Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.4° 18.4°
1 BF
73%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.6°
3 BF
67%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
18°C
21.0° 17.7°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
67%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
19.8° 19.8°
1 BF
71%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
2 BF
62%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.3° 20.3°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
20.2° 19.4°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.8°
1 BF
58%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
60%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.7° 18.7°
1 BF
72%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.6° 20.6°
2 BF
61%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.4°
3 BF
58%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.3° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.0° 20.0°
2 BF
53%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
3 BF
68%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
61%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Λίμνη Ιωαννίνων

«Σχέδιο πτήσης» για άνοδο στον τουρισμό

Η νέα στρατηγική θέτει ορίζοντα τετραετίας και αποτελεί τον «καταστατικό χάρτη» για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων και της ευρύτερης περιοχής καθώς γίνεται πλέον αντιληπτό ότι ο τουρισμός δεν μπορεί να λειτουργεί με στενά διοικητικά όρια, τα οποία ο τουρίστας συνήθως αγνοεί ή τουλάχιστον δεν τον αφορούν στη διαδικασία επιλογής του προγράμματός του.

«Είναι η πρώτη φορά που τα Ιωάννινα ξεκινούν το ταξίδι με πραγματικό σχέδιο πτήσης», θα μας πει ο δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η προσπάθεια αυτή αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του δήμου, του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων και της Ενωσης Ξενοδόχων.

Αξίζει, παράλληλα, να σημειωθεί και η αναφορά του δημάρχου στην κατάσταση που επικρατεί σχετικά με την κατάσταση του αεροδρομίου και τις συνεχείς ακυρώσεις των πτήσεων, ενώ κάλεσε όλους στη διεκδίκηση ενός αξιόπιστου αεροδρομίου.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, η οποία πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, παρών ήταν και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, στο πλαίσιο και της στρατηγικής συνεργασίας των δύο δήμων στον τομέα του τουρισμού.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης μετέφερε την εμπειρία του, προτρέποντας «να εκτιμήσουμε αυτό που έχουμε, να το καταλάβουμε, να το εκμεταλλευτούμε με επαγγελματισμό».

Η νέα στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη των Ιωαννίνων, όπως σημειώσαμε παραπάνω, προέκυψε μέσα από τη συνεργασία του Δήμου Ιωαννιτών, της Ενωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων και του Επιμελητηρίου, που αποφάσισαν από κοινού να αναδείξουν την περιοχή ως πόλο έλξης, με στόχο να αυξήσουν τα μερίδιά της στην εγχώρια και κυρίως στη διεθνή τουριστική αγορά, αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της μέσα από επαγγελματικό σχεδιασμό και προγραμματισμό.

Το επιχειρησιακό σχέδιο εκπονήθηκε έπειτα από μελέτη που διενεργήθηκε από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες και επαγγελματίες του κλάδου.

Με ορίζοντα τετραετίας, το ολοκληρωμένο ρεαλιστικό πρόγραμμα δράσεων που καλούνται να υλοποιήσουν περιλαμβάνει στοιχεία στρατηγικής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαχείριση και προβολή του προορισμού, διερεύνηση της συνεδριακής αγοράς, αλλά και μελέτες ικανοποίησης των επισκεπτών.

Μεταξύ των αγορών-στόχων συγκαταλέγονται η Γερμανία, το Βέλγιο, η Τουρκία, η Γαλλία, η Ιταλία και ο εσωτερικός τουρισμός.

Επίσης, καταλυτικό ρόλο αναμένεται να παίξουν και οι αγορές των βαλκανικών χωρών, της Ρωσίας, του Ισραήλ, της Κύπρου, αλλά και των ανερχόμενων αγορών της Κίνας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας.

Η προσέλκυση νέων δυνητικών επισκεπτών από τις ανωτέρω αγορές θα γίνει βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών αυτών, αλλά και του προφίλ των τουριστών από κάθε χώρα ξεχωριστά, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες μορφές τουρισμού (οινοτουρισμός, 50+, αναψυχής, γαστρονομικός, πολιτιστικός, luxury, συνεδριακός, εκπαιδευτικός, εναλλακτικός & οικολογικός).

Παράλληλα, λαμβάνονται υπόψη και οι ήδη υπάρχουσες διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις, οι συνεργασίες με τουριστικούς οργανισμούς και τρέχοντα προγράμματα εισερχόμενου τουρισμού μέσω του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης και του Ακτίου, αλλά και του Λιμένος Ηγουμενίτσας.

«Δεν στοχεύουμε σε μαζικό τουρισμό»

Απαραίτητο στοιχείο για «να μπορείς να κυκλοφορείς στη διεθνή τουριστική αγορά» χαρακτηρίζει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Νίκος Γκόλας, το branding του προορισμού, ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί στα βασικά στοιχεία που οφείλει να έχει ένας προορισμός εάν θέλει να είναι ανταγωνιστικός στον τουριστικό τομέα.

«Ως προορισμός, πρέπει να έχεις κάποια προσδιορισμένη ταυτότητα, να είσαι αναγνωρίσιμος, να ξέρουν τον προορισμό “Ιωάννινα”, ακόμη και αν δεν ξέρουν πού βρίσκεται αυτός. Αυτός είναι ο στόχος μας».

Ειδικότερα αναφερόμενος στο κοινό-στοχο, σημειώνει:

«Στοχεύουμε σε εξειδικευμένο κοινό, δεν στοχεύουμε σε μαζικό τουρισμό, δεν θέλουμε τεράστια νούμερα που ίσως θέλει ένας παραθαλάσσιος τουρισμός. Ο συνεδριακός τουρισμός έχει ιδιαίτερη σημασία για μας, γιατί, σύμφωνα με έρευνες, οι μετέχοντες των συνεδρίων, κατά 60% επιστρέφουν στον ίδιο προορισμό για διακοπές».

Σε αυτή την προσπάθεια καταλυτικό ρόλο παίζει η ανάλυση των στατιστικών στοιχείων, ώστε να μπορεί ο ενδιαφερόμενος να αντιληφθεί έγκαιρα τα πιθανά λάθη σε αγορές-στόχους, είτε στον τρόπο διεκδίκησης «ανοίγματος» αυτών των αγορών.

«Από τους ξενοδόχους θα δοθεί ένας μεγάλος αριθμός ερωτηματολογίων, που θα συμπληρώνονται από στοχευμένους επισκέπτες και με επιστημονικό τρόπο θα γίνεται η επεξεργασία των στοιχείων από εξειδικευμένους συνεργάτες. Είναι σημαντική αυτή η συστηματική παρακολούθηση, για να βλέπουμε τα αποτελέσματα των ενεργειών μας και αν χρειαστεί να τις τροποποιούμε».

Στη συνέχεια της συζήτησής μας ο αντιδήμαρχος Ιωαννιτών αναφέρθηκε στην τεράστια σημασία που έχει η σωστή λειτουργία του αεροδρομίου, αλλά και τα θετικά που θα αποφέρει για την περιοχή η λειτουργία υδατοδρομίου στη λίμνη των Ιωαννίνων.

«Θα πρέπει όλοι μας, να διεκδικήσουμε, χωρίς να κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω, ένα λειτουργικό αεροδρόμιο όπως και το υδατοδρόμιο. Είναι υποδομές που θα μας επιτρέψουν, κυριολεκτικά, να ανοίξουμε “φτερά”. Το πρώτο ερώτημα που κάνει ένας tour operator είναι “πώς φτάνω εκεί;” Είναι διαφορετικό να απαντάς ότι μπορεί να σας εξυπηρετήσει το αεροδρόμιο που διαθέτει η πόλη και άλλο να λες ότι πρέπει να πας μέσω Ακτίου ή Θεσσαλονίκης, και να συνεχίσεις οδικώς για μία ή δύο ή δυόμισι ώρες».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Σχέδιο πτήσης» για άνοδο στον τουρισμό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας