ΦΟΝΙΑΣ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΕΠΟΧΗ/ –ανάρμοστη ανακωχή–/ έρμαιο στις ορμές της/ τρέμοντας απ’ την ενοχή/ τον Μάη μήνα αστοχεί/ ο άστατος Ορέστης.// Με εκκωφαντική κραυγή/ η φυλλοβόλος Μάνα Γη/ οι τόποι και τα σύμπα-/ ντα μοιάζουν με το «Θείο Τραγί»/ που στη Χαλκίδα ναυαγεί/ του αιρετικού Σκαρίμπα.// Ασπονδο Μάη αδημονεί/ στην άκρατη φουσκοδεντριά/ που ’χει την πλάση ανθίσει/ κι ασπαίρει από ηδονή/ σε αναπάντεχη παντρειά/ και βακχικό μεθύσι.// Και βγάζοντας την μπέμπελη/ σε κύκλο ασυγκράτητο/ Μαινάδων και Σατύρων/ βαστούν τα πόστα ρέμπελοι/ βγαλμένοι απ’ το βουητό/ αναρχικών παπύρων.// Μ’ άσβεστη φλόγα δίνονται/ δίχως εκπτώσεις και ντροπές,/ όπως ο Ερμής της Ερσης,/ διόλου τυχαία γίνονται/ Μάιο οι ανατροπές/ Μάη κι οι εξεγέρσεις.// Και στήνουμε έξαλλο χορό/ στο μυροβόλο κι εύφορο/ τσαρδί του μήνα Μάη/ –αλλόκοτη, τρελή σπορά–/ κι ανθοφορούν παράφορα/ της ύπαρξης τα χάη.
Η ΘΡΙΑΜΒΙΚΗ ΕΠΕΛΑΣΗ του μήνα των λουλουδιών και της επανάστασης εμπνέει ανέκαθεν μείζονες και ελάσσονες ποιητές που σπεύδουν να τον υποδεχθούν αναλόγως:
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ «Πρώτη Μαΐου» Του Μαγιού ροδοφαίνεται η μέρα/ που ωραιότερη η φύση ξυπνάει/ και την κάνουν λαμπρά και γελάει/ πρασινάδες, αχτίνες, νερά.// Ανθη κι άνθη βαστούνε στο χέρι/ παιδιά κι άντρες, γυναίκες και γέροι/ ασπροεντύματα, γέλια και κρότοι/ όλοι οι δρόμοι γιομάτοι χαρά.// Ναι χαρείτε του χρόνου τη νιότη/ άντρες, γέροι, γυναίκες, παιδιά.
ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ «Μάιος» Ο Απρίλης ξανθός, αρχοντιά φημισμένη,/ ζαχαρένια θωριά, ο Απρίλης πεθαίνει./ Και ο Μάης απάνω του γέρνει/ χαροκόπος λεβέντης, μα δίχως μυαλά/ και του φρόνιμου Απρίλη τα μάτια σφαλά/ και τα πλούτη του παίρνει.// Ο Απρίλης σωρούς θησαυρούς και καλούδια,/ τι πουλιά, τι νερά, τι δροσιές, τι λουλούδια/ στα παλάτια τα πράσιν’ αφήνει!/ Κι απ’ την πρώτη στιγμή κι απ’ την πρώτη βραδιά/ να, ο Μάης, αλύπητα, δίχως καρδιά/ τα ξοδεύει, τα χύνει.// Με τ’ αηδόνια καλεί τη χαρά και τη χάρη./ Οπου νιότη, παιδί, λυγερή, παλικάρι,/ όπου φτώχεια, όπου πλούτος γελάει/ του γλυκού μηνυτή καταφτάν’ η λαλιά./ Η ζωή με ολάνοιχτη τρέχει αγκαλιά/ στο τραπέζι του Μάη...
ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ «Νανούρισμα» Πρώτη μέρα του Μαγιού/ πάει το κλίπερ του τσαγιού/ να προλάβει τη Σαγγάη/ να φορτώσει τ’ άσπρο τσάι.// Μα στου Νότου τα νησά/ στο στενό του Μακασά/ το κουρσεύουν πειρατές/ και δεν γύρισε ποτές.// [...] Μα ένας Κεφαλονίτης/ κει οπίσω απ’ τη δολίχα/ τραμπάκουλο αρματώνει/ και το βαφτίζει Τρίχα.// [...] Αριβάρει στο Μακάο/ μ’ ένα φόρτωμα κακάο/ όμως βρέθηκε στ’ αμπάρι/ όλο φούντα και μπουμπάρι.// Αφού το μοσκοπούλησε/ στη λίρα κολυμπάει/ τους χαιρετάει κινέζικα/ και πάει για τη Μπομπάη.// Τονε πιάνουν μουσουλμάνοι/ του φορέσανε καφτάνι/ τον βαφτίζουν Μουχαμέτη/ και του κάνουνε σουνέτι.// Τσι ταΐζει σκορδαλιά/ και τον κάνουν βασιλιά...
ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ (από την «Αμοργό») Ηταν του Μάη το πρόσωπο/ του φεγγαριού η ασπράδα/ ένα περπάτημα ελαφρύ
σαν σκίρτημα του κάμπου.// Κι αν θα διψάσεις για νερό/ θα στύψουμε ένα σύννεφο/ κι αν θα πεινάσεις για ψωμί/ θα σφάξουμε ένα αηδόνι...
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ «Μάης ’68» Οι Γάλλοι νέοι/ που επαναστατούν/ στους δρόμους/ στα δημόσια πάρκα/ και στις ιστορικές πλατείες/ δεν κάνουν Ιστορία./ Τραγουδούν/ Καθώς παλιά οι προχριστιανοί/ τη γέννηση ενός κόσμου που θα ’ρθει/ για να ξεπλύνει τούτη τη γη/ από χιλιάδων χρόνων/ σκόνη/ μίσος/ και μωρία./ Οι Γάλλοι νέοι/ δεν επαναστατούν/ εγκαινιάζουνε απλώς/ μιαν εντελώς/ καινούργια/ Ιστορία.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας