Μια έφηβη έχασε με τραγικό τρόπο τη ζωή της στο Νεπάλ, εξαιτίας της τοπικής παράδοσης «Τσαουπάντι» (Chhaupadi), σύμφωνα με την οποία οι γυναίκες κατά την έμμηνο ρύση αναγκάζονται να μένουν σε καλύβες μακριά από τα σπίτια τους.
Η 16χρονη Ανίτα Σαντ από την επαρχία Μπαϊτάντι, στο δυτικό τμήμα της χώρας, στα σύνορα με την Ινδία, πέθανε την Τετάρτη από δάγκωμα φιδιού ενώ κοιμόταν στην «καλύβα της εμμήνου ρύσης». Τελευταίο ανάλογο περιστατικό είχε καταγραφεί το 2019. Τότε είχε πεθάνει η 21 ετών Παρβάτι Μπούντα Ραουά, αφότου είχε περάσει τρεις νύχτες σε μια τέτοια καλύβα. Ο θάνατός της ήταν ο πέμπτος εκείνη τη χρονιά εξαιτίας αυτής της πρακτικής. Γυναίκες και κορίτσια πέθαναν από επιθέσεις ζώων και από εισπνοή καπνού μετά το άναμμα φωτιών σε καλύβες που δεν είχαν παράθυρα.
Το Τσαουπάντι βασίζεται στη μακραίωνη πεποίθηση ότι οι γυναίκες και τα κορίτσια είναι μιαρές και δεν πρέπει να τις ακουμπάει κανείς κατά την έμμηνο ρύση, ενώ δεν τους επιτρέπεται να κάνουν μια σειρά από δραστηριότητες και σε ορισμένες περιπτώσεις αναγκάζονται να μείνουν σε «καλύβες για την έμμηνο ρύση» για όλη τη διάρκειά της.
Η πρακτική αυτή κρίθηκε παράνομη το 2005, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης έως και 3 μήνες και πρόστιμο 3.000 ρουπίων Νεπάλ (περίπου 23 ευρώ), ωστόσο ακτιβιστές φοβούνται ότι η πρόοδος για την εξάλειψη της πρακτικής εξασθενεί.
Η αστυνομία της επαρχίας Μπαϊτάντι ανακοίνωσε ότι ερευνά τον θάνατο της 16χρονης Ανίτα, ενώ η οικογένειά της αρνήθηκε ότι βρισκόταν σε έμμηνο ρύση όταν πέθανε.
Ο θάνατός της Παρβάτι Μπούντα Ραουάτ το 2019 ώθησε σε προγράμματα και εκστρατείες σε όλη τη χώρα για τον τερματισμό αυτής της πρακτικής. Χιλιάδες καλύβες καταστράφηκαν, αλλά φαίνεται ότι αρχίζουν να ξαναχτίζονται.
«Μετά τον θάνατο της Παρβάτι, καταστρέψαμε περισσότερες από 7.000 'καλύβες για την έμμηνο ρήση' στην περιοχή», είπε η Πασουπάτι Κουνουάρ, που αγωνίζεται εναντίον του Τσαουπάντι τα τελευταία 25 χρόνια. Τόνισε πως άνθρωποι άρχισαν να ενημερώνονται για την έμμηνο ρύση και για τη νομοθεσία.
«Τότε ξαφνικά ήρθε η Covid και όλη η προσοχή μετατοπίστηκε στην Covid. Στη συνέχεια, οι άνθρωποι ξανάρχισαν να χτίζουν ‘καλύβες για την έμμηνο ρύση’ ή άρχισαν να μένουν σε παραπήγματα. Δεν υπήρχαν προγράμματα και καμπάνιες για το Τσαουπάντι μετά την Covid. Ο κόσμος σχεδόν σταμάτησε να μιλάει γι' αυτό».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας