Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
20°C
20.9° 18.4°
1 BF
71%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.6° 19.3°
2 BF
61%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
19°C
22.0° 19.4°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
1 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.2° 20.2°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
59%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
1 BF
67%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
21.4° 18.8°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 18.2°
2 BF
61%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
61%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
2 BF
57%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 18.9°
1 BF
59%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.8° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.5° 20.5°
2 BF
46%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
64%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
64%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
car
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com

Τα κινεζικά τσιπ που φοβούνται οι ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ σχεδιάζουν να απαγορεύσουν συγκεκριμένο υλικό και λογισμικό που κατασκευάζονται στην Κίνα και τη Ρωσία από αυτοκίνητα.

Οι περισσότερες αναλύσεις των δυτικών μέσων ενημέρωσης επισημαίνουν ότι ο βασικός αντίπαλος της Δύσης παραμένει η Κίνα και στη συνέχεια η Ρωσία. Συνεπώς είναι προφανές ότι σοβούν διάφοροι φόβοι και επιφυλάξεις απέναντι στο Πεκίνο και τη Μόσχα, οι οποίοι πλέον επεκτείνονται και στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για το συγκεκριμένο ζήτημα το BBC επισημαίνει στις σελίδες τεχνολογίας ότι οι ΗΠΑ σχεδιάζουν να απαγορεύσουν συγκεκριμένο υλικό και λογισμικό που κατασκευάζονται στην Κίνα και τη Ρωσία από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία λόγω κινδύνων ασφάλειας.

Ανώτατοι Δυτικοί αξιωματούχοι είπαν στο βρετανικό δίκτυο ότι ανησυχούν πως η εν λόγω τεχνολογία, που χρησιμοποιείται για αυτόνομη οδήγηση και για τη σύνδεση αυτοκινήτων με άλλα δίκτυα, θα μπορούσε να επιτρέψει στους εχθρούς να «χειραγωγούν εξ αποστάσεως αυτοκίνητα στους αμερικανικούς δρόμους», κάτι που θα είχε ανυπολόγιστες συνέπειες. Το BBC αναφέρει πάντως ότι επί του παρόντος υπάρχει μικρή χρήση κινεζικού ή ρωσικού λογισμικού στα αμερικανικά αυτοκίνητα.

Δικαιολογώντας τη στάση της Ουάσινγκτον η υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο είπε ότι τα σχέδια συνιστούν «στοχευμένα και προληπτικά» βήματα για την προστασία των ΗΠΑ και υπογράμμισε το γεγονός ότι «τα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν κάμερες, μικρόφωνα, εντοπισμό GPS και άλλες τεχνολογίες συνδεδεμένες στο διαδίκτυο». «Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να κατανοήσουμε πώς ένας ξένος αντίπαλος με πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες θα μπορούσε να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο την εθνική μας ασφάλεια όσο και την ιδιωτική ζωή των πολιτών στις ΗΠΑ».

Από την πλευρά του Πεκίνου πάντως αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η Ουάσινγκτον διευρύνει «την έννοια της εθνικής ασφάλειας» για να στοχοποιήσει εμπορικά άδικα κινεζικές εταιρείες. «Η Κίνα αντιτίθεται στη διεύρυνση της έννοιας της εθνικής ασφάλειας από τις ΗΠΑ και στις μεροληπτικές ενέργειες που λαμβάνονται κατά των κινεζικών εταιρειών και προϊόντων», δήλωσε ο Λιν Τζιαν, εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών. Συνέχισε δε λέγοντας: «Προτρέπουμε την αμερικανική πλευρά να σεβαστεί τις αρχές της αγοράς και να προσφέρει ένα ανοιχτό, δίκαιο, διαφανές και αμερόληπτο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές επιχειρήσεις».

Η πρόταση για το «κόψιμο» του λογισμικού, η οποία θα έλθει σύντομα προς συζήτηση στα αρμόδια αμερικανικά θεσμικά όργανα, είναι η πιο πρόσφατη -από τον Λευκό Οίκο- με στόχο τον περιορισμό της παρουσίας της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού της κατασκευής αυτοκινήτων. Παράλληλα η Ουάσινγκτον ξεκίνησε έρευνα τον Φεβρουάριο εξετάζοντας τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο από τα λεγόμενα συνδεδεμένα αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Λευκός Οίκος έχει επίσης αυξήσει τους δασμούς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και μια σειρά άλλων συναφών ειδών κινεζικής προέλευσης. Απαγόρευσε δε χωριστά την εισαγωγή γερανών φορτίου κινεζικής κατασκευής, προειδοποιώντας για κίνδυνο κυβερνοασφάλειας.

Οι απαγορεύσεις στο λογισμικό θα τεθούν σε ισχύ για αυτοκίνητα παραγωγής από 1/1/2027. Πάντως μιλώντας στο BBC ο Τζον Μποτζέλα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Alliance for Automotive Innovation, που αντιπροσωπεύει μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων, είπε ότι αν και υπάρχει «λίγη τεχνολογία-υλικό ή λογισμικό στη σημερινή αλυσίδα εφοδιασμού συνδεδεμένων οχημάτων που εισέρχονται στις ΗΠΑ από την Κίνα», οι νέοι κανόνες θα αναγκάσουν ορισμένες επιχειρήσεις να βρουν νέους προμηθευτές. Σημείωσε ακόμη ότι δεν μπορείς απλώς να γυρίσεις έναν διακόπτη και να αλλάξεις την πιο περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού στον κόσμο εν μιά νυκτί. Και κατέληξε σημειώνοντας ότι «ο χρόνος παράδοσης που περιλαμβάνεται στον προτεινόμενο κανόνα θα επιτρέψει σε ορισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κάνουν την απαιτούμενη μετάβαση, αλλά μπορεί να αποδειχθεί πολύ λίγος για άλλους».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τα κινεζικά τσιπ που φοβούνται οι ΗΠΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας