«Για μένα ο λύκος αντιπροσωπεύει τη δύναμη και την εξυπνάδα. Οχι το κακό» λέει η Ντόμινι Λυμπέρη, που δημιουργεί όμορφες αέρινες χειροποίητες κούκλες και… λύκους. Τέτοιες κούκλες όπως αυτές που πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησαν σε γνωστά μπαράκια της Θεσσαλονίκης, σε μια ιδέα Dolls and the City, και εκτίθενται κατά διαστήματα σε διάφορα καλλιτεχνικά γεγονότα μέσα στην πόλη.
Κούκλες που μιλάνε και αφηγούνται ιστορίες, όχι με ροζ λουλούδια κι όμορφους πρίγκιπες, αλλά ιστορίες για κοπέλες που αναζητούν σκιές στο σκοτάδι. Για διαφορετικές ιστορίες αγάπης, αναζήτησης, για πορείες που χαράσσει ο καθένας μόνος του ψάχνοντας την προσωπική του περιπέτεια.
Η Ντόμινι Λυμπέρη είναι πιανίστρια των ΞΑΞΑΚΕΣ και δημιουργεί αυτές τις χειροποίητες κούκλες. Αλλες ψιλόλιγνες, κάποιες περισσότερο θεατρικές, άλλες θυμίζουν έντονα σκηνικό ταινίας του Τιμ Μπάρτον.
«Ενας λόγος που μου αρέσει να φτιάχνω κούκλες είναι ότι όλη η διαδικασία κατασκευής τους περνά από πολλά και διαφορετικά στάδια, ενασχόληση με χαρτοπολτό, πηλό ή άλλα εύπλαστα υλικά, ζωγραφική, ραπτική, κατασκευή, αξεσουάρ μαλλιών. Η κούκλα έχει ένα καλό χαρακτηριστικό. Συνδυάζει πολλές επιμέρους τεχνικές: σχεδιασμό ρούχων, ζωγραφική, γλυπτική, κατασκευές με πηλό και φυσικά φαντασία. Οι δικές μου κούκλες είναι φτιαγμένες από συναισθήματα. Η κούκλα είναι αυτό που θέλουμε. Αποκτά την προσωπικότητα που εμείς της δίνουμε» λέει.
Ναι η Ντόμινι έπαιζε από μικρή πολύ με τις κούκλες. Και τώρα κατά κάποιο τρόπο το ίδιο κάνει. Οι μοναδικές χειροποίητες αυτές δημιουργίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σκηνικά, ως διακοσμητικά, ως μέσο έκφρασης και δημιουργίας σε ένα κουκλοθέατρο, όμως -το βλέπεις καθαρά- έχουν από τη στιγμή που θα ολοκληρωθούν μια δική τους αυτόνομη προσωπικότητα, η οποία μπορεί να μην ακολουθήσει κανένα αφεντικό, να μην υπακούσει σε κανένα πρόσταγμα.
Ισως έτσι τελικά να είναι και η ίδια που ακολουθεί μια διαδρομή Θεσσαλονίκη, Στρασβούργο, Λονδίνο, Πράγα, Θεσσαλονίκη…
- ΞΑΞΑΚΕΣ ξανά; ρωτάω.
«Δεν πρόκειται για come back. Οι ΞΑΞΑΚΕΣ είναι πάντα και παντός καιρού. Δεν σταμάτησαν ποτέ να δημιουργούν και φυσικά κι εγώ μαζί τους. Τώρα ξεκινάμε σειρά live εμφανίσεων για να παρουσιάσουμε τη νέα μας δουλειά».
Η πιανίστρια των ΞΑΞΑΚΕΣ ετοιμάζεται τώρα πυρετωδώς για εμφανίσεις στο Club του Μύλου (17 Απριλίου) και στην κεντρική σκηνή του Σταυρού του Νότου στις 23 Απριλίου. Γνωρίστηκε με τον Γιάννη Νάστα, δημιουργό του συγκροτήματος που κυριάρχησε στη μουσική σκηνή των 90's, έκανε για χρόνια μουσικές σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό και τελικά απορροφήθηκε από τη δημιουργική ροκ εν ρολ μπάντα. Απορροφήθηκε;
Οχι εντελώς. Δηλαδή, όχι πάντα. Για έναν άνθρωπο αεικίνητο που του αρέσει να κυκλοφορεί συνεχώς μέσα στην πόλη, που ακούει ιστορίες, βλέπει «ανθρώπους εδώ και εκεί» και εμπνέεται «με καθημερινές εικόνες» στις οποίες δίνει συνήθως μια ροκ εν ρολ οπτική, όλα γίνονται... σημείο εκκίνησης.
Ανάμεσα στα πλήκτρα του πιάνου, τις live εμφανίσεις, την ένταση των backstage , «γράφει τις δικές της ιστορίες με κούκλες οι οποίες κοιτάζουν με μάτια σαν κι αυτά που κάποιοι θέλουν ν’ αποφύγουν... Ιστορίες για λύκους που είναι έξυπνοι και γοητευτικοί, για παράξενα ζευγάρια που αγαπήθηκαν, για kinky ερωτικές ιστορίες...
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας