Σοβαρό πρόβλημα έχει προκύψει με 30 ελληνικά νεότευκτα τουριστικά σκάφη που ξεκίνησαν το ταξίδι τους από τη βορειοδυτική Γαλλία για την Ελλάδα πριν από την έκδοση της υπουργικής απόφασης για την απαγόρευση του κατάπλου όλων των σκαφών στα ελληνικά λιμάνια.
Τα 30 σκάφη –με πληρώματα «μεταφοράς», στην πλειονότητά τους Ελληνες, περίπου 80 με 90 άτομα και κενά επιβατών– είχαν προορισμό την Ελλάδα με σκοπό να δραστηριοποιηθούν ως επαγγελματικά τουριστικά.
Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Ανευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), που επισημαίνει τη σοβαρότητα της υπόθεσης, έχει ενημερώσει εδώ και αρκετές ημέρες (επιστολές από τις 23 Μαρτίου 2020) τους αρμόδιους υπουργούς και τους υπόλοιπους φορείς υγείας και ασφάλειας για την υπόθεση αυτή. Οπως κάνει γνωστό, τα σκάφη ξεκίνησαν από τη βορειοδυτική Γαλλία και λόγω των πολυήμερων πλόων (20 με 30 ημέρες) και των απαγορεύσεων προσέγγισης σε άλλες χώρες δεν έχουν επάρκεια νερού, τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων για να συνεχίσουν να πλέουν χωρίς σκοπό.
Επίσης η ασφαλιστική κάλυψη που έχουν είναι μόνο για τον πλου μεταφοράς και δεν θα τα καλύπτει επ’ άπειρον. Ορισμένα άτομα από τα πληρώματα υποφέρουν και από χρόνιες παθήσεις υγείας και αν δεν δοθούν προμήθειες σύντομα θα στερούνται και τη φαρμακευτική τους αγωγή (π.χ. διαβήτη κ.λπ.). Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μερικά από τα σκάφη αυτά παρουσιάζουν μηχανικές ή άλλου είδους βλάβες και η παραμονή τους εκτός λιμένα για περαιτέρω χρονικό διάστημα συνιστά κίνδυνο για την υγεία και ασφάλεια των πληρωμάτων αλλά και των σκαφών.
Ο ΣΙΤΕΣΑΠ ζητά να εξαιρεθούν τα συγκεκριμένα σκάφη από την ισχύουσα απαγόρευση του κατάπλου και να επιτραπεί η είσοδός τους σε λιμάνια και μαρίνες. Εναλλακτικά, έπειτα από συνεννόηση με τη διοίκηση της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, έχουν προτείνει τον κατάπλου των σκαφών αυτών στη συγκεκριμένη μαρίνα η οποία θα διαθέσει ειδικό προβλήτα που μπορεί να ασφαλιστεί και κλειδωθεί για να λειτουργήσει ως χώρος απομόνωσης (καραντίνας) των σκαφών. Σε κάθε περίπτωση, όπως υπογραμμίζει, θα ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την προφύλαξη από την εξάπλωση του ιού.
Χθες ο Γιώργος Μαλέας, κυβερνήτης ενός από τα 30 σκάφη, με βίντεο που ανέβασε στο διαδίκτυο ανέφερε ότι μόλις έφτασαν στην Ελλάδα τούς ενημέρωσαν ότι δεν μπορούσαν να καταπλεύσουν πουθενά σε κανένα λιμάνι, σε καμία μαρίνα, και στο ερώτημα τους πού να πάνε, τους απαντούν «δεν είναι δικιά μας δουλειά, δεν μας ενδιαφέρει». «Δεν υπάρχουμε λοιπόν για την ελληνική πολιτεία. Αλλοι με προβλήματα υγείας, άλλοι με μηχανικά προβλήματα, δεν μπορούμε να δέσουμε πουθενά. Είμαστε στη θάλασσα χωρίς τρόφιμα, χωρίς καύσιμα και περιμένουμε το τέλος μας» κατήγγειλε συναισθηματικά φορτισμένος.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας