Οι δημοσιογράφοι-μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» οδήγησαν για ακόμα μία φορά τα 11 νέα μοντέλα που διεκδικούν την κορυφαία στη χώρα μας διάκριση για το 2024 στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.
Λίγες ημέρες απομένουν για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024, του μοντέλου δηλαδή που ξεχωρίζει από όλες τις νέες αφίξεις των τελευταίων 12 μηνών στην ελληνική αγορά. Για τον λόγο αυτό, οι 27 δημοσιογράφοι-μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», ανάμεσά τους ο Διονύσης Λιβέρης, βρέθηκαν στο καθιερωμένο πλέον ραντεβού τους στον Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων μαζί με τα 10+1 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο.
Στο ασφαλές και ελεγχόμενο περιβάλλον της πίστας, τα μέλη του θεσμού είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν όλα τα υποψήφια για τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα 2024» μοντέλα -ορισμένα μάλιστα από αυτά σε νέες εκδόσεις που μόλις έφτασαν στη χώρα μας (και κατά συνέπεια δεν είχαν οδηγήσει νωρίτερα)- και να τα συγκρίνουν άμεσα μεταξύ τους, πριν καταλήξουν στην τελική τους απόφαση σχετικά με την κατανομή των βαθμών ανά υποψηφιότητα η οποία θα κρίνει και τον νικητή.
Θυμίζουμε πως τα 11 υποψήφια μοντέλα για τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» επιλέχτηκαν από την αρχική λίστα των 21 νέων μοντέλων που λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά μέσα στο 2023. Στο τέλος της διαδικασίας, δύο μοντέλα συγκέντρωσαν τους ίδιες ψήφους στη 10η θέση, με αποτέλεσμα οι φιναλίστ να είναι τελικά 11.
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον τίτλο
- Citroen C4 X
- Dacia Spring
- Honda Civic e:HEV
- Hyundai Kona
- Jeep Avenger
- Kia Niro
- MG4
- MG ZS
- Nissan X-Trail
- Peugeot 408
- Renault Austral
Η αυτοκίνηση αλλάζει, καθόσον η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής επιβάλλει μια μεγάλη στροφή στον τομέα της ενέργειας και αυτό στον χώρο του αυτοκινήτου έχει τη μορφή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Παρά ταύτα υπάρχει ακόμη δρόμος για την ολική μετάβαση στη χώρα μας και οι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου οφείλουν να καλύπτουν όλες τις πτυχές των εξελίξεων στον κλάδο, προκειμένου να ενημερώνουν έγκαιρα και έγκυρα την κοινή γνώμη.
Αξιοσημείωτο είναι πως από τα 11 μοντέλα τα δύο είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, τα πέντε έχουν στην γκάμα τους και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα διατίθενται (και) ως υβριδικά. Κάτι που δείχνει το μέγεθος της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Κάθε χρόνο βραβεύεται το αυτοκίνητο το οποίο τα μέλη του θεσμού θεωρούν πως έχει ξεχωρίσει ανάμεσα στα καινούργια που πρωτοκυκλοφόρησαν στους δρόμους της πατρίδας μας μέσα στη χρονιά. H επιλογή γίνεται με κριτήρια που αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, το κόστος αγοράς και χρήσης, τον σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην εκάστοτε ελληνική πραγματικότητα και στην αντίληψη των καταναλωτών για την αυτοκίνηση. Για τη χρονιά που κλείνει σε τρεις εβδομάδες τον τίτλο έχει κατακτήσει το Kia Sportage.
Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς είναι ένας θεσμός που καθιερώθηκε το 2006 και υλοποιείται από τον «Σύλλογο Δημοσιογράφων για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», μέλη του οποίου είναι 27 έμπειροι δημοσιογράφοι του ελληνικού ειδικού Τύπου. Κάθε δημοσιογράφος έχει στη διάθεσή του 100 βαθμούς για να απονείμει στα 10 υποψήφια μοντέλα (που φέτος λόγω ισοψηφίας είναι τελικά 11), δίνοντας ως μέγιστη βαθμολογία το 20 και ως ελάχιστη το 5, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να δημοσιοποιήσει το σκεπτικό της απόφασής του.
Νικητής είναι βέβαια το μοντέλο που θα συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία. Η ανάδειξη του φετινού νικητή και η απονομή του μεγάλου βραβείου είναι προγραμματισμένη για τις 13 Δεκεμβρίου σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας