Διαγράμματα στην τηλεόραση σχηματίζουν ανεπιθύμητες καμπύλες. Λανθασμένες καμπύλες.
Διαγράμματα μη ανθρώπινα∙ μια βιολογία που δεν καταλαβαίνει από μέσους όρους, διάμεσους, καμπύλη Γκάους, κτλ.
Η βιολογία προχωρά σαν τυφλό ζώο, χωρίς τάξη∙ μόνο οργή.
Η μελαγχολική Ζέρι και η παράκαιρη Ρώμη ενώνονται στην οργή με την οποία επιτίθενται στο φαγητό και στον καθαρό αέρα έξω από το σπίτι.
Αλλά είναι ήμερες.
Παπούτσια απολυμασμένα από κάτω, ουρανός σχεδόν ανέφελος από πάνω.
Η οργή δεν μπαίνει στην στατιστική∙ αλλιώς καταρρέουν προβλέψεις και γραφικές παραστάσεις με μολύβι πίσω από τ’ αυτί.
Ταινία που αναγγέλλει το τέλος της και ξαναρχίζει.
Ο ιός στον βορρά και στον νότο, κρυφτούλι: εξαφανίστηκα, εμφανίστηκα, εξαφανίστηκα.
Οι μύθοι, Κινιάρ, σημειώσεις.
Μια γυναίκα ενώπιον του δικαστηρίου.
Της λένε: μπορείς να σώσεις μόνο έναν απ’ τους άντρες.
Τον άντρα σου, τον γιο σου ή τον αδερφό σου.
Μπορεί να σώσει μόνο έναν.
Εκείνη απομακρύνεται και σκέφτεται για ώρα. Ύστερα επιστρέφει.
Τον αδερφό μου, λέει.
Ψυττάλεια, μικρό νησί του Σαρωνικού, κοντά στην Αθήνα.
Ανάλυση των αστικών λυμάτων.
Δραστική αύξηση της χρήσης ναρκωτικών και ψυχότροπων ουσιών.
Μια σοπράνο να τραγουδά Cante Jondo του Λόρκα.
Σόκαλο, Πόλη του Μεξικού. Τρελός με ντουντούκα: το τέλος του κόσμου είναι αόρατο.
Τον τρελό τον επινόησα, μου αρέσει να επινοώ τρελούς.
Η σημασία των σκουπιδιών, των λυμάτων.
Τα υπολείμματα μιας πόλης ως ενδείξεις υγείας και αρρώστιας, όπως και σ’ ένα ανθρώπινο ον.
Τα περιττώματα είναι το σημάδι.
Μη χάνεις τα υπολείμματά σου απ’ τα μάτια σου: Αθήνα, Λισαβόνα, Νέα Υόρκη, Λονδίνο. Το άστυ πρέπει να κοιτάξει πίσω.
Ψυττάλεια, απόβλητα:
κοκαΐνη, ρεκόρ δεκαετίας: 800 γρ. την ημέρα
αύξηση της χρήσης αμφεταμινών: 650%
του αγχολυτικού λοραζεπάμη: 77%
των αντικαταθλιπτικών: 31%.
Πέθανε ο Βραζιλιάνος Αυτόχθονας αρχηγός Παουλίνιο Παϊακάν, «ένας από τους μεγαλύτερους υπερασπιστές του δάσους της Αμαζονίας».
Εκατοντάδες πεθαίνουν στην πανδημία.
«Οι γηραιοί μας είναι ιεροί και πηγή σοφίας για τους Αυτόχθονες λαούς.» Ο ξένος και ο φίλος είναι δυο κίνδυνοι. Στην Αμαζονία και στην Αθήνα. Στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη.
Πολλές ειδήσεις με αυτό το παράδοξο: οι πιο οικείοι είναι αυτοί που μολύνουν περισσότερο.
Αρρώστια λόγω υπερβολικής συγγένειας και κοντινότητας.
Ο μοναχικός είναι ο ευνοούμενος των μεταδοτικών ασθενειών∙ ο κύριος στόχος των καταθλιπτικών ασθενειών.
Τρόποι χαιρετισμού από απόσταση, με σκίτσα και εντοπισμό της περιοχής όπου αυτοί συνηθίζονται.
Αγκώνας με αγκώνα, Κίνα.
Πόδι με πόδι, Λίβανος.
Κλειστές γροθιές που πλησιάζουν αλλά δεν αγγίζονται, Ιράν.
Στέκονται μερικά εκατοστά η μια από την άλλη: γροθιά και γροθιά.
Το χέρι ευτυχώς δεν αναπνέει.
Θυμήθηκα τον Μπρους Λι: ένα ταχύτατο χτύπημα με το χέρι να φρενάρει μερικά χιλιοστά από το πρόσωπο του άλλου.
Κοινότητα στον δρόμο: ο Μπρους Λι αργός και απροπόνητος απέναντι σε άλλο εξίσου αμελές ανθρώπινο ον.
Ένα χτύπημα πάρα πολύ αργό που σταματά στα δύο μέτρα απ’ τον άλλον. Κι αντί να πλησιάσει, λέει αντίο. Έτσι είναι τα ανθρώπινα όντα.
Η αυλόπορτα χαλασμένη∙ στριγγλίζει σαν να ‘ναι ζωντανή.
Ο μύθος. Γιατί διάλεξε τον αδερφό;
Απαντά εκείνη: μπορώ να πάρω άλλον άντρα.
Μπορώ να κάνω άλλον γιο.
Οι γονείς μου πέθαναν πια, δεν μπορώ να έχω άλλον αδερφό.
Ασία, κάποιες χώρες – μότο της εβδομάδας: δεν σε χαιρετώ γιατί σ’ αγαπώ.
Χαμήλωμα της κεφαλής και του άνω κορμού σε υπόκλιση. Ιαπωνία.
Ινδία: χέρια ενωμένα μπροστά από τον κορμό και χαμήλωμα της κεφαλής.
Γιατί διάλεξες τον αδερφό, την ρωτούν ξανά.
Γιατί είναι ο μόνος που μαζί του μπορώ να ξαναθυμηθώ την παιδική μου ηλικία.
Σόκαλο, Πόλη του Μεξικού. Τρελός με ντουντούκα: το τέλος του κόσμου είναι αόρατο, το τέλος του κόσμου είναι αόρατο, το τέλος του κόσμου είναι αόρατο.
*Ο Γκονσάλο Μ. Ταβάρες είναι Πορτογάλος συγγραφέας και γράφει το Ημερολόγιο της Πανούκλας καθημερινά από τις 23 Μαρτίου για την εφημερίδα Expresso.
**Η Αθηνά Ψυλλιά που έκανε τη μετάφραση είναι ψυχολόγος και μεταφράστρια λογοτεχνίας από τα πορτογαλικά και συνεργάζεται με τον Γκονσάλο Μ. Ταβάρες από το 2011.
Σημείωση efsyn.gr: Τα κείμενα του Γκονσάλο Μ.Ταβάρες από την εφημερίδα Expresso θα αναδημοσιεύονται σε καθημερινή βάση από την ιστοσελίδα μας, κατόπιν συμφωνίας μαζί του
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας