ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Επιπλέον δασμούς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα που εισάγονται στην αγορά της Ε.Ε. ανακοίνωσε χθες η Κομισιόν. Παρά τις αντιρρήσεις της Γερμανίας και της Σουηδίας που παράγουν αυτοκίνητα στην Κίνα, καθώς και της Ουγγαρίας που δεν θέλει να επιβάλει εμπορικούς περιορισμούς στην Κίνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα λαμβάνουν άδικη κρατική ενίσχυση, η οποία απειλεί οικονομικά τα εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ε.Ε.
Οι ειδικοί της Κομισιόν δεν εξήγησαν χθες πώς θα μπορέσουν να κάνουν προσιτά τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους Ευρωπαίους καταναλωτές. Ωστόσο, φάνηκαν πεπεισμένοι ότι είναι η σωστή κίνηση, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ε.Ε. δέχονται λιγότερες επενδύσεις εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης. Η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί αφού το αργότερο μέχρι το 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ε.Ε. θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στόχος είναι η απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2050...
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, το 2023, η Κίνα εξήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 10 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ε.Ε., αφού κατάφερε να διπλασιάσει το μερίδιό της στην αγορά στο 8%. Σύμφωνα με Ευρωπαίους ειδικούς, αν δεν αλλάξει τίποτα, η αναλογία αυτή μπορεί να αυξηθεί σε πάνω από 20% έως το 2027. Οι νέοι δασμοί θα μπορούσαν να αποφέρουν έσοδα 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την Ε.Ε. κάθε χρόνο. Μέχρι στιγμής, ο δασμός ήταν στο 10%.
Οι δασμοί δεν είναι γενικοί, αλλά διαφορετικοί για κάθε εταιρεία. Για την εταιρεία BYD είναι 17,4%, για την Geely 20% και για την SAIC 38,1%. Αλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα που συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν σε ατομικό δείγμα θα έχουν ένα επιπλέον 21%, ενώ άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα που δεν συνεργάστηκαν θα έχουν 38,1% επιπλέον φόρο.
Τα μέτρα θα εισαχθούν στις αρχές Ιουλίου, εάν η Κίνα δεν προσφέρει πειστικές, αποτελεσματικές λύσεις για την αντιμετώπιση των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών της. Το Πεκίνο αρνείται εδώ και καιρό να συνεργαστεί με Δυτικούς συμμάχους για την αντιμετώπιση των τριβών και συχνά αρνείται την πηγή του ίδιου του προβλήματος. Χθες, μίλησε για μια άδικη απόφαση από την πλευρά της Ε.Ε., η οποία αναμένει «αντίποινα».
Η απόφαση σημαίνει ότι τόσο οι κινεζικές όσο και οι δυτικές μάρκες που λειτουργούν εργοστάσια στην ασιατική χώρα θα επηρεαστούν από την αύξηση, αν και όχι εξίσου. Εν τω μεταξύ, η Tesla, ένας κορυφαίος παίκτης στον τομέα, υπέβαλε ένα «τεκμηριωμένο αίτημα» και ενδέχεται να της χορηγηθεί η προσαρμοσμένη τιμή της αργότερα φέτος.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας