Στις 3 Ιουνίου 2014, παραμονές Παγκοσμίου Κυπέλλου, η «Εφ.Συν.» έγραφε στην πρώτη σελίδα για τα ταχύρρυθμα μαθήματα «χρήσιμων» αγγλικών που οργανώθηκαν στο Μπέλο Οριζόντε, ώστε να μπορέσουν οι Βραζιλιάνες ιερόδουλες να νταλαβεριστούν με τους αγγλόφωνους επισκέπτες, οι οποίοι κατέκλυζαν κατά μιλιούνια τη χώρα για να παρακολουθήσουν τους αγώνες των εθνικών τους ομάδων και να συνδυάσουν, ενδεχομένως, το ωφέλιμον μετά του τερπνού. Την είδηση συνόδευε φωτογραφία με τον καθηγητή να κρατά γελαστός πλαστικό ομοίωμα πέους αντί χάρακα.
Αλυσιτελής φλυαρία για να προβληθεί το Μουντιάλ, που ενέπνευσε μολαταύτα το πενάκι του Γιάννη Καλαϊτζή. Ο σπουδαίος γελοιογράφος και γείτονας στο τελευταίο έδρανο της εφημερίδας, ζωγράφισε την επαύριο έναν ωχρόφαιο Σόιμπλε σε κατάσταση παροξυσμού, κραδαίνοντα με το δεξί στο αναπηρικό καροτσάκι του ευμεγέθη φαλλό εν πλήρει στύσει, εφάμιλλο του αντίστοιχου των σατύρων. «Αλες Καπούτ, Γκρέξιτ, Πιγκς, Ντόυτσλαντ Ούμπερ Αλες, Αϊν Νατσιόν Αϊν Φύρερ, Νταχάου, Μπέλσεν» ανέκραζε εν εξάλλω. Το υστερόγραφο εξηγούσε τα κίνητρα του Γερμαναρά: «www. είναι συριζαίος και θέλει να μας διώξει απ' το ευρώ. gr».
Το σκίτσο προκάλεσε σάλο στα μέσα μαζικής δικτύωσης, ακόμα και στο εσωτερικό της εφημερίδας. Ο δημιουργός του χαρακτηρίστηκε σεξιστής, άτομο κακού γούστου και υπόπτου αισθητικής, ρατσιστής, βδελυρός υβριστής της μνήμης του Ολοκαυτώματος και των ΑμεΑ. Αριστεροί διανοούμενοι, δημοσιογράφοι και πολιτικοί εξαπέλυσαν μύδρους εναντίον της καρικατούρας και όσων δεν εμπόδισαν τη δημοσίευσή της. Ο Καλαϊτζής δεν έκρινε σκόπιμο να απαντήσει. Τον υπεράσπισαν πάντως πολλοί κι είχαν δίκιο βουνό. Επειτα από εννέα ολόκληρους μήνες το πόνημά του παραμένει επίκαιρο, όχι μόνο εξαιτίας της Αποκριάς.
Ιανουάριος 2015. Στις 7 ακραίοι φονταμενταλιστές εισβάλλουν στα γραφεία του «Charlie Hebdo» και γαζώνουν με Καλάσνικοφ τους συντάκτες του. Εκτός από τα κόμικς με τον Μωάμεθ, που όπλισαν το χέρι των δολοφόνων, το περιοδικό έχει δημοσιεύσει εικόνες του Πάπα σε σαδομαζοχιστικές ερωτικές περιπτύξεις. Οι άθεοι συντελεστές του εννοούν να βεβηλώνουν κάθε θρησκεία. Μετέρχονται, συν τοις άλλοις, τη γλώσσα του περιθωρίου.
Ρηξικέλευθοι και ριζοσπάστες γνωρίζουν πως διακωμώδηση που δεν προκαλεί έχει αποτύχει. Φρύαξε ο πολιτισμένος κόσμος με την ανήκουστη επίθεση στο ιδεώδες της ελευθερίας της έκφρασης. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες διαδήλωσαν για χάρη της. Ξεχείλισε η υποκρισία στο Παρίσι. Ορκισμένοι εχθροί της σάτιρας κατέβηκαν στο πεζοδρόμιο για να την υπερασπιστούν.
Αναστάσιος Αναστασίου. Ελλην σκιτσογράφος, που συχνά καταφεύγει στην Ιστορία για να καυτηριάσει το εφήμερο. Ενόψει διαπραγμάτευσης απεικόνισε τον Σόιμπλε με στολή ναζί. «Επιμένουμε στο σαπούνι απ' το λίπος σας... συζητάμε για το λίπασμα απ' τις στάχτες σας» διεμήνυε στους υπηκόους του. Σοκαρισμένος ο εκπρόσωπος του Γερμανού επικυρίαρχου δήλωσε πως ο καρικατουρίστας πρέπει να ντρέπεται. Πάει περίπατο η διαλάλητη ελευθερία της έκφρασης. Ακόμα κι ο Τσίπρας εξαναγκάστηκε να αποκηρύξει δημοσίως τη γελοιογραφία. Προετοιμαστείτε. Το συλλεκτικό τεύχος των επιζώντων του «Charlie Hebdo», το οποίο κυκλοφορεί δωρεάν με την αυριανή «Εφ.Συν.» στα ελληνικά, θα σκανδαλίσει πολλούς. Ολοι κρύβουμε έναν οπισθοδρομικό σκοταδιστή μέσα μας.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας