Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 18.5°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
18.8° 14.9°
0 BF
76%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
79%
Ιωάννινα
Ομίχλη
10°C
9.9° 9.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
0 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
0 BF
82%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.9° 19.8°
2 BF
60%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.9° 14.9°
3 BF
73%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
48%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.3°
2 BF
71%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.5° 17.2°
1 BF
66%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.1° 15.8°
0 BF
72%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.3°
3 BF
81%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
0 BF
75%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Δημήτρης Κολλάτος | EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
Δημήτρης Κολλάτος (1937-2025)

Τέλος για έναν ακόμη μεγάλο μοναδικό

Το «σερί» απωλειών της εβδομάδας έκλεισε αργά χθες το βράδυ με τον Δημήτρη Κολλάτο, έναν από τους πιο ιδιοσυγκρασιακούς σκηνοθέτες και δημιουργούς του 20ού αιώνα. Πέθανε στα 87 χρόνια του, έχοντας αφήσει πίσω του ένα πολυσχιδές έργο συγγραφής, σκηνοθεσίας, αλλά και ακτιβισμού, που πέρασε ακόμη και στην πολιτική, με αντισυστημικές υποψηφιότητες, οι οποίες ωστόσο δεν είχαν ιδιαίτερη τύχη.

Ιδρυσε το 1959-1960 το «Πειραματικό Θέατρο Τσέπης» ανεβάζοντας πρωτοποριακά για την εποχή έργα, όπως η «Φαλακρή τραγουδίστρια» του Ιονέσκο, το «Τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ και το «Δωμάτιο» του Πίντερ. Το 1961 ανέβασε στο Παρίσι την «Ιφιγένεια εν Ταύροις» του Ευριπίδη. Παντρεύτηκε την Αρλέτ Μπομάν με την οποία απέκτησαν δύο γιους, τον Αλέξανδρο και τον Αλκη. Το 1962 γύρισε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους «Αθήνα Χι Ψι Ξι», που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ενώ και η ταινία «Ελιές» το 1964 βραβεύτηκε στο ίδιο φεστιβάλ. Το 1966 γύρισε τη μεγάλου μήκους ταινία «Ο θάνατος του Αλέξανδρου», που εγκωμιάστηκε από τον Μάνο Χατζιδάκι. Στη διάρκεια της δικτατορίας εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Γαλλία, όπου ανέβασε 20 θεατρικές παραγωγές.

Στην Ελλάδα επέστρεψε το 1975 και ανέβασε σειρά παραστάσεων που εντάσσονται στο λεγόμενο «θέατρο καταγγελίας» [«Σόδομα και Γόμορρα», «Οι εφοπλιστές», «Αγιος Πρεβέζης», που έγινε και ταινία (1982), «Οι Γιατροί»]. Το 1988 γύρισε τη «Ζωή με τον Αλκη», με τον γιο του Αλέξανδρο στον ρόλο του αυτιστικού άλλου γιου του. Στην ταινία «Κόκκινα τριαντάφυλλα σου έκοψα» (1993) μιλά για την αυτοκτονία της συζύγου του, Αρλέτ Μπομάν. Στην ταινία του «Αλέξανδρος και Αϊσέ» (1998) προσεγγίζει το θέμα της μουσουλμανικής μειονότητας μέσα από μια ερωτική ιστορία. Το 1989 και το 2013 έθεσε υποψηφιότητα ως ευρωβουλευτής. Το 2011 δημιούργησε την Ενωση Πολιτών Πόρτα-Πόρτα. Το 2014 γύρισε την ταινία «Διόνυσος», με θέμα την Ελλάδα της κρίσης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τέλος για έναν ακόμη μεγάλο μοναδικό

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας