Ηταν μούσα του Μαν Ρέι, μετά την Κικί ντε Μονπαρνάς, και φωτογράφος που δούλευε για τη «Vogue» και καθόριζε την εποχή της. Ζούσε στο Παρίσι, ήταν ανέμελη αλλά και τρομερά δουλευταρού, κούκλα, εξ ου και συχνά την παρακαλούσαν να τους ποζάρει, αλλά και τρομερά φιλόδοξη και δραστήρια.
Ετσι, όταν κάποια στιγμή αποφάσισε πως έπηξε με τα φουστάνια, διαπιστεύτηκε στις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις κι έγινε μία από τους φωτογράφους που απαθανάτισαν την πολιορκία του Σεν Μαλό, τις μάχες στο Λουξεμβούργο και την Αλσατία.
Η σπουδαία Αμερικανίδα φωτογράφος Λι Μίλερ, η μοναδική γυναίκα που μπόρεσε να κάνει το μπάνιο της και να φωτογραφηθεί στην μπανιέρα του Αδόλφου Χίτλερ (στο σπίτι που διατηρούσε στο Μόναχο) πρόκειται να «ξαναγοητεύσει» το κοινό στη μεγάλη οθόνη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, -που επιβεβαίωσε και το οικογενειακό της περιβάλλον- η Κέιτ Γουίνσλετ πρόκειται να ενσαρκώσει την ξεχωριστή καλλιτέχνιδα που γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1907 και πέθανε το 1977.
Η ταινία, η οποία βασίζεται στη βιογραφία «The Lives of Lee Miller» που έγραψε το 1988 ο γιος της Τόνι Πένροουζ, βρίσκεται στα πρώτα στάδια παραγωγής.
Ωστόσο ήδη ο γιος της φωτογράφου καλωσόρισε τη σημαντική ηθοποιό στην «οικογένεια» Μίλερ, λέγοντας ότι η Γουίνσλετ είναι απολύτως ιδανική να υποδυθεί τη μητέρα του, μια γυναίκα ισχυρή, λαμπερή και πολυδιάστατη. «Η Γουίνσλετ έχει όλα τα προσόντα: Είναι γενναία, αστεία.
Ειλικρινά, δεν μπορώ να σκεφτώ καμιά καλύτερη» δήλωσε ο ίδιος την περασμένη εβδομάδα, διευκρινίζοντας ότι δεν μπορεί να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες. «Είμαι σε δύσκολη θέση, διότι έχω υποσχεθεί στους παραγωγούς ότι δεν θα μιλήσω γι’ αυτό» είπε.
Τις δηλώσεις αυτές έκανε με την ευκαιρία της παρουσίας του στην έκθεση «Lee Miller: A Woman’s War» με φωτογραφίες της μητέρας του στο Imperial War Museum.
Εκεί μπορεί κάποιος να θαυμάσει περίπου 150 εικόνες της (πολλές από τις οποίες εκτίθενται για πρώτη φορά στο κοινό) που φέρνουν στο προσκήνιο τη συμβολή των γυναικών κατά τη διάρκεια του πολέμου, τον αντίκτυπό που είχαν στη γενιά τους και την κληρονομιά που άφησαν.
Είναι φωτογραφίες που εντοπίστηκαν μετά τον θάνατο της Μίλερ σε έναν θησαυρό 60.000 και πλέον αρνητικών που υπήρχαν στη σοφίτα της.
Η Λι Μίλερ είχε χιούμορ, ήξερε να διαχειρίζεται το ταλέντο της, είχε τόνους αυτοπεποίθησης, γι’ αυτό και μπορούσε να αυτοσαρκάζεται συχνά.
Η πορεία της ξεκίνησε το 1929, όταν, διαισθανόμενη τον καλλιτεχνικό πυρετό της Ευρώπης, ταξίδεψε στο Παρίσι, γνώρισε τον υπερρεαλιστή καλλιτέχνη και φωτογράφο Μαν Ρέι, έγινε σύντομα μοντέλο, συνεργάτιδα, σύντροφος και μούσα του.
Στις παρέες της ήταν πάντοτε γενναιόδωρη και για χρόνια υπήρξε ενεργό μέλος του σουρεαλιστικού κινήματος και πολύ στενή φίλη του Πάμπλο Πικάσο, του Πολ Ελιάρ, του Ζαν Κοκτό.
Παρ’ όλα αυτά, όπως παραδέχεται ο γιος της, έπρεπε να δει όλα αυτά τα ευρήματα στη σοφίτα για να εκτιμήσει τη μητέρα του. Μέχρι τότε νόμιζε ότι ήταν μια «αλκοολική και συχνά υστερική γυναίκα...»
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας