Αθήνα, 17°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.6° 15.2°
2 BF
77%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.7° 16.4°
2 BF
85%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.2° 15.5°
3 BF
78%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
2 BF
88%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.9°
0 BF
77%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.4° 11.4°
0 BF
94%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
2 BF
86%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 15.5°
2 BF
93%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.9°
1 BF
70%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
2 BF
69%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.8° 16.8°
2 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
17°C
17.0° 17.0°
2 BF
49%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.3° 16.2°
1 BF
65%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
5 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 15.8°
0 BF
77%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
72%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.6° 16.6°
1 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Ακολουθώντας την τακτική που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια, η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, προχώρησε και τη φετινή χρονιά σε συρρίκνωση των εξεταστικών κέντρων | EUROKINISSI/ILIALIVE.GR/ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ

Αντιδράσεις για τα εξεταστικά κέντρα στη Στερεά Ελλάδα

Αντιδράσεις γονέων και κηδεμόνων αλλά και τοπικών δημοτικών αρχών, έχει προκαλέσει απόφαση της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευση Στερεάς Ελλάδας να μειώσει τα εξεταστικά κέντρα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Αντιδράσεις που αναδεικνύουν ότι ένα συνολικά λανθασμένο εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργεί μονάχα προβλήματα.

Ακολουθώντας την τακτική που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια, η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, προχώρησε και τη φετινή χρονιά σε συρρίκνωση των εξεταστικών κέντρων.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να προκληθούν αντιδράσεις στις περιοχές που καταργούνταν το εκεί εξεταστικό κέντρο. Οι αντιδράσεις αυτές πήραν έκταση στην περιοχή του Μαντουδίου και της Λίμνης στην Εύβοια, στην Γραβιά και το Λιδωρίκι της Φωκίδας, το Κερασοχώρι Ευρυτανίας καθώς και στην Πελασγία του Δήμου Στυλίδας στην ανατολική Φθιώτιδα, όπου ο δήμαρχος Απόστολος Γκλέτσος, απειλεί μάλιστα με απεργία πείνας, εάν δεν αλλάξει η απόφαση που καταργεί το εξεταστικό κέντρο της Πελασγίας.

Με μια δεύτερη απόφαση, που εκδόθηκε λίγες μέρες αργότερα, περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας επιχείρησε να περιορίσει τις αντιδράσεις αλλά και παράλληλα να διορθώσει κάποιες περιπτώσεις που η κατάργηση ενός εξεταστικού κέντρου, απαιτούσε μεταφορά μαθητών για αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα, όπως στην περίπτωση της Γραβιάς και του Λιδωρικίου. Ωστόσο, αλλαγές στη δεύτερη απόφαση, όπως η μεταφορά της έδρας του εξεταστικού κέντρου από το Μαντούδι στη Λίμνη, προκάλεσε νέο κύμα αντιδράσεων στην περιοχή.

Παράλληλα με τη δεύτερη απόφαση δεν ικανοποιήθηκε το αίτημα του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου, για επαναφορά του εξεταστικού κέντρου της Πελασγίας, με αποτέλεσμα ο ίδιος να δηλώνει ότι το μεσημέρι του Σαββάτου ξεκινά απεργία πείνας.

Μάλιστα ο δήμαρχος Στυλίδας δεν απέφυγε να δηλώσει δημόσια, ότι είχε τη δέσμευση του υπουργού για την αλλαγή της απόφασης, ενώ από την πλευρά της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης έγινε γνωστό, ότι δεν υπήρχε κανένα σχετικό αίτημα προς αυτήν, από την πλευρά του Δήμου Στυλίδας.

Την αντίθεσή τους στην κατάργηση εξεταστικών κέντρων, εκτός από μαθητές και γονείς, εξέφρασαν τόσο οι κατά τόπους ΕΛΜΕ όσο και οι δημοτικές αρχές των θιγόμενων περιοχών, οι οποίες προσπαθούν να δείξουν ότι βρίσκονται στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών.

Ως βασικά επιχειρήματα θέτουν το γεγονός, ότι απόφαση εκδόθηκε περίπου ένα μήνα πριν την έναρξη των εξετάσεων και αυτό επιφέρει αναστάτωση στα παιδιά, αλλά και την απόσταση που θα κληθούν να διανύσουν οι μαθητές των λυκείων που δεν θα λειτουργήσουν ως εξεταστικά κέντρα.

Την ίδια στιγμή ωστόσο υπάρχει ο αντίλογος ότι σε κάθε περίπτωση ένας μεγάλος αριθμός μαθητών μετακινείται όχι μόνο για την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων αλλά και καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Παράλληλα στο χώρο της εκπαίδευσης επικρατεί και η άποψη ότι η λειτουργία μικρών εξεταστικών κέντρων με λίγους εξεταζόμενους μαθητές, δεν διασφαλίζει το αδιάβλητο των πανελλαδικών εξετάσεων.

Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι σε αρκετές περιπτώσεις στο παρελθόν, το αυξημένο ποσοστό υψηλών βαθμολογιών που παρουσίαζαν μικρά εξεταστικά κέντρα είχαν προκαλέσει προβληματισμό.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αναστάτωση γύρω από το ζήτημα των εξεταστικών κέντρων, αναδεικνύει ότι ένα συνολικότερα λανθασμένο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο ουσιαστικά επικεντρώνεται γύρω από τον θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων, το μόνο που μπορεί να πετύχει, είναι να γεννά διαρκώς προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά μάλιστα πολλαπλασιάζονται, όταν η εκπαίδευση καλείται να λειτουργήσει μέσα σε ένα σφιχτό δημοσιονομικό πλαίσιο που δημιουργεί η οικονομική κρίση και τα μνημόνια.

Αναδεικνύει επίσης ότι η μεγάλη πλειοψηφία μαθητών και γονέων αλλά και των ίδιων των τοπικών κοινωνιών, αντιλαμβάνονται την εκπαιδευτική διαδικασία, μονάχα σε σχέση με ό,τι έχει να κάνει με τις πανελλαδικές εξετάσεις. Δείχνουν να αδιαφορούν για τα συνολικότερα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και αποφασίζουν να κινητοποιηθούν μόνο όταν διαταραχθεί η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων και κυρίως στην περίπτωση που θίγονται οι ίδιοι.

Μαθητές και γονείς, αν και αντιλαμβάνονται ότι η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων δεν είναι απλώς ξεπερασμένη αλλά ουσιαστικά εντελώς λανθασμένη, αποφεύγουν θίξουν την ανάγκη για αλλαγή της.

Αποφεύγουν ταυτόχρονα να δουν, την ίδια τη κατεύθυνση που παίρνει εκπαίδευση, η οποία δεν είναι άλλη από αυτήν της εξειδίκευσης, της στείρας γνώσης και της προετοιμασίας των μαθητών για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας και την εξυπηρέτηση των αναγκών της επιχειρηματικότητας.

Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να σταθούμε απέναντι σε οποιοδήποτε κινητοποίηση που έχει να κάνει με τη βελτίωση της κάθε πτυχής της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ωστόσο δεν μπορούμε και να μην επισημάνουμε ότι την ώρα που κάποιοι – ενδεχομένως και δίκαια – διαμαρτύρονται για μια επιπλέον ταλαιπωρία την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων, ταυτόχρονα κλείνουν τα μάτια απέναντι στις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις που στερούν σε ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών, την ίδια την πρόσβαση στη μόρφωση.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Αντιδράσεις για τα εξεταστικά κέντρα στη Στερεά Ελλάδα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας