Την επιστροφή του πάλαι πότε πρώτου σε πωλήσεις αεροσκάφους της Boeing ΜΑΧ 737 στους αιθέρες δρομολογούν με την άδεια που έδωσαν οι αμερικανικές αρχές ασφάλειας αεροπλοΐας και... ο Θεός να βάλει το χέρι του.
Το ΜΑΧ 737 παρέμενε καθηλωμένο εδώ και περίπου 20 μήνες στο έδαφος ύστερα από δύο πολύνεκρα δυστυχήματα σε διάστημα πέντε μηνών και την απαγόρευση των πτήσεων με αυτό σε όλον τον κόσμο.
Χθες με μια απόφαση-ορόσημο για την Boeing, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις του ΜΑΧ έχουν το ελεύθερο πλέον να επαναληφθούν, υπό την προϋπόθεση να πραγματοποιηθούν στο αεροσκάφος οι αλλαγές που έχει υποδείξει για το λογισμικό αυτόματης πτήσης καθώς και η επανακατάρτιση των πιλότων. Η FAA διεμήνυσε ότι οι αλλαγές αυτές θα ελαχιστοποιήσουν τα αίτια που προκάλεσαν τα συγκεκριμένα ατυχήματα καθιστώντας τα ΜΑΧ ασφαλή. «Κάναμε ό,τι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να διασφαλίσουμε ότι τέτοιου είδους πτώσεις δεν θα συμβούν ξανά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της FAA Στιβ Ντίκσον.
Η πτώση των δύο ΜΑΧ σε Ινδονησία και Αιθιοπία, μεταξύ 2018 και 2019, στοίχισαν τη ζωή 346 ανθρώπων. Αποδόθηκαν τα δυστυχήματα σε ελαττώματα του συστήματος MCAS - με αυτό, όταν υπήρχε κίνδυνος απώλειας στήριξης, το αεροπλάνο χαμήλωνε αυτόματα το ρύγχος του προκειμένου να αυξηθούν ταχύτητα και άνωση. Λόγω εσφαλμένου σήματος από τον ένα και μοναδικό αισθητήρα που είχε, το ΜCAS λειτούργησε λανθασμένα στα δύο δυστυχήματα βυθίζοντας αμέσως μετά την απογείωση των αεροσκαφών το μπροστινό μέρος των ΜΑΧ χωρίς να συντρέχει λόγος.
Εκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου, που δημοσιοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα, απέδωσε ευθύνες στην εταιρεία υπογραμμίζοντας τη βιασύνη της διοίκησης της Boeing να παραγάγει για να προλάβει τους ανταγωνιστές, την απόφασή της να αγνοήσει εσωτερικές ανησυχίες για την ασφάλεια και την απόκρυψη βασικών αλλαγών στο αεροσκάφος και της ανάγκης εκπαίδευσης των πιλότων.
Η έκθεση απέδωσε ευθύνες και στην FAA για παραλείψεις στην εποπτεία και «υπερβολική ανάθεση του ελέγχου ασφαλείας» των αεροσκαφών στην ίδια την Boeing. Η FAA, η οποία έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για στενή σχέση με την Boeing, ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρέπει πλέον στην Boeing να... ελέγχει και να υπογράφει για την αξιοπλοΐα περίπου 450 737 MAX που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης πτήσεων. Θα κάνει η ίδια τη... δουλειά της.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας