Η αγανάκτηση περίσσεψε χθες στο Λονδίνο, λόγω της χαοτικής κατάστασης που επικράτησε για πολλές ώρες στους δρόμους και το μετρό της βρετανικής πρωτεύουσας. Αίτια, η απεργία των μηχανοδηγών του Νότιου Σιδηροδρόμου (Southern Rail).
Εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει μια τεράστια διαμάχη μεταξύ της Govia Thameslink Railway (GTR), της μεγαλύτερης εταιρείας διαχείρισης τρένων στη Βρετανία, και πολλούς από τους εργαζομένους της.
Σύμφωνα με τον κανονισμό των σιδηροδρόμων, για την κυκλοφορία των τρένων απαιτείται η παρουσία του μηχανοδηγού και του εισπράκτορα σε κάθε συρμό.
Ο εισπράκτορας, εκτός των άλλων, έχει και την ευθύνη να ανοιγοκλείνει τις πόρτες των τρένων και να φροντίζει για την ασφάλεια των επιβατών. Αν ένας από τους δύο απουσιάζει το δρομολόγιο ακυρώνεται, δημιουργώντας προβλήματα σε όλο το δίκτυο.
Είναι αλήθεια είναι ότι εδώ και πολλά χρόνια η συγκοινωνία με τα τρένα στο νότιο Λονδίνο είναι προβληματική, καθώς συχνά-πυκνά πολλοί εργαζόμενοι στον εν λόγω σιδηρόδρομο βρίσκονται με αναρρωτική άδεια ή απουσιάζουν από την εργασία τους για άλλους λόγους.
Η εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι θέλει να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες της, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις των δρομολογίων, προσπαθεί να καταργήσει τη θέση του εισπράκτορα.
Θέλει από εδώ και πέρα ο εκάστοτε μηχανοδηγός να είναι αυτός που, εκτός της κανονικής του δουλειάς, θα ανοίγει και θα κλείνει τις πόρτες. Τα συνδικάτα υποστηρίζουν ότι απώτερος σκοπός της GTR είναι να μειώσει τους εργαζόμενους και όχι να εκσυγχρονιστεί.
Η εταιρεία απαντάει ότι δεν πρόκειται να απολυθεί κανένας, αλλά οι εργαζόμενοι δεν την πιστεύουν.
Ετσι, εδώ και καιρό, έχουν ξεκινήσει κινητοποιήσεις με αποκορύφωμα τη χθεσινή απεργία. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου, «πρόκειται για την πιο πετυχημένη απεργιακή κινητοποίηση από τα μέσα της δεκαετίας του’90, η οποία όμως έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε πολλούς πολίτες».
Εκτός από το νότιο Λονδίνο, ο εν λόγω σιδηρόδρομος εξυπηρετεί νότιες κομητείες της Αγγλίας, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου του Gatwick.
Καθημερινά πραγματοποιούνται 2.242 δρομολόγια με πάνω από 300.000 επιβάτες. Οι περισσότεροι δε από αυτούς χρησιμοποιούν το τρένο για να πηγαινοέρχονται στη δουλειά τους.
Ο υπουργός Μεταφορών Κρις Γκρέιλινγκ έκανε λόγο για μια κινητοποίηση «εντελώς αχρείαστη», ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η κυβέρνηση να απαγορεύσει στο μέλλον τις απεργίες στον σιδηρόδρομο.
Πολιτικοί της αντιπολίτευσης και πολίτες με δηλώσεις τους ζήτησαν τόσο την παραίτηση του Γκρέιλινγκ όσο και του Τσαρλς Χόρτον, του διευθύνοντα συμβούλου της Southern Rail.
Η απεργία θα συνεχιστεί σήμερα και αύριο και θα επαναληφθεί και την ερχόμενη εβδομάδα.
Παράλληλα έχουν προκηρυχθεί δύο ακόμη απεργίες -μία στις αρχές της νέας χρονιάς, για τρεις ημέρες, και μία... εβδομαδιαία στη συνέχεια, αν τα αιτήματα των απεργών δεν δικαιωθούν.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας