Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
22.2° 15.8°
2 BF
94%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
22.8° 20.5°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 20.5°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
2 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
60%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.5° 21.5°
2 BF
59%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
0 BF
63%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
62%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.1° 20.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.5°
2 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
1 BF
49%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
23.8° 21.2°
2 BF
47%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.8° 19.3°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
23.8° 23.8°
0 BF
35%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
43%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.1° 22.1°
2 BF
63%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
56%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μύθος, Ιστορία και σκληρό παρόν

Η συνεχώς μεταβαλλόμενη εικόνα του αστικού τοπίου και των προσώπων της. Ο αρχαιολογικός της πλούτος. Το ιερό παρελθόν και η σύγχρονη σκληρή καθημερινότητα. Οι μύθοι, τα τεκμήρια, οι άνθρωποι. Μια σπάνια έκθεση 23 φωτογράφων, με εικόνες της πόλης που εκτίθενται για πρώτη φορά κι επιχειρούν να συνθέσουν την τοπιογραφία της Ελευσίνας, προβάλλοντας τις αθέατες συντεταγμένες της, τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητές της, καθώς και έργα των ανθρώπων της.

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, σε συνεργασία με τη Φωτογραφική Λέσχη της πόλης, διοργανώνει από τις 9 Νοεμβρίου τη δράση Μυστήριο_24 Ανατομία μιας Μεταμόρφωσης, στο Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος».

Θέλοντας να δημιουργήσουν τις δικές τους μελλοντικές μνήμες, τα μέλη της Λέσχης υλοποίησαν το 2019 ένα τετράμηνο εργαστήριο δημιουργικής φωτογραφίας και με όχημα τη συλλογική έρευνα και εργασία πραγματοποίησαν συναντήσεις και επισκέψεις σε βιομηχανικούς χώρους, αρχαιολογικά μνημεία, συνοικίες και τον περιβάλλοντα χώρο τους. Τα τοπία της Ελευσίνας ενεργοποίησαν τη φαντασία τους και μέσω της φωτογραφικής τέχνης το βλέμμα τους μετουσιώθηκε σε καλλιτεχνική έκφραση. Κι έτσι μπορούμε σήμερα να περιμένουμε μια σπάνια φωτογραφική έκθεση για την πόλη, υπό την επιμέλεια του φωτογράφου Βασίλη Γεροντάκου.

«Πάνω από τον Κεράτιο Κόλπο της Ελευσίνας αιωρούνται τα φαντάσματα των καραβιών, τα εργοστάσια του Τιτάνα και Κρόνου, οι φορτωμένες νταλίκες της εθνικής οδού, η άνοιξη και η απελπισία της Δήμητρας με την Περσεφόνη, οι μουσικές του Μάνου και των Dead can Dance, ο λαβύρινθος των τελετών μυστηρίου και οι βάρδιες των ναυπηγείων, τα βαρέα ένσημα, τα νεκρικά πορτρέτα των Μικρασιατών εργατών», αναφέρει στο σημείωμά του ο επιμελητής.

«Η Ελευσίνα υπήρξε θύμα της άναρχης βιομηχανικής εξέλιξης και της παράλογης εκμετάλλευσης του φυσικού χώρου. Μια βίαιη επέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα στην αρμονική ανάπτυξη της φύσης, που είχε ως συνέπεια την υπονόμευση του φυσικού τοπίου, του βιοτικού επιπέδου και της πνευματικής δράσης που συνόδευε την περιοχή χιλιάδες χρόνια. Ο μύθος της Περσεφόνης μετέφερε με έναν τρόπο την τελετουργία της φύσης, το μέτρο, τον ρυθμό, την κλίμακα των αξιών που διέπουν τη σχέση του ανθρώπου με τη φύση. Ετσι λοιπόν διερράγη μια ιερή σχέση με συνεπακόλουθα τη δυσαρμονία και την πνευματική έκπτωση».

Οι καρποί του εργαστηρίου της Φωτογραφικής Λέσχης Ελευσίνας που περιλαμβάνονται σήμερα ως τεκμήρια καταγραφής σε πραγματικό χρόνο της ιστορίας της πόλης και των ανθρώπων της εκτός από την ομαδική έκθεση θα κλειστούν και σε μια σχετική ειδική έκδοση (φωτογραφικό λεύκωμα). Το σύνολο των φωτογραφιών δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τη δράση Μυστήριο_24 Ανατομία μιας Μεταμόρφωσης και αυτή θα είναι η πρώτη φορά που θα παρουσιαστεί στο κοινό.

«Η κατεύθυνση αυτής της δράσης είναι να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό ως προς την ανάγκη μιας περιβαλλοντικής αφύπνισης, διερεύνησης οικολογικών ζητημάτων, συνειδητοποίησης μιας νέας οπτικής που να φέρνει στο επίκεντρο την πολύτιμη αξία των φυσικών πόρων και πηγών ζωής, υποδεικνύοντας τον παρεμβατικό και παραβατικό τρόπο, αλλά και των μηχανισμών εκείνων που διατηρούν τη φυσική και πνευματική ανάπτυξη, διερευνώντας τη φύση», σχολιάζει ο Βασίλης Γεροντάκος. «Θεωρώντας ότι η ομαδική προσπάθεια αλλά και η διάδραση με το κοινό είναι απαραίτητη, στόχος μας είναι ο μελλοντικός ορίζοντας αυτής της πόλης να είναι ανοιχτός στη δημιουργία, γνώση και ανάπτυξη πολιτισμού».


📌 Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ελευσίνας «Λεωνίδας Κανελλόπουλος»: Ιωνος Δραγούμη 29.

📌 Διάρκεια έκθεσης: 9 Νοεμβρίου έως 18 Δεκεμβρίου. Είσοδος ελεύθερη.

📌 Συμμετέχοντες φωτογράφοι (αλφαβητικά): Ανδρώνη Βούλα, Αντωνοπούλου Ξένια, Γεροντάκος Βασίλης, Γκίνη Σπυριδούλα, Γρανίτσα Νικολέττα, Ευσταθίου Ελισσάβετ, Ζυγούρη Μαρία, Κατριβέση Χριστίνα, Λιούλη Ελένη, Μπεμπένη Μαρία, Παληοκώστα Κατερίνα, Παναρίτη Μαρία, Παπαϊωάννου Βίκυ, Ρούσση Μαρία, Σπηλιωτοπούλου Λίτσα, Σταμπολίτη Χρυσούλα, Σταυριανού Πόπη, Τσιατσιάνης Γιάννης, Τσολακίδου Αννα, Φεσατίδου-Ψαρράκη Αγάπη, Φρατζεσκάκης Μανούσος, Χριστογεωργάκης Γιώργος, Ψωμόπουλος Δημήτρης.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Μύθος, Ιστορία και σκληρό παρόν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας