Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.8° 13.4°
1 BF
82%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.7° 14.8°
1 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
93%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
2 BF
91%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
100%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 13.9°
2 BF
73%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
82%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
54%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 14.5°
1 BF
81%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 16.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.3° 13.3°
0 BF
81%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
86%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τεχνολογία και πρακτικότητα

Tεχνολογία, ψηφιακές λύσεις, άνεση και πρακτικότητα. Αυτά βλέπεις με το καλημέρα στο ολοκαίνουργιο Enyaq iV, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Skoda. Που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα (MEB) του Volkswagen Group ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα και είναι διαθέσιμο πλέον και στην Ελλάδα.

H αρχική έκδοση iV 50, εξοπλισμένη με κινητήρα 109 kW, πίσω κίνηση και αυτονομία έως 340 χλμ., έχει προτεινόμενη τιμή λιανικής 35.700 ευρώ, που μετά την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» διαμορφώνεται στα 29.942 ευρώ. Μια ελκυστική τιμή για όσα προσφέρει τούτο το μοντέλο.

Με μήκος 4,649 μέτρα, πολύ κοντά στη νέα Octavia (4,689 μέτρα) και μόλις 5 εκ. πιο μικρό από το Kodiaq (4, 697 μέτρα), το Enyaq iV αποτελεί μια τεχνολογικά προηγμένη πρόταση στον χώρο των ηλεκτρικών SUV, με κορυφαία επίπεδα ποιότητας, ασφάλειας και συνδεσιμότητας, καθώς και εντυπωσιακούς χώρους για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Τρεις χωρητικότητες μπαταρίας, πέντε επίπεδα ισχύος που κυμαίνονται από 109 έως 220 kW (148 έως 299 ίπποι, αντίστοιχα) και πίσω κίνηση ή τετρακίνηση καλύπτουν πολλές διαφορετικές απαιτήσεις και χρήσεις, με αυτονομία έως 536 χλμ. στον κύκλο WLTP.

Στη βάση της γκάμας βρίσκεται η έκδοση «50», με απόδοση 148 ίππων (109 kW), κίνηση πίσω και μπαταρία 55 kWh. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος. Το Virtual Cockpit και το infotainment με οθόνη 10" είναι στάνταρ, όπως επίσης και οι επτά αερόσακοι, τα φώτα LED εμπρός-πίσω, ο διζωνικός κλιματισμός, οι ζάντες 18" κ.ά.

Οι εκδόσεις «60» και «80» του Enyaq iV είναι επίσης πισωκίνητες, με 179 και 204 ίππους, και μπαταρίες 62 και 82 kWh που αυξάνουν την αυτονομία τους στα 412 και 536 χλμ., αντίστοιχα. Εκτός από καλύτερες επιδόσεις και την αυτονομία, προσφέρουν και πλουσιότερο εξοπλισμό, διαθέτοντας επιπλέον infotainment 13" με σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση, ατμοσφαιρικό φωτισμό κ.ά.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται οι τετρακίνητες εκδόσεις. Η «80x» προσθέτει ένα μοτέρ 45 kW μεταξύ των εμπρός τροχών, πετυχαίνοντας συνδυαστική απόδοση 265 ίππων. Ενώ στην έκδοση vRS το μπροστινό μοτέρ είναι 75 kW, οπότε αυξάνει τη συνολική ισχύ στους 299 ίππους.

Στο σπίτι, το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο μπορεί βολικά να «ανεφοδιαστεί» κατά τη διάρκεια της νύχτας χρησιμοποιώντας ένα wallbox AC έως 11 kW. Ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας, αυτή η διαδικασία διαρκεί από έξι έως οκτώ ώρες. Επιπλέον, είναι εξοπλισμένο με έναν ειδικό φορτιστή γενικής χρήσης iV που ταιριάζει σε όλες τις συμβατικές πρίζες φόρτισης.

Η σχεδιαστική γλώσσα του μοντέλου χαρακτηρίζεται από δυναμισμό και έντονα συναισθήματα. Το μακρύ μεταξόνιο των 2.765 χιλ. και η απουσία σήραγγας μετάδοσης συμβάλλουν στη μεγάλη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες και σε συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών 585 λίτρων.

Η αεροδυναμική του, που είναι εξαιρετική για ένα SUV, επιτρέπει υψηλό βαθμό απόδοσης και, ως εκ τούτου, μεγάλες αυτονομίες. Αυτό είναι επίσης εμφανές στον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,262, ο οποίος επιτυγχάνεται με τη βοήθεια ελαστικών που διαθέτουν ιδιαίτερα χαμηλή αντίσταση κύλισης.

Διαθέτοντας τη δική του ερμηνεία της σχεδιαστικής ταυτότητας της μάρκας, της διακριτικής γρίλιας Skoda και των τροχών που παρέχουν μια στιβαρή εμφάνιση, το Enyaq είναι ταυτόχρονα ένα πραγματικό Skoda και ένα πραγματικό SUV. Το τολμηρό, στρογγυλεμένο εμπρός μέρος, με ένα γλυπτό καπό και προβολείς LED Matrix, το καθιστά αναμφισβήτητο μέλος της οικογένειας SUV της μάρκας. Ωστόσο, το πρώτο ηλεκτρικό SUV των Τσέχων έχει και έναν δικό του μοναδικό χαρακτήρα, καθώς είναι εξοπλισμένο με μια κάθετη μάσκα που προβάλλει από το αμάξωμα.

Η ονομασία «SKODA» τοποθετείται με κεφαλαία γράμματα στη μέση της πίσω πόρτας και πλαισιώνεται από ματ μαύρο σπόιλερ οροφής και έναν πίσω προφυλακτήρα με γκρι διαχύτη. Διατίθεται πανοραμική συρόμενη οροφή. Το 50 iV έρχεται με ατσάλινους τροχούς 18 ιντσών ως στάνταρ, ενώ όλα τα άλλα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με ζάντες αλουμινίου. Προσφέρει στους επιβάτες υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Διαθέτει έως 9 αερόσακους και πολλά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης.

Το νέο concept μέσα αντικαθιστά τα κλασικά επίπεδα εξοπλισμού και θέτει νέα πρότυπα για το εσωτερικό, το οποίο είναι δημιουργία των σχεδιαστών της μάρκας και παρέχει μια μοναδική αίσθηση ευ ζην, διαθέτοντας φυσικά, αειφόρα επεξεργασμένα και ανακυκλωμένα υλικά. Το νέο Digital Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, είναι κομψός, σε ύφος μίνιμαλ, με μέγεθος 5,3 ίντσες.

Εμφανίζει με σαφήνεια τις πιο σημαντικές πληροφορίες, όπως ταχύτητα, δεδομένα οδήγησης, συστήματα πλοήγησης και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης. Το κέντρο ελέγχου είναι η κεντρική οθόνη αφής η οποία, με μέγεθος 13 ίντσες, είναι η μεγαλύτερη οθόνη σε Skoda.

Ο χειρισμός της γίνεται ανέπαφα, τόσο με κινήσεις των χεριών όσο και με φωνητικό έλεγχο – μέσω του ψηφιακού βοηθού φωνής Laura. Επιπλέον, το ολοκαίνουργιο SUV είναι πάντα και έξυπνα συνδεδεμένο. Η φόρτιση της μπαταρίας και ο κλιματισμός του εσωτερικού μπορούν να ελεγχθούν εύκολα εξ αποστάσεως μέσω της εφαρμογής Skoda Connect.

Το βραβευμένο εργοστάσιο της Kia στη Σλοβακία σημείωσε ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της μάρκας ξεπερνώντας τα 4 εκατ. αυτοκίνητα. Το υπ’ αριθμόν 4.000.000 αυτοκίνητο ήταν ένα Kia Sportage. Η ευρωπαϊκή βάση της Kia κοντά στη Žilina της Σλοβακίας, ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή της το 2006 και λειτούργησε ως εφαλτήριο για την επέκταση της Kia σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τα πρώτα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ήταν Kia Ceed. Το εκατομμυριοστό αυτοκίνητο ήρθε το 2012.

Πλέον, 15 χρόνια αργότερα, 4 εκατ. αυτοκίνητα έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής συνολικού μήκους 7,5 χιλιομέτρων με δυνατότητα παραγωγής 8 διαφορετικών μοντέλων. Επί του παρόντος βγαίνει όλη η γκάμα του Ceed, η οποία αποτελείται από τις εκδόσεις Ceed, Ceed GT, Ceed Sportswagon, ProCeed, XCeed, καθώς και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις τόσο των Ceed Sportswagon όσο και των XCeed.

Σε αυτό το εργοστάσιο κατασκευάζονται και οι τρεις γενιές του Sportage, συμπεριλαμβανομένων των ήπιων υβριδικών εκδόσεων. Το εργοστάσιο είναι πλέον ένα από τα σημαντικότερα –εξαγωγικά– στη Σλοβακία και με τη βοήθεια ρομπότ υψηλής τεχνολογίας απασχολεί 3.700 εργάτες. Μια πρόσφατη επένδυση ύψους 70 εκατ. ευρώ επιτρέπει να παράγει και να συναρμολογεί νέους βενζινοκινητήρες.

SKODA ENYAQ iV 50

Κινητήρας: 109 kW

Ισχύς: 148 ίπποι

Ροπή: 220 Nm

0-100: 11.4”

Τελική: 160 χλμ./ώρα

Αυτονομία: 362 χλμ.

Κατανάλωση: 15,2 kWh

CO2: 0 γραμμάρια

Τέλη: 0 ευρώ

Τιμή: 29.942 ευρώ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τεχνολογία και πρακτικότητα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας