«Η Φόνισσα ή ο θρίαμβος της ελληνικής όπερας», έγραψε η «Le Figaro». «Ενα δυνατό αριστούργημα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που στοιχειώνει τον θεατή», ήταν ο τίτλος του κορυφαίου βρετανικού περιοδικού όπερας, «Opera Now». «Από το ατομικό στο οικουμενικό», ανέφερε το σημαντικότερο γαλλικό σάιτ για την όπερα, www.forumopera.com.
Μπορεί οι Ελληνες θεατές να έχουν τη γνώση, την αγάπη, τη βιωματική σύνδεση με το έργο του Παπαδιαμάντη, ωστόσο φαίνεται πως και το διεθνές κοινό βρήκε τον τρόπο να επικοινωνήσει με την οπερατική της μεταφορά. Για την ακρίβεια ο Γιώργος Κουμεντάκης είναι εκείνος που έκανε πάλι το θαύμα του κι έτσι μετά την παγκόσμια τηλεοπτική πρεμιέρα της Φόνισσας στο MEZZO Live HD οι διθυραμβικές κριτικές διαδέχονται η μία την άλλη.
Η όπερα του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ έκανε παγκόσμια τηλεοπτική πρεμιέρα στις 12 Δεκεμβρίου στο MEZZO Live HD, το κορυφαίο τηλεοπτικό δίκτυο για την κλασική μουσική, την όπερα και τον χορό, το οποίο μεταδίδεται σε πάνω από 80 χώρες σε όλο τον κόσμο και έχει περισσότερους από 60 εκατομμύρια συνδρομητές.
«Μια μουσική τόσο ιδιότυπη όσο και οικουμενική, με επιρροές από τη δυτική λόγια μουσική, από την επανεφευρεθείσα ελληνική παραδοσιακή μουσική, ακόμη και από την ορθόδοξη λειτουργία. Πληθώρα χορωδιών συμπεριλαμβανομένων των παιδικών φωνών που σπάνια αναδεικνύονται τόσο στην όπερα. Ορχηστρική γράφει που ξεχειλίζει από έκφραση και χρώματα. Ολα αυτά μαζί με διακριτικές μινιμαλιστικές πινελιές. Αυτή είναι η Φόνισσα του Γιώργου Κουμεντάκη», αναφέρει στην αποθεωτική κριτική του ο Τιερί Ιλεριτό στη γαλλική εφημερίδα «Le Figaro».
«Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας δύναμης και βαθιάς συμπόνιας. Λαχταρώ να ξαναδώ αυτή την υπέροχη όπερα στο τέλος του μήνα. Εκτός από το Ahkenaten και το Satyagraha του Philip Glass, δεν έχω νιώσει ποτέ έτσι για καμία σύγχρονη όπερα...», ανέφερε η Ελενα Μαθεόπουλος στην κριτική της στο «Opera Now».
Από την άλλη, ο Μορίς Σαλ στην κριτική του στο σημαντικότερο γαλλικό σάιτ για την όπερα, www.forumopera.com, γράφει χαρακτηριστικά: «Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν τη μετάδοση της Φόνισσας στο MEZZO θα μπορέσουν να καταλάβουν αυτό που τα φτωχά μας λόγια δεν μπορούν να αποδώσουν, όπως την κομψότητα αυτής της γραφής στην οποία γίνονται αντιληπτές μνήμες από άλλους τόπους. Η γραφή του Γιώργου Κουμεντάκη αποτελεί συμπύκνωμα του ελληνικού πολιτισμού, όπως και η ιστορία της Ελλάδας, η οποία είναι ένα χωνευτήρι επιρροών».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας