Βρισκόμαστε στον 4ο μήνα από την έναρξη του σχολικού έτους και τα περισσότερα στην Ανατολική Αττική δεν μπορούν να λειτουργήσουν πλήρως το πρόγραμμά τους, καθώς μετά τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών παραμένουν πάνω από 270 κενά για την πλήρη κάλυψη πρωινού προγράμματος, ολοήμερου και υποστηρικτικών δομών (ειδική αγωγή και παράλληλη στήριξη).
Πιο συγκεκριμένα:
■ 149 κενά εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (αγγλικών 20, εικαστικών 23, γυμναστών 37, μουσικής 22, θεατρολογίας 23, πληροφορικής 17, γερμανικών 7), και
■ 24 κενά δασκάλων, 9 κενά νηπιαγωγών (ολοήμερα που λειτουργούν μόνο το πρωί καθώς το ολοήμερο έχει στην πράξη καταργηθεί), 26 κενά στην ειδική αγωγή για τμήματα ένταξης, 67 κενά δασκάλων για παράλληλη στήριξη.
Στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών σωματείων της περιοχής στις 23/11 οι σύμβουλοι του υπουργού είπαν ότι «διαθέσιμες πιστώσεις υπάρχουν μόνο για 524 εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, 29 ειδικής αγωγής, 28 μέσω ΕΣΠΑ, 45 για τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία και 449 για τάξεις υποδοχής», δηλαδή 1.151 πιστώσεις, όταν το ίδιο το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι 4.000!
Το ίδιο το υπουργείο παραδέχτηκε ότι θα παραμείνουν (όταν γίνουν οι επόμενες προσλήψεις -άγνωστο αν και πότε) περίπου 3.000 κενά, ενώ οι εκπρόσωποι του υπουργείου Παιδείας είπαν ότι «δεν έχει προγραμματιστεί άλλο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών»!
Αρχές Δεκέμβρη και έχουμε: εκατοντάδες κενά στα σχολεία, χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας να δημιουργούν σχολεία και εκπαιδευτικούς διαφορετικών ταχυτήτων και εκπαιδευτικούς, για τους οποίους ακόμα και η μετακίνηση στον χώρο εργασίας τους καθίσταται πολύ δύσκολη, λόγω πολλών μετακινήσεων.
Αυτή την τραγική εικόνα προσπαθούν να κρύψουν το υπουργείο και η διοίκηση της εκπαίδευσης (περιφέρεια και διεύθυνση), καταφεύγοντας σε αυθαίρετες μετακινήσεις εκπαιδευτικών και κάθε είδους παραβίαση των προγραμμάτων των σχολείων και της κανονικής λειτουργίας τους.
Από τη μύγα ξίγκι
Ετσι, μετά την έκδοση εγκυκλίων του υπουργού Παιδείας που καλεί να καλύπτονται πρώτα όλες οι ώρες του πρωινού προγράμματος (για να μη φαίνεται η αδυναμία συμπλήρωσης του πρωινού κύκλου) και την προσπάθεια περικοπών και συρρίκνωσης στο ολοήμερο -με την οδηγία για παρακολούθηση πρωτίστως «των παιδιών, των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται»- η Διεύθυνση Ανατολικής Αττικής προσπαθεί να βγάλει και «από τη μύγα ξίγκι», προχωρώντας σε μονοπρόσωπες (με απόφαση της διευθύντριας) τοποθετήσεις και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
Στην παράσταση διαμαρτυρίας των Δ.Σ. του συλλόγου «Κ. Σωτηρίου» και «Δελμούζος» την Τρίτη 1/12 στη διευθύντρια Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών κατήγγειλαν:
1. Τις τοποθετήσεις των δασκάλων αναπληρωτών που έγιναν από τη διευθύντρια με μοναδικό κριτήριο την ύπαρξη περισσότερων κενών, αδιακρίτως αν ήταν κενά δασκάλων ή ειδικοτήτων και σε μια προσπάθεια να μοιράσει έναν εκπαιδευτικό σε δύο κενά!
Ετσι, τοποθετήθηκαν πολλοί αναπληρωτές σε δύο σχολεία για να μοιράσει τα κενά, χωρίς ουσιαστικά πουθενά να καλύπτει όλες τις ανάγκες, και έστειλε δάσκαλο αναπληρωτή σε κενά ειδικοτήτων (γυμναστών, εικαστικών, θεατρολόγων κ.λπ.).
2. Τις μετακινήσεις που επιχειρεί σε σχολεία, χαρακτηρίζοντας εκπαιδευτικούς ως πλεονάζοντες, και ώρες που είναι απαραίτητες για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.
Συγκεκριμένα, στο σχολείο της Αγ. Μαρίνας επιχειρεί να μετακινήσει αναπληρώτρια εικαστικών για 12 ώρες και να κάνουν εικαστικά οι δάσκαλοι (το σχολείο είναι ΕΑΕΠ) και να τη διαθέσει στο 3ο Καλυβίων το οποίο (είναι ΕΑΕΠ) έχει εικαστικό, για να συμπληρώσει τις ώρες θεατρολόγου που λείπουν!
Αντίστοιχα μετακινεί αναπληρώτρια από το 5ο Αρτέμιδας για 7 ώρες, όταν στο σχολείο υπάρχουν δύο κενά παράλληλης στήριξης που δεν έχουν καλυφθεί και τουλάχιστον 10 περιπτώσεις μαθητών με αυξημένες μαθησιακές δυσκολίες, καταργώντας κάθε ώρα ενισχυτικής διδασκαλίας που θα μπορούσε να διατεθεί!
Ανάλογη η κατάσταση και στο 3ο Γέρακα.
Η διευθύντρια δήλωσε ευθέως ότι ο υπολογισμός των «πλεοναζουσών» ωρών γίνεται με τον υπολογισμό των ωρών για το πρόγραμμα του κάθε σχολείου σε σχέση με το σύνολο των ωρών των εκπαιδευτικών του σχολείου, ανεξάρτητα από ειδικότητες και γνωστικά αντικείμενα!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας