Μετά τη δημοσιοποίηση που έλαβε το ζήτημα, παρ’ όλο που ίσως κάποιοι πίστεψαν πως θα περάσει (λόγω θέρους και διακοπών) δίχως να ασχοληθεί κάποιος μαζί του, ο υφυπουργός, αρμόδιος για τα θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Ιάσονας Φωτήλας έστειλε χθες απάντηση στην Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου όσον αφορά την αντικατάσταση όλων των μελών της επιτροπής για την επιλογή της ταινίας που θα ήταν η δική μας πρόταση για την υποψηφιότητα Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας (δες σχετικά «Προς τι οι αιφνίδιες αλλαγές;», «Εφ.Συν.» 20/8/2024). Μετά τις καταγγελίες για προσβλητικούς και αντιθεσμικούς χειρισμούς από το αρμόδιο τμήμα του ΥΠΠΟΑ τόσο από την ΕΑΚ όσο και από κινηματογραφικά σωματεία (ΕΣΠΕΚ, ΣΑΠΟΕ, ΕΕΝ, ΠΑΚΤ), απαντά ουσιαστικά πως για το «εκ παραδρομής» που εστάλη στα αρχικά μέλη της επιτροπής ως αιτιολογία για την αντικατάστασή τους «ήδη έχουν κινηθεί οι διαδικασίες από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα του ΥΠΠΟ». Αυτό τι σημαίνει; Οτι συμβαίνουν πράγματα στο υπουργείο που δεν τα γνωρίζει; Οτι κάποιοι συστήνουν επιτροπές δίχως να έχει γνώση; Οτι απλώς ψεύδεται; Τι ακριβώς σημαίνει;
Δυστυχώς δεν λάβαμε καμία ουσιαστική απάντηση από τον υφυπουργό. Αυτό που «μάθαμε» από την επιστολή του ήταν το εξής: «Το Υπουργείο Πολιτισμού, παγίως, αντιμετωπίζει με διαφάνεια και σοβαρότητα τον ύψιστο θεσμό στον χώρο του κινηματογράφου, των βραβείων OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους. Αναφορικά με την επιστολή σας και τα ερωτήματά σας, που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες, σχετικά με την σύσταση της επιτροπής για την επιλογή της ελληνικής υποψηφιότητας, σας ενημερώνουμε:
Το ΥΠΠΟ έχει στην αρμοδιότητά του την επιλογή και συγκρότηση της επιτροπής, όπως άλλωστε συμβαίνει και στις περισσότερες χώρες που συμμετέχουν στις ανάλογες διαγωνιστικές διαδικασίες και μάλιστα με υψηλού επιπέδου εκπροσωπήσεις. Το ΥΠΠΟ παραμένει θεματοφύλακας της διαδικασίας προκειμένου να διασφαλίζεται όχι μόνον η αντικειμενικότητα αλλά και το κύρος της επιτροπής. Πριν από την 13η Αυγούστου δεν είχε πραγματοποιηθεί ο ορισμός επιτροπής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον Νόμο. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ , με μία απλή σας αναζήτηση. Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι η επιλογή των μελών της επιτροπής για την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία OSCAR Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους συγκροτήθηκε από πρόσωπα υψηλού κύρους σχετιζόμενα με τον θεσμό και έχοντας επιδείξει σημαντικά δείγματα γραφής στον ίδιο τον θεσμό. Ετσι διασφαλίζεται η ακεραιότητα της διαδικασίας και της επιλογής της πλέον κατάλληλης ταινίας να εκπροσωπήσει την χώρα μας. Σημειώνεται ότι για το θέμα της «εκ παραδρομής» της δήθεν απόφασης, έχουν ήδη κινηθεί οι διαδικασίες από τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα του ΥΠΠΟ».
Από όλα τα παραπάνω αν κάτι γίνεται σαφές είναι πως δεν προτίθεται το ΥΠΠΟΑ να μεταφέρει την αρμοδιότητα της σύγκλησης της επιτροπής για τα Οσκαρ στην ΕΑΚ, όπως ζητάει η ίδια, τα σωματεία και συμβαίνει στο εξωτερικό.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας