Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
20°C
20.9° 18.4°
1 BF
71%
Θεσσαλονίκη
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.6° 19.3°
2 BF
61%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
19°C
22.0° 19.4°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
1 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
72%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.2° 20.2°
2 BF
74%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
59%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
1 BF
67%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
21.4° 18.8°
4 BF
73%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.9° 18.2°
2 BF
61%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
61%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.7° 19.7°
2 BF
68%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.3° 19.9°
4 BF
73%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.2° 21.2°
2 BF
57%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.1° 18.9°
1 BF
59%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.8° 18.8°
4 BF
79%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
21°C
20.5° 20.5°
2 BF
46%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.3°
3 BF
66%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
64%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
64%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025

Παραπομπές Ελλάδας στο Ευρωδικαστήριο για τα λύματα και τα επαγγελματικά προσόντα

«Καμπανάκια» από την Κομισίον

Η Κομισιόν ανακοίνωσε σήμερα ότι παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ε.Ε. για την παράλειψη συλλογής και επεξεργασίας των αστικών λυμάτων, αλλά και για τη μη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Ε.Ε. για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων.

Ακόμα, η Κομισίον ζητά από την Ελλάδα να αποφύγει τις συνθήκες εργασίας που εισάγουν διακρίσεις στα δημόσια σχολεία. Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες απασχόλησης για εκπαιδευτικούς ορισμένου χρόνου που εργάζονται σε δημόσια σχολεία σε σύγκριση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα όσον αφορά την άδεια μητρότητας και την άδεια αναρρωτικής, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ανακοίνωση της Κομισιόν. 

Επίσης, ξεκινά διαδικασίες κατά της χώρας μας για μια σειρά άλλων ζητημάτων. Παράλληλα, η Επιτροπή ζητά από την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τους κανόνες της Ε.Ε. για τα οικογενειακά επιδόματα, αλλά και να εισάγει τους κανόνες της Ε.Ε. για τον κοινό φορτιστή.

Αναλυτικά, οι ανακοινώσεις της Κομισιόν: 

  • «Η Επιτροπή αποφασίζει να παραπέμψει την ΕΛΛΑΔΑ στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παράλειψη συλλογής και επεξεργασίας των αστικών λυμάτων

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα (INFR(2020)2021) στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης επειδή δεν συμμορφώθηκε πλήρως με τις υποχρεώσεις συλλογής και επεξεργασίας που ορίζονται στην οδηγία για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων (Οδηγία 91/271). /ΕΟΚ). Η οδηγία στοχεύει στην προστασία της υγείας των ανθρώπων και του περιβάλλοντος απαιτώντας τη συλλογή και επεξεργασία των αστικών λυμάτων πριν από την απόρριψή τους στο περιβάλλον. Οι πόλεις και οι πόλεις πρέπει να δημιουργήσουν την απαραίτητη υποδομή για τη συλλογή και επεξεργασία των αστικών λυμάτων τους. Η Επιτροπή απέστειλε προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα τον Μάιο του 2020, ακολουθούμενη από αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Παρά κάποια πρόοδο, οι ελληνικές αρχές δεν έχουν ακόμη αντιμετωπίσει πλήρως τα παράπονα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι προσπάθειες των ελληνικών αρχών ήταν, μέχρι σήμερα, ανεπαρκείς και ως εκ τούτου παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

  • Η Επιτροπή αποφασίζει να παραπέμψει την ΕΛΛΑΔΑ στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της ΕΕ για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα (INFR(2022)4078) στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μη συμμόρφωση των εθνικών κανόνων με τη νομοθεσία της ΕΕ για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. Οι κανόνες της ΕΕ διευκολύνουν τους επαγγελματίες να παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε διαφορετικά κράτη μέλη. Ειδικότερα, η Επιτροπή θεωρεί ότι οι ελληνικοί κανόνες δεν συμμορφώνονται με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και με τη Συνθήκη για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, οι επαγγελματίες που διαθέτουν τα προσόντα ως διευθυντές σχολείων σε άλλα κράτη μέλη πρέπει να ακολουθήσουν μια πιο επαχθή διαδικασία ακαδημαϊκής αναγνώρισης των προσόντων τους για να μπορέσουν να εργαστούν στην Ελλάδα. Αυτό είναι αντίθετο με την Οδηγία και καθιστά την πρόσβαση στην ελληνική αγορά εργασίας πιο δύσκολη για ορισμένους επαγγελματίες. Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι προσπάθειες των αρχών ήταν, μέχρι σήμερα, ανεπαρκείς και ως εκ τούτου παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

  • Η Επιτροπή προτρέπει την ΕΛΛΑΔΑ να αποφύγει τις συνθήκες εργασίας που εισάγουν διακρίσεις στα δημόσια σχολεία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει αποστέλλοντας επίσημη προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα (INFR(2024)4013) επειδή δεν μετέφερε σωστά στο εθνικό δίκαιο την οδηγία 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου, η οποία απαγορεύει τις διακρίσεις σε βάρος εργαζομένων ορισμένου χρόνου. Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει λιγότερο ευνοϊκές συνθήκες απασχόλησης για εκπαιδευτικούς ορισμένου χρόνου που εργάζονται σε δημόσια σχολεία σε σύγκριση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, για παράδειγμα όσον αφορά την άδεια μητρότητας και την άδεια αναρρωτικής. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, η οποία έχει πλέον δύο μήνες για να απαντήσει και να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που έθεσε η Επιτροπή. Εάν δεν υπάρξει ικανοποιητική απάντηση, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη.

  • Η Επιτροπή καλεί την ΕΛΛΑΔΑ να συμμορφωθεί με τους κανόνες της ΕΕ για τα οικογενειακά επιδόματα

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα (INFR(2023)2097), επειδή δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ για τον συντονισμό της κοινωνικής ασφάλισης (κανονισμός (ΕΚ) 883/2004) και για την ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων (κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 492/2011 και άρθρο 45 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μόνο οι υπήκοοι της ΕΕ που διαμένουν για τουλάχιστον πέντε έτη μαζί με τα παιδιά τους στην Ελλάδα είναι επιλέξιμοι για να υποβάλουν αίτηση για οικογενειακές παροχές. Επιπλέον, οι υπήκοοι τρίτων χωρών, οι οποίοι καλύπτονται από τους κανόνες συντονισμού της κοινωνικής ασφάλισης της ΕΕ (για παράδειγμα επειδή μετακόμισαν στην Ελλάδα από άλλο κράτος μέλος της ΕΕ), μπορούν να υποβάλουν αίτηση για οικογενειακές παροχές μόνο αφού διαμείνουν στην Ελλάδα για τουλάχιστον δώδεκα έτη. Κατά την άποψη της Επιτροπής, η νομοθεσία αυτή εισάγει διακρίσεις και παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ. Επιπλέον, οι κανόνες της ΕΕ για τον συντονισμό της κοινωνικής ασφάλισης απαγορεύουν οποιαδήποτε προϋπόθεση διαμονής για τη λήψη παροχών κοινωνικής ασφάλισης, όπως το οικογενειακό επίδομα. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη προς την Ελλάδα, η οποία έχει πλέον δύο μήνες προθεσμία για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  • Η Επιτροπή καλεί όλα τα κράτη μέλη να επιτύχουν τους στόχους συλλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει αποστέλλοντας προειδοποιητικές επιστολές στο Βέλγιο (INFR(2024)2121), τη Βουλγαρία (INFR(2024)2128), την Τσεχία (INFR(2024)2137), τη Δανία (INFR(2024)2138 ), Γερμανία (INFR(2024)2122), Εσθονία (INFR(2024)2123), Ιρλανδία (INFR(2024)2130), Ελλάδα (INFR(2024)2132), Ισπανία (INFR(2024)2147), Γαλλία (INFR (2024)2141), Κροατία (INFR(2024)2133), Ιταλία (INFR(2024)2142), Κύπρος (INFR(2024)2131), Λετονία (INFR(2024)2144), Λιθουανία (INFR(2024)21 , Λουξεμβούργο (INFR(2024)2124), Ουγγαρία (INFR(2024)2134), Μάλτα (INFR(2024)2135), Ολλανδία (INFR(2024)2125), Αυστρία (INFR(2024)2120), Πολωνία (INFR 2024)2126), Πορτογαλία (INFR(2024)2145), Ρουμανία (INFR(2024)2136), Σλοβενία ​​(INFR(2024)2127), Σλοβακία (INFR(2024)2129), Φινλανδία (INFR(2024)2140) και Σουηδία (INFR(2024)2146) για αποτυχία εκπλήρωσης των στόχων συλλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων.

Με βάση τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία που αναφέρθηκαν από τα κράτη μέλη, όλα απέτυχαν να επιτύχουν αρκετούς στόχους συλλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων που ορίζονται από την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ για τα απόβλητα. Η οδηγία πλαίσιο για τα απόβλητα (Οδηγία 2008/98/ΕΚ για τα απόβλητα όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία (ΕΕ) 2018/851) θέτει νομικά δεσμευτικούς στόχους για την προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση αστικών απορριμμάτων. Η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Δανία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Κροατία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Λετονία, η Λιθουανία, η Ουγγαρία, η Μάλτα, η Πολωνία, η Πορτογαλία, η Ρουμανία, η Σλοβακία, η Φινλανδία και η Σουηδία δεν κατάφεραν να επιτύχουν τον στόχο του 50% για το 2020 για προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση αστικών απορριμμάτων (όπως χαρτί, μέταλλο, πλαστικό και γυαλί). Παράλληλα, η Οδηγία για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας (Οδηγία 94/62/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία (ΕΕ) 2018/852) ισχύει για όλες τις συσκευασίες που διανέμονται στην ευρωπαϊκή αγορά και τυχόν απορρίμματα συσκευασίας που προκύπτουν, ανεξάρτητα από το πού χρησιμοποιούνται. Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2008, απαιτούσε ότι μεταξύ 55% και 80% όλων των απορριμμάτων συσκευασίας πρέπει να ανακυκλώνονται. Οι καθιερωμένοι στόχοι ανακύκλωσης για διάφορα υλικά περιλαμβάνουν 60% για το γυαλί, 60% για χαρτί και χαρτόνι, 50% για μέταλλα, 22,5% για πλαστικά και 15% για ξύλο, αλλά πολλοί από αυτούς τους στόχους δεν έγιναν δεκτοί. Επιπλέον, η Οδηγία για τα απόβλητα ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού (ΑΗΗΕ) (Οδηγία 2012/19/ΕΕ όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία (UE) 2024/884) απαιτεί τη χωριστή συλλογή και σωστή επεξεργασία των ΑΗΗΕ και θέτει στόχους για τη συλλογή, ανάκτηση και ανακύκλωσή τους . Το ελάχιστο ποσοστό συλλογής που πρέπει να επιτυγχάνεται ετησίως από τα κράτη μέλη είναι 65% του μέσου βάρους του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού που διατίθεται στην αγορά τα τρία προηγούμενα έτη στο οικείο κράτος μέλος ή εναλλακτικά το 85% των ΑΗΗΕ που παράγονται στην επικράτεια του αυτό το κράτος μέλος. Η πλειονότητα των κρατών μελών απέτυχε να συλλέξει χωριστά επαρκή ΑΗΗΕ και, ως εκ τούτου, έχασε τον στόχο συλλογής της ΕΕ. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να ενισχύσουν τις προσπάθειές τους για την εφαρμογή προκειμένου να εκπληρώσουν τις προαναφερθείσες υποχρεώσεις. Από την άποψη αυτή, τα κράτη μέλη θα μπορούσαν να βασιστούν στις ειδικές ανά χώρα συστάσεις που προσδιορίζονται στην έκθεση έγκαιρης προειδοποίησης για τα απόβλητα του 2023. Αυτό θα βοηθήσει επίσης τα κράτη μέλη να επιτύχουν τους επικείμενους στόχους του 2025, του 2030 και του 2035, που καθορίστηκαν με τις πρόσφατες τροποποιήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για τα απόβλητα. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποστέλλει προειδοποιητικές επιστολές σε καθένα από τα 27 κράτη μέλη, τα οποία έχουν πλέον δύο μήνες για να απαντήσουν και να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις που έθεσε η Επιτροπή. Εάν δεν υπάρχουν ικανοποιητικές απαντήσεις, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να εκδώσει αιτιολογημένες γνώμες.

  • Η Επιτροπή ζητά από την ΕΛΛΑΔΑ και την ΠΟΛΩΝΙΑ να μεταφέρουν τους κανόνες της ΕΕ για τον κοινό φορτιστή

Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να εκδώσει αιτιολογημένες γνώμες προς την Ελλάδα (INFR(2024)0041) και την Πολωνία (INFR(2024)0112) για μη κοινοποίηση των απαιτούμενων μέτρων για την εφαρμογή των υποχρεώσεων που απορρέουν από την Οδηγία για την εναρμόνιση των νομοθεσιών της κράτη μέλη σχετικά με τη διάθεση στην αγορά ραδιοεξοπλισμού (Οδηγία(ΕΕ)2022/2380). Αυτή η τροποποίηση της Οδηγίας για τον Ραδιοεξοπλισμό (Οδηγία 2014/53/ΕΕ) εισάγει μια κοινή λύση φόρτισης. Οι κοινές απαιτήσεις φόρτισης θα ισχύουν για όλα τα κινητά τηλέφωνα, τα tablet, τις ψηφιακές κάμερες, τα ακουστικά, τα ακουστικά, τα φορητά ηχεία, τις φορητές κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών, τα e-readers, τα ακουστικά, τα πληκτρολόγια, τα ποντίκια και τα φορητά συστήματα πλοήγησης από τις 28 Δεκεμβρίου 2024. Αυτές οι απαιτήσεις θα ισχύουν επίσης για φορητούς υπολογιστές από τις 28 Απριλίου 2026. Η προθεσμία για τη μεταφορά της νέας οδηγίας ήταν η 28η Δεκεμβρίου 2023. Η Ελλάδα και η Πολωνία δεν έχουν ακόμη κοινοποιήσει τα εθνικά τους μέτρα για τη μεταφορά της οδηγίας. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη στα δύο κράτη μέλη, τα οποία έχουν πλέον δύο μήνες για να απαντήσουν και να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης». 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Παραπομπές Ελλάδας στο Ευρωδικαστήριο για τα λύματα και τα επαγγελματικά προσόντα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας