Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.8° 13.4°
1 BF
82%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.7° 14.8°
1 BF
83%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
93%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
2 BF
91%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.4° 13.8°
2 BF
100%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 13.9°
2 BF
73%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
82%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
1 BF
79%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
54%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.9° 13.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.6° 14.5°
1 BF
81%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.7° 16.8°
4 BF
85%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
13°C
13.3° 13.3°
0 BF
81%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.0° 16.0°
1 BF
75%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
86%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενα μεγάλο μικρό

Πολύ λογικά το σκέφτηκαν εκεί στην Toyota. Ετσι το νέο Yaris έχει και την SUV έκδοσή του, η οποία μάλιστα θα είναι και υβριδική και τετρακίνητη. Το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, 6.992 αυτοκίνητα το 2019 και άλλα 4.531 το επιδημικό 2020, έχει στη νέα γενιά του μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Ολα αυτά στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUVs. Η μάρκα έχει το καλό όνομα λόγω αξιοπιστίας μα και δικτύου, γνωρίζει καλά την τετρακίνηση και την υβριδική τεχνολογία. Συνεπώς ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια.

Το νέο Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς της γηραιάς ηπείρου.

Η αρχική έμπνευση ήρθε από ένα διαμάντι! Βλέποντάς το σε κάτοψη, οι σχεδιαστές έκοψαν τις περιττές άκρες, «ξάκρισαν» το αμάξωμα για να πετύχουν ένα σχήμα διαμαντιού που έτσι δόθηκε η δυνατότητα να τονίσουν τα φτερά. Το σχήμα διαμαντιού του αμαξώματος σε συνδυασμό με τα 4 τολμηρά φτερά οδήγησε στη δημιουργία ενός ζωηρού σχήματος που ήταν ισχυρό και σοφιστικέ ταυτόχρονα.

Σαφέστατα, ήθελαν ένα αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο ως SUV, γι’ αυτό τόνισαν τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, τον ισχυρό οριζόντιο άξονα που προσδίδει μεγάλη ισορροπία και σταθερότητα, τους μεγάλους τετραγωνισμένους θόλους των τροχών και ασφαλώς τους μεγάλους τροχούς έως 18''!

Στο πίσω τμήμα, προσπάθησαν και πάλι να δώσουν στο αυτοκίνητο ένα ωραίο στήσιμο με φαρδιά φτερά, που υποδηλώνουν πόσο σταθερά πατά στους τροχούς. Ο συνδυασμός των οριζόντιων πίσω φώτων και του πίσω παρμπρίζ εκφράζει συγγένεια με το Yaris, αλλά η φαρδύτερη και πιο τετραγωνισμένη πίσω πόρτα προϊδεάζει για τη μεγαλύτερη ευελιξία του χώρου αποσκευών για καθημερινή χρήση.

Προέρχεται από την ισχυρή κληρονομιά της Toyota στην προηγμένη hybrid electric τεχνολογία, στη σχεδίαση μικρών αυτοκινήτων και στην κατασκευή μοντέλων SUV.

Ως μέλος της οικογένειας Yaris, το Cross βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Αυτή διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο αντοχής του αμαξώματος και ένα άριστα ισορροπημένο πλαίσιο, που χαρίζει αμεσότητα απόκρισης και ευελιξία. Επίσης μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία «big-small» που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris, και προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.

Είναι παράλληλα ένα γνήσιο SUV, βασισμένο στην εμπειρία της Toyota που ξεκίνησε από την ιδέα ενός SUV ελεύθερου χρόνου πριν από 27 χρόνια με το RAV4, σήμερα το δημοφιλέστερο SUV σε όλο τον κόσμο και συνεχίζεται με το C-HR. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i ενισχύουν τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα.

Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λ. κύκλου Atkinson, έχοντας προηγουμένως ληφθεί σχολαστικά μέτρα για μείωση των εσωτερικών τριβών και μηχανικών απωλειών και βελτιστοποίηση της ταχύτητας καύσης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 ίππων. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης.

Η σχεδίαση θυμίζει τις κλασικές αρετές των SUV, με ψηλότερο αμάξωμα και μεγαλύτερους τροχούς/ελαστικά. Εχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 χλστμ. με το νέο Yaris hatchback, αλλά είναι 240 χλστμ. μακρύτερο συνολικά (4,18 μ.), με την προσθήκη 60 χλστμ. στον εμπρός πρόβολο και 180 χλστμ. στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 χλστμ. μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά, κατά 90 και 20 χλστμ. αντίστοιχα.

Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά. Ενα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία.

Το Yaris Cross είναι ευρύχωρο όσο και πρακτικό. Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών, 350 λίτρων. Ενα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του και με σύστημα τετρακίνησης, μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για υβριδικό μοντέλο.

Ως ηλεκτρικό είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του.

Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση, αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση. Η τετρακίνητη έκδοση, με όλα αυτά τα καλούδια, ανεβαίνει στα 25.900 ευρώ.

Το Yaris Cross διατίθεται και ως απλό βενζινοκίνητο με τον 1.5 VVT-i (125 PS / 150 Nm) σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο e-CVT. Εδώ η τιμή είναι σαφώς πιο χαμηλή: 16.800 ευρώ για το χειροκίνητο.

Toyota Yaris Cross Hybrid 1.5 e-CVT 2WD

Κινητήρας: 1.490 κ.εκ., 3 κύλινδροι, βενζίνη

Ισχύς: 116 PS/ 5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 120 Nm/ 3.600 σ.α.λ.

0-100: 11,4 δευτερόλεπτα

Τελική: 170 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση: 4,2 λτ./ 100 χλμ.

CO2: 103 γραμμάρια

Τέλη: 0 ευρώ

Τιμή: 19.620 ευρώ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ενα μεγάλο μικρό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας