«Αρχικά αμφέβαλλα για το πώς θα μπορούσαν όλα αυτά τα χρώματα να με βοηθήσουν στην ορθογραφία. Μου φαινόταν πολύ παιδικό. Μετά από λίγο καιρό όμως μπήκα στο σκεπτικό του προγράμματος και όλα άρχισαν να έχουν κάποιο νόημα, να αποκτούν έναν συσχετισμό και οι λέξεις άρχισαν να ξεδιπλώνονται αβίαστα μπροστά μου», σημειώνει η Μαρίνα που είναι μαθήτρια της Β' Γυμνασίου και αντιμετωπίζει προβλήματα δυσλεξίας τα οποία έχει ξεκινήσει να αντιμετωπίζει με το πρόγραμμα Λεξιλογία.
Ξεκίνησε με στόχο την πρόληψη αλλά και την αποκατάσταση της δυσλεξίας μέσω ηλεκτρονικής παρακολούθησης.
Λίγες ώρες ενασχόλησης σε εβδομαδιαία βάση τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενηλίκους είναι αρκετές ώστε να έχουν μια θετική πορεία και να βελτιώσουν κατά πολύ τη φωνολογική και μορφολογική επίγνωση.
Η παρακολούθηση γίνεται χωρίς τη φυσική παρουσία του ειδικού, οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή της ημέρας, όπου και να μένουν, χωρίς ταλαιπωρία, αποδοτικά και οικονομικά.
Δεν πρέπει εξάλλου να ξεχνάμε ότι η δυσλεξία αποτελεί μια συχνή μαθησιακή δυσκολία που απαντά στο 10-15% των παιδιών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της εκμάθησης της ανάγνωσης και της γραφής.
Ποιούς αφορά
Απευθύνεται ως πρόληψη σε μαθητές Νηπιαγωγείου, μαθητές Α' και Β' Δημοτικού αλλά και ως αποκατάσταση σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου και ενηλίκους.
Η μέθοδος της φωνολογικής και μορφολογικής επεξεργασίας από το πρώτο στάδιο, αυτό της αναγνώρισης των φθόγγων και του συσχετισμού συμβόλου και φθόγγου, έως το τρίτο και τελευταίο στάδιο, αυτό της μορφολογικής επεξεργασίας της ελληνικής γλώσσας, αποτελεί δημιούργημα της εξελικτικής ψυχολόγου Hester Hoette, με εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες και ειδικότερα στη δυσλεξία.
Παρ' όλο που το πιο σύνηθες είναι τα προβλήματα δυσλεξίας να αφορούν μικρά παιδιά, οι δυσκολίες συναντώνται σε μαθητές Γυμνασίου, Λυκείου αλλά και σε ενηλίκους.
Στους ενηλίκους με δυσλεξία η δυσκολία έγκειται όχι μόνο στη δημιουργία νέων μονοπατιών στην επεξεργασία του λόγου, αλλά κυρίως στην εξάλειψη λανθασμένων. Αυτό απαιτεί ένα πρόγραμμα συνεκτικό, με ροή, ακριβή επιλογή λέξεων, επανάληψη.
Η Λεξιλογία, έπειτα από έρευνα σχεδόν 20 ετών, εμπεριέχει το περιεχόμενο και τη ροή των μαθημάτων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών.
Μέσω της Λεξιλογίας οι χρήστες προόδευσαν τόσο ώστε να μπορούν να λειτουργούν ικανά και αποτελεσματικά στο σχολείο και στην κοινωνία, ενώ το γνωστικό τους επίπεδο δεν υπολείπεται πλέον από το αντίστοιχο επίπεδο του μέσου όρου των συμμαθητών και συμπολιτών τους.
Τη Λεξιλογία μπορεί κανείς να βρει στη διεύθυνση http://lexilogy.com/gr
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας