Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.4° 14.6°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.3° 14.6°
3 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 15.0°
3 BF
79%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
12°C
11.9° 11.9°
0 BF
87%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
87%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
2 BF
99%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 14.9°
1 BF
74%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.2° 16.2°
1 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
16.4° 16.4°
2 BF
51%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
75%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
77%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.0° 13.8°
2 BF
76%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
14°C
14.3° 14.3°
2 BF
82%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.8° 15.8°
2 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.3° 11.3°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
| EUROKINISSI

Πιο... ανεξάρτητα τα υβριδικά αυτοκίνητα

Η συνεχής έρευνα για ολοένα πιο οικονομικά αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας πρόσφατα ανέδειξε μια μέθοδο έξυπνης διαχείρισης μέσω λογισμικού της ταυτόχρονης χρήσης ηλεκτροκινητήρα και εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμων και αυξημένη αυτονομία.

Ερευνητές από το Bourns College of Engineering του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια (University of California, Riverside) υποστηρίζουν ότι η συνεχώς μεταβαλλόμενη διαχείριση στη συνδυασμένη λειτουργία του συμβατικού κινητήρα με αυτόν της ηλεκτροκίνησης μπορεί να αποφέρει οικονομία έως και 12%. Η βασιμότητα του υπολογισμού αποδείχθηκε σε δοκιμαστικές διαδρομές μήκους 32 χιλιομέτρων στην Νότια Καλιφόρνια.

Η συνολικά μεγαλύτερη απόδοση αναμφίβολα θα έχει θετικές προεκτάσεις στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος από την παραγωγή θερμοκηπικών αερίων ο περιορισμός της οποίας παραμένει μόνιμος στόχος σχεδόν για το σύνολο του πλανήτη.

Το κλειδί στην πρόταση των ερευνητών είναι ένα νέο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας (energy management system- EMS) στα οχήματα υβριδικής τεχνολογίας (Plug-in hybrid electric vehicles-PHEVs), αυτών δηλαδή που συνδέονται σε απλή παροχή ρεύματος για φόρτιση των μπαταριών τους. Tο νέο σύστημα, που βασίζεται σε «έξυπνο» λογισμικό, ελέγχει σε μόνιμη βάση και αποφασίζει πόσο μεταβαλλόμενη θα είναι η κατανομή παραγωγής ισχύος ανάμεσα στην ηλεκτρική και στην λειτουργία του συμβατικού κινητήρα.

Οπότε ανάλογα με τις συνθήκες άλλες φορές στην κίνηση του οχήματος θα συνεισφέρει περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας και άλλες ολιγότερο ο εσωτερικής καύσης και αντίστροφα. Αυτό που επιτυγχάνει το νέο σύστημα είναι η αλληλοεπικαλυπτόμενη μικτή χρήση των δυο κινητήρων που βασίζεται και στα δεδομένα που έχουν αποθηκευτεί στην μνήμη του.

Όπως αναφέρεται στην εργασία των ερευνητών αισθητήρες εγκατεστημένοι στο όχημα «διαβάζουν» συνεχώς τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, καθώς και την οδηγική συμπεριφορά του οδηγού, συγκεντρώνοντας έτσι ολοένα περισσότερο αξιοποιήσιμη από το νέο σύστημα πληροφορία. Ουσιαστικώς δηλαδή το σύστημα βρίσκεται σε μια μόνιμη φάση «αυτοεκπαίδευσης».

Σε μεταγενέστερο στάδιο πιθανολογείται ότι θα συγκροτηθεί υπολογιστικό νέφος στο οποίο τα συστήματα των αυτοκινήτων θα συνδέονται αυτόματα προκειμένου να ανταλλάσσουν πληροφορίες λειτουργίας και μέσω της διαδικασίας να «αυτοεκπαιδεύονται» αναλόγως περιπτώσεων με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Μέχρι σήμερα αρκετά από τα υβριδικά οχήματα με φόρτιση μπαταριών από το ηλεκτρικό δίκτυο εκκινούν μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα και κινούνται μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα των μπαταριών, οπότε η λειτουργία μετάγεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Συγκριτικά με τον προτεινόμενο μοντέλο λειτουργίας αυτός ο τρόπος χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη κατανάλωση και μικρότερη αυτονομία. Όμως στην περίπτωση αυτή πρόκειται για δυο απολύτως διακριτές λειτουργίες. Στο διάστημα που λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας παραμένει ανενεργός ο εσωτερικής καύσεως και αντίστροφα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Πιο... ανεξάρτητα τα υβριδικά αυτοκίνητα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας