Το 2019 πουλήθηκαν στη Νορβηγία 142.381 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 60.131, δηλαδή το 42%, ήταν ηλεκτρικά, ενώ μεταξύ όλων αυτών το δημοφιλέστερο ήταν το Model 3 της Tesla. H τιμή του ξεκινά από τα περίπου 39.000 ευρώ και εξασφάλισε στην Tesla ένα μερίδιο 11% επί της νορβηγικής αγοράς.
Ας δούμε και τα δικά μας μεγέθη στην Ελλάδα που έχει ακριβώς τον διπλάσιο πληθυσμό. Ταξινομήσαμε πέρσι 114.646 αυτοκίνητα και είμαστε ευχαριστημένοι αφού έχουμε αύξηση 10,5 %, αλλά τα ηλεκτρικά μαζί με τα plug in είναι μόλις 354, ανάμεσά τους και δύο Tesla, ή το 0,31 %!
Λογικό ώς ένα βαθμό λόγω των κινήτρων που ισχύουν εκεί και των μέτρων που δεν έχουμε λάβει εδώ, πέραν των υποδομών και λοιπών προβλημάτων. Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η Νορβηγία είναι η μεγαλύτερη χώρα της Ευρώπης σε παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Τώρα επιδιώκει να αναδειχτεί και σε πρώτη χώρα που θα θέσει οριστικό τέλος στα αυτοκίνητα με συμβατικά καύσιμα έως το 2025. Εχει εξαιρέσει από τη φορολογία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτό σημαίνει πως μέσα σε λίγα χρόνια οι δρόμοι έγιναν πιο ήσυχοι και η ατμόσφαιρα καθαρότερη…
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας