Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.9° 13.8°
0 BF
82%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.3° 13.6°
2 BF
84%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
2 BF
73%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.5° 12.5°
1 BF
86%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
82%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
1 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.1° 15.1°
1 BF
88%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.7° 13.8°
1 BF
99%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.5° 14.9°
2 BF
70%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
15°C
15.0° 15.0°
2 BF
80%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.7° 15.7°
1 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
15.3° 15.3°
2 BF
53%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
89%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
17.2° 15.1°
0 BF
78%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 16.8°
3 BF
84%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
13.8° 11.8°
0 BF
87%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 14.4°
2 BF
83%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
16°C
15.6° 15.6°
2 BF
84%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
1 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
renault
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ηλεκτρικό pop είδωλο

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech έχει όλα όσα χρειάζονται ώστε να αποτελέσει το νέο πρότυπο στα αυτοκίνητα πόλης, προωθώντας την ενεργειακή μετάβαση.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech αποτελεί μια τολμηρή απάντηση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας, ενεργειακή «ψυχραιμία», βιωσιμότητα και μικρό αποτύπωμα άνθρακα.

Με σχεδιασμό που κερδίζει τις εντυπώσεις, ηλεκτρικά και ψηφιακά χαρακτηριστικά λειτουργικότητας και ψυχαγωγίας, έχει όλα όσα χρειάζονται ώστε να αποτελέσει το νέο πρότυπο στα αυτοκίνητα πόλης, προωθώντας την ενεργειακή μετάβαση.

Εξοπλισμένο με πλούσια ηλεκτρική και ψηφιακή τεχνολογία, κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία και θα προσφέρεται με ανταγωνιστική τιμή.

Οταν το Renault 5 παρουσιάστηκε το 1972 προσέλκυσε το ενδιαφέρον με τον πρωτότυπο και σύγχρονο σχεδιασμό του. Οι πλαστικοί προφυλακτήρες, τα φωτεινά χρώματα του αμαξώματος και οι ξεχωριστοί προβολείς του χάριζαν μια σκανταλιάρικη εικόνα. Παρουσιάστηκε ως μια έκφραση της αλλαγής και σημείωσε άμεση επιτυχία, ιδίως σε γυναίκες και νέους.

Για να δούμε πώς έγινε η αναβίωση: η ομάδα σχεδιασμού ακολούθησε μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση με την υιοθέτηση ενός «ρετροφουτουριστικού» στιλ. Φωτεινά χρώματα, φωτιστικά σώματα με μια πονηριά, κάθετα πίσω φώτα, σμιλευμένα φτερά, χρωματιστή επένδυση οροφής, μάσκα εξαερισμού στο καπό και πολλά άλλα: το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech κάνει πολλές αναφορές στο παιχνιδιάρικο στιλ του προκατόχου του.

Η μάσκα εξαερισμού στο καπό του αρχικού μοντέλου επανασχεδιάστηκε ώστε να συμβαδίζει με την εποχή. Σήμερα λειτουργεί ως δείκτης φόρτισης με τη μορφή του εμβληματικού αριθμού 5. Οταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα, ανάβει, εκφράζοντας τη στενή αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ακόμα ένα παράδειγμα αυτής της αλληλεπίδρασης είναι η ακολουθία υποδοχής των προβολέων LED που ακολουθούν το σχήμα της κόρης του ματιού και «κλείνουν το μάτι» στον οδηγό.

Το συναίσθημα που αποπνέει ο εξωτερικός σχεδιασμός συνεχίζεται στο εσωτερικό. Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1" με ένα φωτεινό και διαισθητικό περιβάλλον χειρισμού. Ο γραφικός και ηχητικός σχεδιασμός της ακολουθίας υποδοχής εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον Ζαν-Μισέλ Ζαρ.

Το νέο Renault 5 των 3,92 μ. γίνεται ένα μοναδικό όχημα με πραγματικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως το επίπεδο πάτωμα, το μακρύ μεταξόνιο (2,54 μ.), τον μεγαλύτερο δυνατό εσωτερικό χώρο και τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα αποσκευών (326 λίτρα), το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το μειωμένο βάρος (λιγότερο από 1.500 κιλά).

Κάτω από το καπό, ο κινητήρας του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech είναι πιο συμπαγής από τους κινητήρες των ηλεκτρικών Megane E-Tech και Scenic E-Tech στους οποίους βασίζεται. Καθώς δεν διαθέτει μόνιμους μαγνήτες, δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. Ο κινητήρας θα διατίθεται σε τρεις κατηγορίες ισχύος: 95, 120 και 150 ίππων.

Για την κίνηση του Renault 5 E-Tech electric φροντίζει ένας νέος ηλεκτροκινητήρας σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ιπποδυνάμεων: 95 ίππους – 215 Nm ροπής, 123 ίππους 225 Nm ροπής και 150 ίππους με 245 Nm ροπής.

Θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η μεγαλύτερη έχει χωρητικότητα 52 kWh και προσφέρει αυτονομία έως και 400 χλμ. Η μικρότερη έχει χωρητικότητα 40 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία έως 300 χλμ.

Οσο για τους χρόνους φόρτισης, σε σημείο εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW η μπαταρία των 52 kW θα χρειαστεί 4 ώρες και 30 λεπτά από το 10% στο 80%. Η μπαταρία των 40 kWh θα χρειαστεί μια ώρα λιγότερο, ενώ σε ταχυφορτιστή από το 15% στο 80% απαιτούνται μόλις 30 λεπτά.

Renault 5 E-Tech Electric Urban 40 kWh 120hp

Κινητήρας: Ηλεκτρο-κινητήρας 90 kW

Ισχύς: 120 PS

Ροπή: 225 Nm

0-100: 9 δευτερόλεπτα

Τελική: 140 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση: 13,3 kWh/ 100 χλμ.

Αυτονομία: 300 χλμ.

Μπαταρία: 40 kWh

CO2: 0 γραμμάρια

Τέλη: 0 ευρώ

Τιμή: 25.000 ευρώ (ενδεικτική τιμή)

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ηλεκτρικό pop είδωλο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας