεμβρίου, επειδή -όπως τόνισαν- δεν υπάρχουν έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν μέσα στο καλοκαίρι, αφού η πληρότητα των πλοίων, όπως είπαν, δεν ξεπερνά το 42%.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των «Μινωικών Γραμμών» τεκμηρίωσαν την ανάγκη άμεσης δρομολόγησης του «Mykonos Palace» λέγοντας ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο πλοίο που θα συμβάλει στην αναβάθμιση των θαλάσσιων μεταφορών στη συγκεκριμένη γραμμή, θα ενισχύσει τον υγιή ανταγωνισμό και θα βελτιώσει περαιτέρω τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό και τον εμπορικό κόσμο.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο και ενώ οι «Μινωικές Γραμμές» είχαν υποβάλει το αίτημά τους για την έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου τους, στο περιθώριο μιας συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Ναυτιλίας είχε δηλώσει ότι με τη δρομολόγηση του «Mykonos Palace» σπάει το μονοπώλιο στη γραμμή Πειραιάς- Χανιά, ενώ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Διονύσης Τεμπονέρας, είχε δηλώσει ότι το υπουργείο εξασφάλισε την ύψωση της ελληνικής σημαίας, καθώς το «Mykonos Palace» έφερε την ιταλική, όπως επίσης και αυξημένη οργανική σύνθεση.
Λίγες ημέρες αργότερα, η εταιρεία με ανακοίνωσή της έκανε γνωστό ότι ο πρόεδρος Εμανουέλε Γκριμάλντι και ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Μανιαδάκης χαιρέτιζαν τις δηλώσεις του υπουργού.
Το «Mykonos Palace» έχει κατασκευαστεί το 2002. Πρόκειται για το πρώην «Europa Palace» με ελληνική σημαία, την οποία αντικατέστησε το 2012 με ιταλική, αφού οι «Μινωικές Γραμμές» πέρασαν στον έλεγχο του ιταλικού Ομίλου Grimaldi.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας