Αγαπημένη μάρκα για μεγάλη μερίδα υποψήφιων αγοραστών τούτη η γερμανική, με τιμές όμως σχεδόν απαγορευτικές. Με κάποιες υποχωρήσεις σε εξοπλισμό, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και με μικρότερο κινητήρα, απέκτησε η γκάμα της νέας A-Class μια οικονομική βασική έκδοση.
Mε τον ερχομό της βασικής έκδοσης Α 160, επιδιώκει να καλύψει την αγοραστική μερίδα που θέλει το premium αυτοκίνητο (ίσως και για να μπει στο μάτι του γείτονα), αλλά σε προσιτή τιμή αγοράς, στα 22.125 ευρώ. Εντάξει, δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, δεν είναι η κλασική αυτόματη Mercedes με ξύλο και δέρμα, έχει όμως όλα τα καλά στοιχεία της νέας γενιάς.
Η νέα μορφή της A-Class ξεχειλίζει από δυναμισμό, όπου σήμα κατατεθέν της είναι το χαμηλότερο ρύγχος με τους νέους, πιο λεπτούς προβολείς με το LED περίγραμμα. Η αρχική Α 160 δεν διαφέρει από τις μεγαλύτερες εκδόσεις και μόνο το λογότυπο Α 160 υποδηλώνει ότι οδηγούμε τη βασική έκδοση της Α-Class. Αξιο αναφοράς είναι και το οπίσθιο τμήμα του αυτοκινήτου και ιδιαίτερα τα πίσω φωτιστικά σώματα που θυμίζουν σταγόνα.
Η τέταρτη γενιά της Mercedes-Benz A-Class απέκτησε ακόμη πιο νεανικό και δυναμικό χαρακτήρα και έγινε ταυτόχρονα τόσο ώριμη και άνετη όσο ποτέ άλλοτε Επανακαθορίζει την έννοια της σύγχρονης πολυτέλειας στην compact κατηγορία και προκαλεί επανάσταση με τον εσωτερικό σχεδιασμό και την πρωτοποριακή τεχνολογία της.
Χάρη στο νέο διαδραστικό σύστημα τηλεματικής MBUX δίνει νέα διάσταση στην εμπειρία του χρήστη και εντυπωσιάζει με τις επιπλέον λειτουργίες και τα συστήματα που προσφέρει και που μέχρι πρότινος εξόπλιζαν μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας.
Ο ορισμός της «μοντέρνας πολυτέλειας» επαναπροσδιορίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου το «avant-garde» ταμπλό οργάνων και ο μοντέρνος θάλαμος των επιβατών προσδίδουν μοναδικό στιλ. Επιπλέον, στο ταμπλό ενσωματώνονται δύο οθόνες που ξεκινούν από μέγεθος 7 ιντσών (βασική έκδοση) για να δημιουργήσουν ένα εντελώς αυτόνομο σύνολο ευρείας οθόνης.
Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα, αφού η νέα A-Class προσφέρει καλύτερη περιμετρική ορατότητα, αυξημένους χώρους στο ύψος των ώμων, των χεριών και του κεφαλιού και ο χώρος αποσκευών είναι σημαντικά μεγαλύτερος σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Το μακρύτερο μεταξόνιο και η χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει τις πλευρές του αυτοκινήτου κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο μακρύ. Το καπό έχει πιο έντονη κλίση απ’ ό,τι στην προηγούμενη σειρά μοντέλου, τονίζοντας το δυναμικό, κάθετο μπροστινό τμήμα.
Οι μεγαλύτεροι θόλοι τροχών για ζάντες το κάνουν να πατάει ακόμα πιο στιβαρά στον δρόμο. Το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου δείχνει φαρδύτερο χάρη στις εντονότερες καμπύλες του πίσω μέρους της καμπίνας, το οποίο τονίζει και τους ώμους. Σε αυτό βοηθούν οι πιο αραιοί πίσω ανακλαστήρες και ο αρθρωτός πίσω προφυλακτήρας δύο τμημάτων. Τα επίπεδα πίσω φώτα αποτελούνται από δύο τμήματα.
Ο μεγαλύτερος χώρος στο ύψος των ώμων, των γονάτων και των κεφαλιών, καθώς και η ευκολότερη πρόσβαση στο πίσω μέρος όπως άλλωστε και ο μεγαλύτερος χώρος αποσκευών, ιδανικός για οικογένειες και δραστηριότητες αναψυχής, ανήκουν στα μεγάλα «συν».
Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα είναι 370 λίτρα, αυξημένη κατά 29 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Χάρη στα πίσω φώτα δύο τμημάτων, το άνοιγμα φόρτωσης είναι κατά 20 εκ. φαρδύτερο από πριν και το δάπεδο χώρου αποσκευών είναι κατά 11,5 εκ. μακρύτερο.
Με τιμή cd από 0,25 και μετωπική επιφάνεια 2,19 τ.μ., η νέα A-Class είναι ο ηγέτης της αεροδυναμικής στην κατηγορία της. Κάτω από το καπό της Α 160 έχει τοποθετηθεί ένα νέο μηχανικό σύνολο με χωρητικότητα 1.33 λίτρα. Aποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και δεν θα απογοητεύσει τον οδηγό αν και τα 109 άλογα ακούγονται λίγα.
Γενικότερα, η λειτουργία είναι πολιτισμένη, 600 μικτά χιλιόμετρα μαζί του με έπεισαν, ενώ δεν είχα παράπονο για την ελαστικότητά του, καθότι τραβάει δυνατά από χαμηλά και μάλιστα με περιορισμένο θόρυβο, ακόμα και κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Μπορεί όπως προανέφερα να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες. Στον δρόμο, η A 160 με τις 16άρες αλουμινένιες ζάντες και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα συμπεριφέρεται πολύ συγκροτημένα, χάρη στη γενικότερα σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης.
Οπως συμβαίνει και με όλες τις νέες A-Class, έτσι και αυτή διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό το σύστημα Dynamic Select με τέσσερα προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfort, Sport και Individual) που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο τιμόνι και στον κλιματισμό. Επιπλέον, συνεργάζεται με σύστημα stop/start που σβήνει τον κινητήρα. Δουλεύοντας πολύ το Eco έγραψα κατανάλωση κάτω από 7 λ./100 χλμ. Καθόλου άσχημα.
MERCEDES A 160 1.33
Κινητήρας: 1.332 κ.εκ., βενζίνη
Ισχύς: 109 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 180 Nm/ 1.375 σ.α.λ.
0-100: 10.9”
Τελική: 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,5 λ./ 100 χλμ.
CO2: 127 γραμμάρια
Τέλη: 152 ευρώ
Τιμή: 22.125 ευρώ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας