Το Fiat 500 διαχρονικά αποτελεί ένα ορόσημο για τον χώρο του αυτοκινήτου. Αρχικά, το 1957, έκανε προσιτή την αυτοκίνηση για εκατομμύρια ανθρώπους στην Ευρώπη, ενώ με την αναβίωσή του τον 21ο αιώνα έδωσε στιλ και χαρακτήρα στα αυτοκίνητα πόλης.
Σήμερα, με την προσθήκη της νέας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης η οικογένεια 500 αλλάζει σελίδα στην ηλεκτροκίνηση, με μια ολιστική προσέγγιση για τη νέα εποχή της αυτοκίνησης που σέβεται τον χρήστη του αυτοκινήτου, το κοινωνικό σύνολο και βέβαια το φυσικό περιβάλλον.
Η σχεδιαστική γλώσσα του νέου αμιγώς ηλεκτρικού 500 αποτελεί φυσική εξέλιξη του σχεδίου με το οποίο ο Dante Giacosa δημιούργησε το πρώτο 500. Οικείο και παράλληλα εντελώς νέο, το ηλεκτρικό 500 διατήρησε τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του θρυλικού μοντέλου εξελίσσοντάς τα σε ένα νέο επίπεδο που χαρακτηρίζεται από τις νέες εξελίξεις στον τομέα της συνδεσιμότητας και βέβαια της αρχιτεκτονικής ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Επιβλητικά τόσο το λογότυπο «500» στη μάσκα του ηλεκτρικού Fiat όσο και τα φωτιστικά σώματα που νοητά συνεχίζουν τον κυκλικό τους σχεδιασμό και το καπό, δημιουργώντας έτσι ένα κομψό εμπρός μέρος.
Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του νέου ηλεκτρικού 500 της δοκιμής, που μάγευε τους περαστικούς, αποτελεί η ανοιχτή οροφή, ένα πραγματικό «παράθυρο προς τον ουρανό» που προσφέρει ένα εξαιρετικά φωτεινό εσωτερικό.
Η διάσημη σιλουέτα του αυτοκινήτου τονίζεται από το προφίλ της καμπίνας και τη χαρακτηριστική κλίση τού πίσω μέρους που αποτελεί μοναδικό γνώρισμα του 500.
Η πόρτα του χώρου αποσκευών έχει μεγαλύτερη καμπυλότητα προσφέροντας αυξημένη ευρυχωρία. Παράλληλα διατηρεί τις καθαρές γραμμές που κάνουν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα κομψό. Το τμήμα πάνω από τον χώρο για την πινακίδα κυκλοφορίας φιλοξενεί μια επιφάνεια χρωμίου, καθώς και το νέο λογότυπο της FIAT. Μια τελευταία λεπτομέρεια είναι οι οριζόντιες γραμμές που συνεχίζουν μέχρι τα φωτιστικά σώματα ενισχύοντας το οπτικό πλάτος του αυτοκινήτου.
Οι μπαταρίες λιθίου του ηλεκτρικού 500 έχουν χωρητικότητα 42 kWh και δίνουν αυτονομία περίπου 300 χλμ. Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το ηλεκτρικό 500 εφοδιάζεται με ένα σύστημα ταχυφόρτισης 85kW, ικανό να «γεμίσει» τις μπαταρίες σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, απαιτούνται μόλις 5 λεπτά για να αποθηκευτεί ενέργεια ικανή να μετακινήσει το αυτοκίνητο για 50 χλμ., απόσταση που κατά μέσο όρο υπερβαίνει τη μέση ημερήσια χρήση. Χάρη στο βύσμα «Combo 2» έχει τη δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα. Προσφέρεται με το σύστημα easyWallbox, το οποίο συνδέεται με το οικιακό δίκτυο μέσω απλής πρίζας. Το σύστημα συνοδεύεται από καλώδιο τύπου «Mode 3» που επιτρέπει τη φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιο φορτιστή με ισχύ φόρτισης έως 11kW.
Οι χώροι είναι ελαφρώς βελτιωμένοι για τους επιβάτες και αυτό οφείλεται τόσο στο αυξημένο μήκος (+6,1 εκ.), μεταξόνιο (2,322 μέτρα), φάρδος (+0,56 εκ.), όσο και στην απουσία τούνελ/κονσόλας ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό. Η ποιότητα των υλικών και ο hi-tech χαρακτήρας εντυπωσιάζουν στο 500e. Και φυσικά, η πινελιά των μαέστρων Ιταλών σε κάθε καμπύλη και γωνία. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με TFT οθόνη 7 ιντσών. Κλασικός λεβιές για το κιβώτιο μονής σχέσης δεν υπάρχει. Εχει αντικατασταθεί με τέσσερα κουμπιά (P, R, N, D) χαμηλά στην κεντρική κονσόλα.
Το ηλεκτρικό 500 διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa. Το πρόγραμμα Sherpa επενεργεί σε μεγάλο αριθμό συστημάτων του αυτοκινήτου μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας. Οπως και ένας οδηγός-sherpa στα Ιμαλάια, ο οποίος είναι υπεύθυνος να κατευθύνει την αποστολή με άνεση και ασφάλεια, έτσι το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιορίζει τη μέγιστη ταχύτητα στα 80 χλμ./ώρα, τον βαθμό επιτάχυνσης και τη λειτουργία στοιχείων του εξοπλισμού άνεσης για τη βέλτιστη αυτονομία.
Το πρόγραμμα «Normal» προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης που προσομοιάζει την αίσθηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου, ενώ στο πρόγραμμα «Range» ενεργοποιείται η λειτουργία «one-pedal-drive», επιτρέποντας την οδήγηση του αυτοκινήτου μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, το οποίο κάθε φορά που το αφήνει ο οδηγός επιβραδύνει το όχημα, περίπου σαν να πατούσε το φρένο.
Το ηλεκτρικό 500 έρχεται με ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), προσφέροντας για πρώτη φορά στην κατηγορία επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 2.
Προσφέρει απόλυτη συνδεσιμότητα με το smarthphone του χρήστη, ενώ η νέα –τοποθετημένη σε οριζόντια διάταξη– οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης των 10.25'' ακολουθεί τις γραμμές του ταμπλό.
Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός (λογικό), 185 λίτρα, το βάρος μεγάλο, 1.330 κιλά, ένεκα οι μπαταρίες, ωστόσο η μοναδική αίσθηση της απόδοσης της ροπής από μηδενικές ταχύτητες θα σε αποζημιώσει. Οπως και η γενικότερη συμπεριφορά από τούτο το ηλεκτρικό κόσμημα πόλης.
Φυσικά, όπως και όλα (ακόμη) τα ηλεκτρικά, η τιμή αγοράς κάνει τον υποψήφιο αγοραστή σκεφτικό. Ωστόσο κυμαίνεται στο φάσμα του λογικού, όταν μιλάμε για ένα μοντέλο που προσφέρει πολλά σε θέματα στιλ, επιδόσεων και κόστους χρήσης. Και ως εκπεμπόμενο ήχο για να γίνεται αντιληπτό το αυτοκίνητο από τους πεζούς, αντί να ακολουθήσουν τον δρόμο όλων των υπολοίπων, επέλεξαν μελωδία του Nino Rota. Από την ταινία του Φελίνι «Amacord», υπενθυμίζοντας γιατί αγαπάμε τόσο πολύ κάθε τι ιταλικό.
Fiat 500e
Κινητήρας: 87 kW
Ισχύς: 118 ίπποι
Ροπή: 220 Nm
0-100: 9''
Τελική: 150 χλμ./ώρα
Αυτονομία: 303 χλμ.
Μπαταρία: 42 kWh
Κατανάλωση: 15,2 kWh
CO2: 0 γραμμάρια
Τέλη: 0 ευρώ
Τιμή: από 18.970 ευρώ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας