Αθήνα, 15°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
15°C
16.8° 13.4°
1 BF
83%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
16.6° 14.2°
2 BF
83%
Πάτρα
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.1° 15.0°
3 BF
75%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
0 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.1° 12.1°
1 BF
85%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
2 BF
80%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.4° 10.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.5° 14.5°
2 BF
92%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.1° 13.8°
2 BF
99%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
14.9° 13.8°
1 BF
72%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
16°C
16.4° 16.4°
1 BF
82%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
1 BF
80%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
15°C
14.8° 14.8°
2 BF
54%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
0 BF
100%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.1° 15.1°
1 BF
73%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.8° 17.7°
4 BF
82%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
12°C
12.7° 11.8°
0 BF
93%
Καβάλα
Αίθριος καιρός
15°C
15.5° 15.5°
0 BF
77%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.0° 15.0°
1 BF
86%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 25 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με σπορ γονίδια

Και τούτη η μάρκα δεν μπορούσε να μείνει εκτός ηλεκτροκίνησης. Η ΜΙΝΙ παρουσιάζει τη δική της αμιγώς ηλεκτρική πρόταση για αστικές μετακινήσεις. Πρόκειται για το νέο Cooper SE. Το μοντέλο προσφέρει βιώσιμη μετακίνηση σε συνδυασμό με διασκεδαστική οδήγηση, εκφραστική σχεδίαση και πολυτελή ποιότητα.

Ετσι γίνεται το πρώτο μικρό πολυτελές αυτοκίνητο που λειτουργεί μόνο με ρεύμα. Με τα γνωστά βεβαίως θέματα: αυξημένο κόστος κτήσης και περιορισμένη αυτονομία. Ωστόσο έχει και τα γνωστά πλεονέκτημα: μηδενικοί ρύποι και χαμηλό κόστος χρήσης. Της τάξης των 2 ευρώ/100 χλμ. και φυσικά χωρίς τέλη κυκλοφορίας.

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της βρετανικής μάρκας είναι ένα γνήσιο MINI μέχρι το μεδούλι του. Η φιλοσοφία του βασίζεται στο 3θυρο MINI. Οι διαστάσεις, η σχεδίαση, ο χώρος και το εσωτερικό του προέρχονται από την έκδοση με συμβατικό κινητήρα, η οποία εξελίχθηκε με γνώμονα την επέκταση της γκάμας με ένα ηλεκτρικό μοντέλο. Παράγεται στην πατρίδα της μάρκας. Κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις συμβατικές εκδόσεις στην Οξφόρδη. Αντί όμως κάποιου κινητήρα βενζίνης ή diesel, εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα κάτω από το καπό του.

Η συμπαγής μονάδα με ενσωματωμένα ηλεκτρονικά ισχύος και σύστημα μετάδοσης τοποθετείται στο εμπρός τμήμα του πλαισίου στήριξης μέσω μιας συμπαγούς, σωληνωτής δομής. Η μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελείται από κυψέλες που διαιρούνται σε 12 μονάδες. Αυτές σχηματίζουν ένα συγκρότημα σχήματος T, τοποθετημένο στο δάπεδο του οχήματος, με ενεργειακό περιεχόμενο 32,6 kWh.

Ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι απλά μικρότερος αλλά και σημαντικά ελαφρύτερος από έναν κινητήρα καύσης, συμβάλλοντας στην ισορροπημένη κατανομή φορτίου άξονα. Σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, αυτό αυξάνει την ευελιξία, καθιστώντας το εξαιρετικό και άριστα ελεγχόμενο ακόμα και στις στροφές με υψηλή ταχύτητα.

Προσφέρει επίσης αξιόπιστο κράτημα, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η θέση της μπαταρίας. Σημαντικό ότι δεν περιορίζεται ο χώρος αποσκευών και παραμένει 211 λ. Η μοναδική μετρήσιμη διαφορά: προκειμένου να διασφαλίζεται η σχετική απόσταση από το έδαφος για την μπαταρία που τοποθετείται στο πάτωμα του οχήματος, το αμάξωμα βρίσκεται 18 χιλ. ψηλότερα σε σχέση με το «συμβατικό» μοντέλο. Με βάρος (χωρίς φορτίο) 1.365 κιλά, είναι μόλις 145, περίπου, βαρύτερο από το 3θυρο MINI Cooper S.

Εξυπνες τροποποιήσεις και διακριτικές διαφοροποιήσεις χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση. Οι δυναμικές αναλογίες, η τυπική δομή τριών τμημάτων με το αμάξωμα, τις κρυστάλλινες επιφάνειες και την οροφή, οι κοντοί πρόβολοι και οι τοποθετημένοι στα άκρα τροχοί παραμένουν τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει. Πινελιές εφαρμοσμένες με ακρίβεια υποδηλώνουν την ύπαρξη ενός συστήματος κίνησης για το μέλλον. Η πρίζα φόρτισης βρίσκεται πάνω από τον δεξιό πίσω τροχό, ακριβώς εκεί όπου τοποθετείται η τάπα του ρεζερβουάρ στα «άλλα» MINI.

Ενα λογότυπο MINI Electric σηματοδοτεί τη διαφορά στη χρήση ενέργειας. Κίτρινες εκδόσεις αυτής της «ταυτότητας» εμφανίζονται στα πλαϊνά ένθετα των δεικτών πορείας, καθώς και στην πίσω πόρτα και την εμπρός μάσκα. Στο κέντρο του εμπρός τμήματος συναντάμε τη διάσημη εξαγωνική μάσκα που όμως είναι κλειστή καθώς ο ηλεκτροκινητήρας έχει ελάχιστες απαιτήσεις αέρα ψύξης. Μία κίτρινη διακοσμητική μπάρα στη μάσκα και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών έχουν φινίρισμα ίδιου χρώματος, ολοκληρώνοντας τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Οπως η μάσκα έτσι και το κάτω τμήμα του αμαξώματος που είναι σε μεγάλο βαθμό «σφραγισμένο» και η ειδική σχεδίαση της πίσω ποδιάς συμβάλλουν στη μείωση της αντίστασης. Μια αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη επιφάνεια υιοθετούν και οι ζάντες αλουμινίου 17” με ασύμμετρη σχεδίαση.

Αμεση παραγωγή ροπής και συνεχής ροή ισχύος, που δεν διακόπτεται από τις αλλαγές σχέσεων, είναι τα γνωρίσματα του μοντέλου. Τα 184 άλογα είναι πολλά και η μέγιστη ροπή των 270 Nm είναι ήδη διαθέσιμη από στάση. Η κινητήρια ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου με διάταξη ενός σταδίου και ενσωματωμένο διαφορικό.

Ως αποτέλεσμα, αναπτύσσει συναρπαστική επιτάχυνση στην παραμικρή κίνηση του γκαζιού, για μια έντονη οδηγική εμπειρία κυρίως σε συνθήκες πόλης. Οπως συμβαίνει στα ηλεκτρικά, η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον κόφτη στα 150 χλμ./ώρα.

Η ηλεκτροκίνηση προάγει την κλασική αίσθηση «go-kart». Η εξαιρετική ευελιξία υποστηρίζεται από την τεχνολογία της ανάρτησης που έχει αναβαθμιστεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις του μοντέλου. Με κέντρο βάρους που είναι τουλάχιστον 30 χιλ. χαμηλότερο από του MINI Cooper S, η βέλτιστη κατανομή βάρους βοηθά να στρίβει δυναμικά.

Στο όμορφο και εργονομικό εσωτερικό, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τέσσερα προφίλ. Το Sport διαφέρει από τη στάνταρ ρύθμιση MID, με μια πιο άμεση απόκριση στο γκάζι. Στο Green mode κερδίζεις χιλιόμετρα, μα ακόμη περισσότερα στο Green+, όπου πρόσθετες λειτουργίες, όπως θέρμανση, κλιματισμός και άλλα, περιορίζονται ή απενεργοποιούνται με σκοπό την αύξηση της σε κάθε περίπτωση περιορισμένης αυτονομίας.

Οσον αφορά τη φόρτιση, με Wallbox σε μονοφασική εγκατάσταση (7,4 kW) χρειάζονται 3,5 ώρες για το 80%, οι οποίες μειώνονται σε 2,5 σε τριφασική (11 kW) εγκατάσταση. Επίσης, υπάρχει συμβατότητα με ταχυφορτιστή DC μέχρι 50 kW, γεγονός που δίνει 80% σε 35’. Αν βέβαια για τη φόρτιση χρησιμοποιηθεί μια απλή οικιακή πρίζα (σούκο), τότε χρειάζεται σχεδόν 18 ώρες.

MINI Cooper SE

Ηλεκτροκινητήρας: 135 kW (184 PS)

Ροπή: 270 Nm

Μπαταρία: 32,6 kWh

Aυτονομία: 203 χλμ.

Μέγιστη ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα

0-100: 7.3”

Εκπομπές CO2: 0 γρ./χλμ.

Κατανάλωση: 15,8 kWh/100 χλμ.

Τέλη: 0 ευρώ

Τιμή: 28.8 15 (με επιδότηση)

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Με σπορ γονίδια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας