Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 14.5°
1 BF
80%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
17.1° 14.9°
1 BF
84%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
3 BF
80%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.9° 11.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
1 BF
86%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
90%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
15.2° 13.8°
1 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 15.5°
1 BF
68%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
76%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
78%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
2 BF
52%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
1 BF
90%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
18.4° 17.2°
0 BF
80%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
78%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
82%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
69%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
2 BF
85%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
Πρωτόγνωρη εμπειρία στην πόλη αλλά τίποτα το ιδιαίτερο στους αυτοκινητό­δρομους.

Ο σιωπηλός κόσμος του μέλλοντος…

Ηταν παράξενο σε σχήμα, εντελώς αθόρυβο και έπρεπε να το κοιτάξεις αρκετές φορές για να αποδεχθείς το σχήμα του!

Αναφερόμαστε στο πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο της Toyota, το Prius, που αντικρίσαμε το 1997, εποχή που ο ανταγωνισμός απλά δεν είχε ακόμα πιστέψει στη σχετική τεχνολογία.

Τα χρόνια κύλησαν και το ιαπωνικό εργοστάσιο έκανε σημαντικά βήματα στον χώρο αυτό. Το Prius δεύτερης γενιάς που ακολούθησε, έδειξε καλά εμπορικά αποτελέσματα, ενώ το επόμενο Auris βρήκε σχετικά έτοιμο έδαφος για να αναπτυχθεί.

Κάπου όμως υπήρχε ένα κενό και το νέο Yaris έπρεπε να το καλύψει…

Ομως, τι ακριβώς σημαίνει «υβριδικό»;

Τους κλασικούς κινητήρες «εσωτερικής καύσης» δεν τους θέλουμε γιατί είναι… βρόμικοι.

Τους ηλεκτρικούς δεν μπορούμε ακόμα να τους χρησιμοποιήσουμε μόνους τους, γιατί οι μπαταρίες δεν έχουν εξελιχθεί τόσο, ώστε να προσφέρουν σημαντική αυτονομία, απαιτούν πολύ χώρο, αλλά έχουν και σημαντικό βάρος.

Ετσι στην πόλη, όπου απαιτούνται «καθαρά» αυτοκίνητα μικρών διαστάσεων και βάρους, ένα καθαρόαιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κουβαλούσε τις μπαταρίες του και, αν περίσσευε χώρος, θα φιλοξενούσε και κάποιον επιβάτη!

Ιδανική λύση, τουλάχιστον προς το παρόν, η χρήση ενός διπλού συστήματος κίνησης.

Ενας ηλεκτρικός κινητήρας για τις μικρές ταχύτητες και ένας επίσης μικρός αλλά αποδοτικός θερμικός κινητήρας για μεγαλύτερες ταχύτητες εκτός πόλης και αποδεκτή αυτονομία.

Το νέο Yaris Hybrid

Ενα σημαντικό στοιχείο του νέου Yaris HSD είναι ότι κατάφερε μέσα στο σχετικά μικρό του εσωτερικό να φιλοξενεί έναν κινητήρα βενζίνης 1.497 κυβ. εκατοστών, έναν ηλεκτροκινητήρα και μία συστοιχία μπαταριών τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα (στοιχείο σημαντικό, αφού δεν αφαιρεί ωφέλιμο χώρο φόρτωσης).

Πιο αναλυτικά, ο κινητήρας του 1,5 λίτρου προέρχεται από τον 1,8 του Prius τρίτης γενιάς, με κύριο χαρακτηριστικό τις βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού (σύστημα VVT-i), ενώ οι μπαταρίες νικελίου-μετάλλου υβριδίου επαναφορτίζονται όχι από την πρίζα του σπιτιού μας το βράδυ, αλλά κάθε φορά που πατάμε το φρένο ή το γκάζι του αυτοκινήτου.

Περιεργαστήκαμε με προσοχή το αυτοκίνητο πριν φτάσουμε στην ουσία, που ήταν βέβαια η οδήγηση στον δρόμο.

Εσωτερικά, τίποτα δεν μας τράβηξε την προσοχή, αφού η Toyota επέλεξε ουδέτερα χρώματα και υλικά για το Yaris.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή για την κατηγορία και παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητό «μας» τα είχε τα χρονάκια του, τίποτα δεν πρόδιδε τον πρότερο «αμαρτωλό» του βίο στα χέρια άλλων δοκιμαστών.

Εξωτερικά μας άρεσαν ο νέος προφυλακτήρας με τον μεγάλο μαύρο αεραγωγό (μάσκα), τα φωτιστικά (led) σώματα, η γενικά επιθετική σχεδίαση του εμπρός μέρους, που δίνει έναν διαφορετικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.

Η επιγραφή «hybrid» κάνει αισθητή την παρουσία της στο πλάι αλλά και την πίσω 5η πόρτα, ενώ οι τροχοί των 16΄΄ συμπληρώνουν την όλη εικόνα.

Στον δρόμο

Από τη θέση του οδηγού, περιεργαστήκαμε τον πίνακα οργάνων. Στο κέντρο του, ένα τεράστιο ταχύμετρο και αριστερά του, ένα όργανο με τις ενδείξεις ECO και POWER. Δεξιά, ο κλασικός δείκτης βενζίνης και πιο δίπλα, στο κέντρο του ταμπλό αυτή τη φορά, η οθόνη (touch screen) των 6,1΄΄.

Πάνε πια οι εποχές των στροφομέτρων, σκεφτήκαμε και… βάλαμε «μπρος». Δηλαδή προσπαθήσαμε, αλλά δεν ακούστηκε τίποτα! Το αυτοκίνητο άρχισε, αργά και σιωπηλά να κυλά στον δρόμο και τότε ήταν που πιστέψαμε ότι περάσαμε αληθινά στο μέλλον!

Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι φυσικά αθόρυβο και αν προσέξει κάποιος το πόσο απαλά (ή όχι) επιταχύνει, μπορεί να κινείται με αυτό με ταχύτητες μέχρι περίπου τα 40-50 χλμ./ώρα.

Πατώντας τον διακόπτη EV-Mode, το Yaris κινείται μόνον ηλεκτρικά, ο δε βενζινοκινητήρας ενεργοποιείται εξαιρετικά ομαλά, σαν να μη θέλει να καταστρέψει με την παρουσία του την ησυχία του συνόλου.

Πρωτόγνωρη εμπειρία για την πόλη, αλλά τι γίνεται στον ανοιχτό δρόμο;

Τίποτα το ιδιαίτερο, θα σας λέγαμε. Ο κινητήρας των 74 ίππων (συνολική ισχύς οι 100 αν υπολογίσουμε και τον ηλεκτροκινητήρα) κινεί το Yaris με αξιοπρέπεια, σε συνδυασμό δε με το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβολής σχέσεων (CVT) πλησιάζει τα 170 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και τα 100 χλμ. από στάση στα 12''.

Τέλος, η κατανάλωση μπορεί να είναι από μηδέν (!) με καθαρή ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. όταν λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο σιωπηλός κόσμος του μέλλοντος…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας