Αθήνα, 15°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
15°C
16.8° 13.4°
1 BF
83%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 14.2°
2 BF
83%
Πάτρα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
3 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.1° 12.1°
1 BF
85%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.5° 14.5°
2 BF
92%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.1° 13.8°
2 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.9° 13.8°
1 BF
72%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
16°C
16.4° 16.4°
1 BF
82%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
1 BF
80%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
54%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
0 BF
100%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.1° 15.1°
1 BF
73%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
82%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
12.7° 11.8°
0 BF
93%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
15°C
15.5° 15.5°
0 BF
77%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
86%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φυσική κίνηση

Το καλύτερο Seat Ibiza στην ιστορία είναι πλέον και το πιο φιλικό προς το περιβάλλον, με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας φυσικού αερίου (CNG) στην πέμπτη γενιά του bestseller μοντέλου της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το νέο Ibiza TGI είναι πιο οικονομικό στην οδήγηση και πιο φιλικό προς το περιβάλλον από τα μοντέλα που τροφοδοτούνται με diesel ή βενζίνη, καθώς και πολλά υβριδικά.

Το μοντέλο, το τρίτο που χρησιμοποιεί CNG μετά το Leon και το Arona, αποτελεί μια εναλλακτική λύση με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Η Seat ενισχύει την τεχνολογία CNG, καθώς συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2: εκπέμπει κατά 85% λιγότερα οξείδια του αζώτου σε σύγκριση με τους κινητήρες diesel, ενώ μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 25%, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.

Τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο αποτελούν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για τη κάλυψη του κενού μεταξύ των «παραδοσιακών» και των ακριβών ακόμη ηλεκτρικών, και αντιπροσωπεύουν τη στρατηγική βάση για την αύξηση της φιλικότητας προς το περιβάλλον, ενώ παράλληλα αποτελούν ελκυστική εμπορική πρόταση. Σημειώνουμε ότι, το 2020, η διείσδυση του φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά ανήλθε σε ποσοστό 1,7% της συνολικής αγοράς, ενώ η Seat κατέκτησε μερίδιο 32% της αγοράς CNG.

Το CNG αποθηκεύεται (υπό πίεση 200 bar) σε δεξαμενές, τοποθετημένες κάτω από το πορτ μπαγκάζ, συνολικής χωρητικότητας 14,3 κιλών, ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης χωρά μόλις 9 λίτρα και είναι ουσιαστικά εφεδρικό για την περίπτωση που το όχημα βρίσκεται μακριά από τους λίγους ακόμα σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου. Ο 1.000άρης κινητήρας (βασίζεται στον 1.0 TSI) σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο, παρά τους μόνο 90 ίππους, εξασφαλίζει αξιοπρεπείς επιδόσεις για το βάρους 1.250 κιλών αμάξωμα.

Το λειτουργικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι πράγματι ιδιαίτερα χαμηλό, επειδή το φυσικό αέριο είναι πιο αποδοτικό, καθώς απαιτεί μικρότερη ποσότητα καυσίμου για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας και επιπλέον το γέμισμα κοστίζει μόνο περίπου 12 ευρώ.

Το νέο Ibiza 1.0 TGI έχει μέση πιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου 3,3 κιλά/100 χλμ. σε λειτουργία CNG, κάτι που ισοδυναμεί με λιγότερα από 3 ευρώ για 100 χιλιόμετρα!

Σημαντικό γεγονός, ότι το συμπιεσμένο φυσικό αέριο είναι πιο αποδοτικό καύσιμο, καθώς απαιτεί μικρότερη ποσότητα για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας. Η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό CNG είναι περίπου ισοδύναμη με 2 λίτρα LPG, 1.5 λίτρα diesel ή 1.3 λίτρα βενζίνης.

Εκτός από τον εξοπλισμό των άλλων εκδόσεων, το Ibiza TGI διαθέτει επιπλέον ό,τι χρειάζεται για να κινείται με φυσικό αέριο, όπως δεξαμενή καυσίμου CNG, τάπα πλήρωσης φυσικού αερίου δίπλα στην τάπα βενζίνης, αρκετούς αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης αερίων, καθώς και ρυθμιστή πίεσης και σύστημα διανομής αερίου. Επίσης, διαθέτει ενισχυμένα πιστόνια και βαλβίδες για αυξημένη αντοχή και καλύτερη κυκλοφορία του αερίου στον θάλαμο καύσης. Επιπλέον, ο στροβιλοσυμπιεστής ζυγίζει λιγότερο, ώστε να δρα άμεσα και να αυξάνει την απόκριση του κινητήρα. Τέλος, διαθέτει συγκεκριμένους δείκτες στάθμης καυσίμου για κάθε δεξαμενή, οι οποίοι βρίσκονται στον πίνακα οργάνων. Το Ibiza με φυσικό αέριο εμφανισιακά δεν διαφέρει από αυτό με τον κινητήρα 1.0 TSI. Εξαίρεση, το διακριτικό TGI στην πέμπτη πόρτα και ο διαφοροποιημένος πίνακας οργάνων, όπου στη θέση της θερμοκρασίας έχει τοποθετηθεί η ένδειξη πληρότητας των δεξαμενών φυσικού αερίου.

Το Ibiza TGI χρησιμοποιεί πάντα το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο, εκτός αν η θερμοκρασία του αντιψυκτικού πέσει κάτω από τους 10°C, όπου ο κινητήρας αρχίζει με χρήση βενζίνης και ξεκινά μια διαδικασία θέρμανσης των βαλβίδων έγχυσης αερίου, πριν από την αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG. Λειτουργεί βεβαίως μόνο με βενζίνη όταν η δεξαμενή CNG είναι κενή. Αυτή η αλλαγή γίνεται αυτόματα, χωρίς να αντιλαμβάνεται ο οδηγός οποιαδήποτε διαφορά στην απόδοση του οχήματος ή στον χειρισμό του. Μια ένδειξη ανάβει στον πίνακα οργάνων για να ενημερώσει τον οδηγό με τι κινείται.

Επιπλέον, στην οθόνη εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα του φυσικού αερίου, την κατανάλωση και την υπολειπόμενη απόσταση οδήγησης με τα δύο καύσιμα, καθώς και τις όποιες πιθανές δυσλειτουργίες του συστήματος CNG.

Παρ΄ όλο που η δεξαμενή αερίου βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, το νέο Ibiza TGI εξακολουθεί να προσφέρει ικανοποιητικό αποθηκευτικό χώρο, με 262 λίτρα. Ωστόσο, 93 λιγότερα από τη μη φυσικού αερίου έκδοση.

Βεβαίως, η TGI έκδοση είναι ακριβότερη, κατά περίπου 2.000 ευρώ, τρέχει όμως και μια καλή προσφορά. Η οποία προβλέπει όφελος για τον πελάτη, ισάξιο με την κατανάλωση καυσίμου για έναν ολόκληρο χρόνο. Η παροχή δωρεάν καυσίμου για έναν χρόνο έχει υπολογιστεί με μια μέση κατανάλωση φυσικού αερίου 3,5 κιλών/100 χλμ., για 14.000 χλμ. σε ετήσια βάση και με τιμή διάθεσης του φυσικού αερίου στα €0.834/κιλό.

Seat Ibiza 1.0 TGI

Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη - φυσικό αέριο

Ισχύς: 90 PS/ 4.500 σ.α.λ.

Ροπή: 160 Nm/ 1.900 σ.α.λ.

0-100: 12,1 δευτερόλεπτα

Τελική: 180 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση: 3,3 κιλά CNG /100 χλμ.

CO2: 105 γραμμάρια

Τέλη: 0 ευρώ

Τιμή: 16.890 ευρώ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Φυσική κίνηση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας