Κόντεψε να βγει από τα ρούχα του δημοσιογράφος στην πρωινή ζώνη του ΣΚΑΪ, χθες, στο άκουσμα της είδησης ότι ο Δημήτρης Κουφοντίνας εθεάθη να κάνει βόλτα στο κέντρο της Αθήνας, κάνοντας χρήση της νόμιμης άδειάς του φυσικά. Αυτό δα έλειπε, να τον βλέπαμε γυμνό οι θεατές του καναλιού [τον δημοσιογράφο].
Θεωρούσε απίστευτο αυτό που άκουσε, απεφάνθη δε: «Η συντριπτική πλειοψηφία [του ελληνικού λαού] πρέπει να νιώθει ντροπή γι' αυτήν την κατάντια». Τι ακριβώς εννοούσε, ο Θεός και η ψυχή του. Είναι κατάντια να βλέπει κανείς να λειτουργούν οι θεσμοί της δημοκρατίας;
Αγνοεί ότι αυτό είναι το μεγαλείο, η ευρυχωρία και η «μεγαλοψυχία» της δημοκρατίας, να σωφρονίζει δηλαδή και όχι να καρατομεί όσους παρεξέκλιναν από τους ειρηνικούς τρόπους συμβίωσης; Εκτός εάν βάζει το συναίσθημα [την πίκρα, την οργή, την αγανάκτηση] πάνω από την ευρυθμία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
Ο γέγονε, γέγονε, σημασία έχει τι μπορεί να βελτιώσει το σκοτεινό παρελθόν, τι μπορεί να γίνει από τούδε και στο εξής. Ο μεγαλύτερος έμπορος ναρκωτικών, αυτός που έχει στείλει στον θάνατο χιλιάδες νεαρές ψυχές, δικαιούται με βάση τον νόμο [να τονιστεί αυτό], με βάση λοιπόν νόμο του κράτους, να παίρνει άδεια και να κάνει μια μικρή βόλτα στο κέντρο της πόλης. Σαφώς και ενοχλεί αυτή η εικόνα, ειδικά τους συγγενείς και φίλους όσων έχουν χάσει τη ζωή τους από τη χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Αλλο η όχληση και άλλο οι κραυγές που παραπέμπουν σε εκδικητική [θανατική ποινή] νοοτροπία. Πού οδηγεί μια τέτοια νοοτροπία, ειδικά όταν εκφράζεται από δημοσιογράφους; Οι τελευταίοι υποτίθεται ότι κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για την εξάπλωση και παγίωση των δημοκρατικών θεσμών, όχι να τους υπονομεύουμε. Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή; Εννοείται τι είδους δημοσιογραφία είναι αυτή;
Πού στα κομμάτια πάνε [το διακηρύσσει και η επίσημη θρησκεία] η επιείκεια και η συγχώρηση; Αλλά αυτό είναι δευτερεύον μπροστά στην προάσπιση των δημοκρατικών διαδικασιών. Δηλαδή τι; Να ετοιμάσουμε κρεμάλες για όλους τους παρεκκλίνοντες; Δεν περιποιεί τιμή κάτι τέτοιο στον πολιτισμό. Τη σημασία του σωφρονισμού είχαν δει, εδώ και δυόμισι χιλιάδες χρόνια, οι αρχαίοι, να την αγνοήσουμε;
Θεωρώ άστοχη την ανάρτηση στο Τουίτερ του Κυριάκου Μητσοτάκη, τέλος πάντων αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης: «Η βόλτα του δολοφόνου Κουφοντίνα στους ίδιους δρόμους που σκότωσε εν ψυχρώ τα θύματά του συνιστά μέγιστη προσβολή στη μνήμη τους». Πάντως δεν συνιστά προσβολή στη δημοκρατία. Εχει και συνέχεια: «Η δημόσια συναναστροφή του με ομάδες που απειλούν όσους διαφωνούν μαζί τους αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι παραμένει καθοδηγητής τους».
Τι είδους υπαινιγμοί είναι αυτοί από έναν φιλόδοξο ηγέτη μιας χώρας; Χαρακτήρισα την ανάρτηση άστοχη· επίσης: άτολμη, άσαρκη, μνησίκακη. Η γενναιοφροσύνη είναι που λείπει από τους πολιτικούς της χώρας [όλους τους πολιτικούς].
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας