Οι πρώτες παραφωνίες με τα μηνύματα στο 13033 είναι γεγονός με την κυβέρνηση να επιχειρεί να «κόψει» την «αλόγιστη» χρήση προειδοποιώντας για «αυστηροποίηση των μέτρων που ισχύουν».
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι επιχειρούν την εργαλειοποίηση του μέτρου περιορισμού των μετακινήσεων που εφαρμόστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου λοκντάουν, προκαλώντας σύγχυση με τα λεγόμενά τους στους πολίτες.
Απειλούν με «αυστηροποίηση των μέτρων»
Στην ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, στάθηκε στην ανάγκη για «περιορισμό των μετακινήσεων» επαναλαμβάνοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης για συγκεκριμένους λόγους και τονίζοντας ότι «δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι όλες οι μετακινήσεις είναι κατ' εξαίρεση και μόνο». Ο Ν. Χαρδαλιάς προειδοποίησε πως «κάθε προσπάθεια κατάχρησης μας απομακρύνει από την επίτευξη του κοινού μας στόχου» και άφησε πάνω στο τραπέζι την απειλή για «αυστηροποίηση των μέτρων που ισχύουν».
Λίγο νωρίτερα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, σχολίασε πως «αυτό που δεν θέλουμε είναι καταστρατήγηση των μέτρων όπως χθες που εστάλησαν πάνω από 1 εκατ. μηνύματα μετά τις 21.00 για άθληση» αγνοώντας πως με τον κωδικό 6 εκτός από άθληση οι πολίτες μπορούν να βγάζουν βόλτα τα κατοικίδια τους που είναι χιλιάδες.
«Άδειασμα» στον Σταμπουλίδη
Προβληματική ήταν και η απάντηση που έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
Μεταξύ άλλων ο κ. Σταμπουλίδης γνωστοποίησε (ANT1) πότε το 13033 μπορεί να «μπλοκάρει» κάποια μετακίνηση, διευκρινίζοντας πως ναι μεν δεν υπάρχει όριο, αλλά το σύστημα μπορεί να δει ποιοι πολίτες στέλνουν SMS για πολλές μετακινήσεις και να «αρνηθεί» την έξοδο στον εκάστοτε αποστολέα.
Η δήλωση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις με πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης να τον «αδειάζουν» σπεύδοντας να τονίσουν πως το 13033 λειτουργεί ακριβώς όπως και στην πρώτη περίοδο περιορισμού των μετακινήσεων και πως το μόνο που μετριέται είναι το πλήθος των μηνυμάτων γεγονός που αναιρεί το «μπλοκάρισμα» μετακινήσεων.
Η κίνηση στους δρόμους
Σήμερα (09/01), πρώτη εργάσιμη μέρα της εβδομάδας μετά την επιβολή του νέου λοκντάουν, η πρωινή κίνηση στο οδικό δίκτυο της Αττικής σημείωσε αύξηση 35% συγκριτικά με την αρχή του πρώτου λοκντάουν την άνοιξη, σύμφωνα με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.
Ιδιαίτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση εντοπίστηκε στην άνοδο των λεωφόρων Αλεξάνδρας και Βασιλέως Κωνσταντίνου, καθώς και στην Κηφισίας. Ωστόσο, η απόκλιση σε σχέση με το πρώτο λοκντάουν θεωρείται αναμενόμενη και μπορεί να εξηγηθεί με την μετακίνηση των μαθητών στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν κανονικά, ενώ ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων φέρεται να μην χρησιμοποιεί τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας