To τρομερό παιδί του ισπανικού σινεμά, ο τολμηρός, αστείος, ασεβής, 74χρονος πλέον Πέδρο Αλμοδόβαρ, αγαπημένος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, που το 2019 τον τίμησε για το σύνολο του έργου του, επέστρεψε θριαμβευτής στη Μόστρα με την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, «Τhe Room Next Door», που του χάρισε αυτή τη φορά τον Xρυσό Λέοντα Καλύτερης Ταινίας. Από τα φαβορί της φετινής, 81ης διοργάνωσης, το «Τhe Room Next Door, με πρωταγωνίστριες δύο σπουδαίες Αμερικανίδες ηθοποιούς, την Τίλντα Σουίντον και την Τζούλιαν Μουρ, η ταινία, που πραγματεύεται το βαρύ θέμα της ευθανασίας, καταχειροκροτήθηκε επί 18 ολόκληρα λεπτά από τους θεατές, στην πρεμιέρα της στη Βενετία πριν από λίγες μέρες. Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο Πέδρο Αλμοδόβαρ τόνισε ότι η ταινία του υπογραμμίζει τη σημασία τού να αγαπάμε τη ζωή, αλλά κατέστησε επίσης σαφές ότι οι άνθρωποι πρέπει να μπορούν να πεθάνουν με αξιοπρέπεια τη στιγμή της επιλογής τους.
«Είναι μια ταινία υπέρ της ευθανασίας. Πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να υπάρχει ευθανασία σε όλο τον κόσμο» είπε, επικρίνοντας χώρες όπως οι ΗΠΑ, όπου η αποκαλούμενη «δολοφονία ελέους» είναι παράνομη, σε αντίθεση με την πατρίδα του την Ισπανία. «Πιστεύω ότι το να αποχαιρετούμε αυτόν τον κόσμο σωστά και με αξιοπρέπεια είναι θεμελιώδες δικαίωμα κάθε ανθρώπου», τόνισε μετά τη βράβευσή του το Σάββατο το βράδυ, προτρέποντας «τους πιστούς όλων των θρησκειών να σέβονται και να μην παρεμβαίνουν σε ατομικές αποφάσεις για το θέμα αυτό».
Το δεύτερο βραβείο, ο Αργυρός Λέοντας-Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, ήταν μια έκπληξη καθώς δόθηκε στην Ιταλίδα σκηνοθέτιδα Μάουρα Ντελπέρο για τη δραματική ταινία «Vermiglio», που διαδραματίζεται στις ιταλικές Αλπεις στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αργυρός Λέοντας Καλύτερης Σκηνοθεσίας δόθηκε στον Αμερικανό Μπρέιντι Κόρμπετ για την ταινία «The Brutalist», που αφηγείται την επική ιστορία ενός Ούγγρου επιζώντος του Ολοκαυτώματος, τον οποίο υποδύεται ο Αντριεν Μπρόντι.
Ο Γάλλος Βενσάν Λιντόν αναδείχθηκε καλύτερος ηθοποιός για την ερμηνεία του στο «The Quiet Son», ένα επίκαιρο γαλλόφωνο δράμα για μια οικογένεια που διαλύθηκε από τον ακροδεξιό ριζοσπαστισμό, και η Νικόλ Κίντμαν κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας για τον ρόλο της στο ερωτικό θρίλερ «Babygirl», όπου υποδύεται μια σκληρή CEO που βάζει σε κίνδυνο την καριέρα της και την οικογένειά της έχοντας μια τοξική σχέση με μια νεαρή γυναίκα. «Είναι μια ταινία για την επιθυμία, τον πόθο, για τις εσωτερικές μας σκέψεις, τα μυστικά, τον γάμο, τον σεβασμό, την εξουσία, τη συναίνεση...Πάνω από όλα όμως είναι η ιστορία μιας γυναίκας και ελπίζω μια απελευθερωτική εμπειρία...» δήλωσε η 57χρονη ηθοποιός Νικόλ Κίντμαν στην πρεμιέρα της ταινίας, ωστόσο εφυγε εσπευσμένα από τη Βενετία, καθώς πληροφορήθηκε τον θάνατο της μητέρας της. Το μήνυμά της διαβάστηκε στη σκηνή: «Εμαθα λίγο μετά την άφιξή μου στη Βενετία τον θάνατο της μητέρας μου, Τζανέλ Κίντμαν. Είμαι σε σοκ και πρέπει να είμαι με την οικογένειά μου. Αυτό το βραβείο είναι για εκείνη».

Παρεμβατική ήταν η Σάρα Φρίντλαντ για τον πόλεμο στη Γάζα, παραλαμβάνοντας το βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας του παράλληλου τμήματος Orizzonti του φεστιβάλ για την ταινία της «Familiar Touch». «Ως Εβραία Αμερικανίδα καλλιτέχνις, πρέπει να σημειώσω ότι δέχομαι αυτό το βραβείο την 336η ημέρα της γενοκτονίας που διαπράττει το Ισραήλ στη Γάζα και του 76ου έτους κατοχής», δήλωσε από τη σκηνή του Palazzo del Cinema. «Πιστεύω ότι είναι ευθύνη μας, ως εργαζόμενοι στον κινηματογράφο, να χρησιμοποιούμε τις θεσμικές πλατφόρμες μέσω των οποίων εργαζόμαστε για να βρεθεί λύση στο θέμα της ατιμωρησίας του Ισραήλ. Είμαι αλληλέγγυα προς τον παλαιστινιακό λαό στον αγώνα του για απελευθέρωση».
Στο κόκκινο χαλί
Ενθουσιασμένη η Ιζαμπέλ Ιπέρ, πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ Βενετίας, διαπίστωσε πως «το σινεμά είναι σε εξαιρετική φόρμα». Ενθουσιασμένοι όλοι και με το κόκκινο χαλί, που... κατακοκκίνισε από σταρ μεγάλου βεληνεκούς: Την Αντζελίνα Τζολί, που αναμετρήθηκε με τη Μαρία Κάλλας στην ταινία «Maria» του Πάμπλο Λαρέν, αλλά μάλλον δεν έπεισε. Τη Lady Gaga με τις εξωφρενικές εμφανίσεις και τον Χοακίν Φίνιξ στο «Joker: Folie à Deux» του Τοντ Φίλιπς, που δίχασε το κοινό. Τον Ντάνιελ Κρεγκ σε «Queer» ρόλο-πρόκληση, την Μόνικα Μπελούτσι και τον Τιμ Μπάρτον στο σίκουελ του «Σκαθαροζούμη». Και ασφαλώς τους γερόλυκους Μπραντ Πιτ και Τζορτζ Κλούνεϊ, οι οποίοι είχαν άπλετο χρόνο να διασκεδάσουν αφού η ταινία τους «Wolfs» προβλήθηκε εκτός διαγωνισμού.
Τι κι αν κάποιοι έφυγαν με άδεια χέρια... Ο χορός των διεθνών φεστιβάλ και βραβείων άρχισε και θα κορυφωθεί με τα Οσκαρ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας