Λένε ότι το αρχαιότερο επάγγελμα είναι η πορνεία. Δεν ξέρω με ποια κριτήρια ορίζεται ο επαγγελματισμός και θεωρώ τις αρχαίες πόρνες, τις εταίρες (δεν είμαι ο μόνος άλλωστε) ως αποδεδειγμένα εξαίρετες προσωπικότητες. Οσο κι αν βρεθούν κάποιοι που θα αντιτείνουν πως άλλο πόρνη και άλλο εταίρα. Επάγγελμα πάντως, με την ευρύτερη έννοια του επιτηδεύματος, αν όχι το αρχαιότερο -οι γνώμες διχάζονται- πάντως αρχαιότατο είναι η δωροδοκία/δωροληψία. Που τη συναντά κανείς -σε γραπτές πηγές, ιδίως σε νόμους διωκτικούς- τουλάχιστον από τον 14ο αιώνα (τότε που τους αιώνες τους μετρούσαμε ανάποδα…), στους Ασσύριους, τους Αιγύπτιους, τους αρχαίους… συμπατριώτες μας και εντεύθεν.
Από τους δικούς μας μάλιστα, ένας Σπαρτιάτης… πρίγκιπας (βασιλόπαις…), φέρεται να δωροδόκησε ώς και την Πυθία του Μαντείου, για να… ρίξει, με χρησμό, τον έτερο διεκδικητή του θρόνου. Μόνο που οι δικοί μας, οι Αθηναίοι για παράδειγμα, είχανε και δίκες (αττικό δίκαιο) για τους δωρολήπτες, όταν δωροδοκούνταν ασκώντας δημόσια υπηρεσία, ασχέτως αν ο ζημιούμενος ήταν το Δημόσιο ή άτομο, τη «δωροδοκίας γραφή» ή «δώρων γραφή». Συγχρόνως όμως είχαν και «γραφή» για τον δωροδοκούντα, τη «δεκασμού γραφή». Ετσι και σε τσακώνανε να παίρνεις ή να δίνεις την… έβαφες.
Ενώ τώρα (τυχαίο παράδειγμα…) μπορεί εταιρεία να λαδώνει στην Ελλάδα, να αποδεικνύεται το λάδωμα στην Αμερική, να αποζημιώνει η εταιρεία την Αμερική και στην Ελλάδα να μην… τρέχει κάστανο. παράδειγμα λέμε… Που θα πει, πως εάν τα… καταριανά μπαξίσια δεν είχανε σκάσει στις Βρυξέλλες, αλλά (άλλο παράδειγμα…) στην Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, όπου ο πατήρ Καϊλής (όπως είδα στο άρθρο του Τρεμόπουλου στη «Συντακτών» της Δευτέρας. απίστευτα πράγματα…) ήταν ιθύνων νους στα διαβόητα «45άρια» του Ψωμιάδη-«Ζορό» (δουλειές Δημοσίου/Περιφέρειας εκατομμυρίων σπάγανε σε πολλά 45άρια χιλιάδες ευρώ για απευθείας αναθέσεις…), δεν θα περιμέναμε βέβαια να φτάσει σε… δεκασμού γραφή ο… Σεΐχης του Κατάρ! Λέμε…
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας