Εσοδα ύψους 13 δισ. ευρώ τον χρόνο θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν από την ελαφρά μεταποίηση του ενός τρίτου των προϊόντων που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά, αποκάλυψε ο Νικόλαος Ροδόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics από το βήμα του αναπτυξιακού φόρουμ «Επενδύοντας στις σιδηροδρομικές μεταφορές».
Σήμερα το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων καταλήγει στην κεντρική Ευρώπη, κυρίως στην Τσεχία, που κατάφερε να κερδίσει συμβόλαια συναρμολόγησης από μεγάλες εταιρείες στον τομέα της τεχνολογίας.
«Ο Πειραιάς είναι το κοντινότερο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά τη διώρυγα του Σουέζ», υπογράμμισε και ενημέρωσε ότι η Ιταλία ετοιμάζει ήδη μεγάλες λιμενικές επενδύσεις στον νότο, σε συνδυασμό με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που διαθέτει.
«Μετά από πολλά χρόνια, ο σιδηρόδρομος βγαίνει από μια ιδιότυπη απομόνωση και απαξίωση, περνά στην πρώτη γραμμή και οδηγεί το βαγόνι της ανάπτυξης. Πλέον, ακολουθώντας το trend που υπάρχει σε όλη την Ευρώπη, το τρένο μπαίνει μπροστά για να βάλει τη χώρα στις σωστές αναπτυξιακές ράγες», τόνισε ο Θάνος Βούρδας, γενικός γραμματέας Μεταφορών που εκπροσώπησε τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος βρίσκεται στις Βρυξέλλες.
Καθοριστική ήταν η πρόσφατη απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε., που απάλλαξε τη χώρα και τον σιδηρόδρομο από την απειλή της επιβολής προστίμου και διέγραψε παλαιότερες κρατικές ενισχύσεις προς τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ άνω των 16 δισ. ευρώ.
Ο Θ. Βούρδας έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ήδη συμβάλλει στο 11% του ΑΕΠ και αποτελεί τη δεύτερη πηγή εσόδων μετά τον τουρισμό.
Τόνισε ότι η Ελλάδα μπορεί να αναδειχθεί σε διεθνές Logistics Hub με την αξιοποίηση της γεωστρατηγικής της θέσης και την ανάπτυξη των υποδομών της. Αναφέρθηκε στην ανάπτυξη των μεγάλων εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκη, σε συνδυασμό με τα λιμάνια Νέου Ικονίου, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Πάτρας και Ηγουμενίτσας.
Ανακοίνωσε ότι στα μέσα Ιουλίου θα φτάσουν τα ηλεκτροκίνητα τρένα ώς τον κεντρικό σταθμό της Αθήνας και τον Οκτώβριο ώς τον Πειραιά. Σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται η σιδηροδρομική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Μπουργκάς, που θα κάνει ευκολότερη τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα, με παράκαμψη του Βοσπόρου.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας είναι σήμερα ο «φτωχός συγγενής», αλλά έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.
Σε αντίθεση με τις επιβατικές μεταφορές που διαμορφώνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα, το μερίδιο της διακίνησης εμπορευμάτων είναι μόλις 1,2%, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος κινείται στο 17%.
Εχουν όμως εξασφαλιστεί κονδύλια 3 δισ. ευρώ για επενδύσεις σε αυτό τον τομέα, ανέφερε ο Παναγιώτης Κορκολής, γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων-ΕΣΠΑ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας