Πάνε κι έρχονται οι ρακές -ισορροπώντας!- στους δίσκους των σερβιτόρων που δεν προλαβαίνουν να ξαναγεμίζουν τα ρακοπότηρα. Οι πελάτες τα αδειάζουν μονομιάς. Δίπλα το καζάνι βράζει και βροντά. Εκθαμβες Αμερικανίδες, Γερμανίδες, Γιαπωνέζες, Ολλανδέζες και αρκετοί γηγενείς παρακολουθούν τη ροή των χυμών της σταφυλής.
Ετσι θα 'φτιαχναν το νέκταρ, ίσως σκέφτονταν μερικές. Και όλα τούτα υπό τη δαιμονική μουσική της γκάιντας και ποντιακά άσματα που συνθέτουν πυρρίχιους χορούς. Σ' έναν από τους πεζόδρομους της πλατείας Εξαρχείων. Βαθύ απομεσήμερο. Ο,τι ήταν να πράξουν οι τροφοσυλλέκτες το έπραξαν. Ωρα να προσκληθεί ο Διόνυσος.
Δεν εμφανίζεται, όμως, ο ίδιος, σνομπ και υπερήφανος, αρχηγέτης των παθών και της όρχησης· εμφανίζεται μόνο στα μεγάλα σαλόνια. Στέλνει όμως τη ναζιάρα υπηρέτριά του, τη Μέθη, ροδαλή, κουνάμενη και λυγάμενη.
Πρέπει να 'ναι η μικρή της θυγατέρα γιατί όλα κινούνται σε κανονικούς ρυθμούς. Και οι μικροί θεοί έχουν τη χάρη τους, συνοδεύονται από κάναν Ιμερο, κάναν Οίστρο, καμιά Φόρμιγγα, τον Μόλπο και τη χαρά ίσως.
Αφθονη η ρακή αλλά δεν πάνε πίσω και οι ρακομεζέδες. Αναψοκοκκινίζουν οι ρακοπίουσες Βορειοευρωπαίες και οι Ασιάτισσες· ξεχνούν την υγρασία και την ομίχλη των χωρών τους αλλά και τις εντολές των υπουργών Οικονομικών, που λύσσαξαν να προτείνουν τη λιτότητα σαν τρόπο ζωής.
Από τη στιγμή μάλιστα που εμφανίζεται αυτοπροσώπως η μήτηρ Μέθη, η έκσταση δηλώνει παρούσα. Νομίζει ότι κερνάει Σατύρους μάλλον η μητέρα... Πού να βρεις άκρη. Ο ήχος αναστατώνει και προκαλεί υψηλούς ψυχικούς τρανταγμούς που απορροφώνται από το νέο πρόσωπο των κοριτσιών της αλλοδαπής. Εκσταση είναι αυτή, όχι οδηγία της Κοινότητας των Βρυξελλών· πώς να το κάνουμε.
Αλλο είναι το πρόβλημα, ότι στέκομαι εκεί σαν ηλίθιος, καθηλωμένος από αυστηρή δίαιτα που το πρώτο που απαιτεί είναι η αποχή από το αλκοόλ. Ισως γι' αυτό μπορώ και διακρίνω τους μυθικούς επισκέπτες. Ο πειρασμός καραδοκεί· εάν παραμείνω θα ηττηθώ. Με βαριά καρδιά παραχωρώ τη θέση μου σε νέους συνδαιτυμόνες.
Κόσμος μπαίνει, κόσμος βγαίνει, σε μεταμορφωμένο πλέον τοπίο, σε μεταρσιωμένους όμορφους νεαρούς και νεαρές. Κάποια στιγμή, θες δεν θες, υποκύπτεις στη σοφία της αρχαίας σκέψης (μέτρον άριστον και λοιπά· κανονικά θα 'πρεπε να είχαν πει και κάτι σαν μέτρον άμετρον· αλλά τα όρια είναι γνωστά εδώ και πολλές χιλιετίες).
Καταφεύγω στους ήρωες του Καβάφη, στον Οίνο, τον Μόλπο, τον Ακρατο, τον Οινοπίοντα, τον Ηδύοινο, τον Κώμο, την Αμπελο, στη λυσιμέλειά τους. Φεύγω, λέω στον Ηλία (Σωτηρόπουλο) τον φωτογράφο. Στείλε μου αν θες μια γκάιντα. Ιδού το βουκολικόν όργανον και ο Λευτέρης.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας