Ευθείες κατηγορίες εναντίον του πρώην υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέδρου διατυπώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων που μετέχουν στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση σκανδάλων στον χώρο της Υγείας.
Σε δήλωση που υπογράφουν από κοινού, οι βουλευτές διατυπώνουν τρία καίρια ερωτήματα προς τον πρώην υπουργό για την υπόθεση του «Ερρίκος Ντυνάν», με αφορμή τα όσα δήλωσε ο ίδιος στην επιτροπή, υπογραμμίζοντας ότι ο κ. Λοβέρδος προέβη σε συνειδητά ψέμματα κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του.
Όπως τονίζουν οι βουλευτές, «αποδεικνύεται ότι ο κ. Λοβέρδος είχε δρομολογήσει συνειδητά τη δυνατότητα πώλησης» του Ντυνάν και ότι «επί μήνες κορόιδευε προσποιούμενος ότι αναζητεί λύσεις, τις οποίες ουδέποτε σχεδίασε στα σοβαρά». Παράλληλα, τον κατηγορούν πως λόγω αντιπαλότητας με τον κ. Λιαρόπουλο, απέρριψε ρεαλιστική πρότασή του εξυγίανσης του νοσοκομείου.
Απαντώντας ο κ. Λοβέρδος με ανάρτησή του στο twitter, αρκέστηκε να καταγγείλει «μέλη στημένων Εξεταστικών με κατασκευασμένους μάρτυρες και προαποφασισμένα πορίσματα», οι οποίοι -όπως υποστήριξε- «δεν δικαιούνται να μιλούν».
Υπενθυμίζεται πως σήμερα ο πρώην υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος, ο οποίος ήταν ο προηγούμενος μάρτυρας που εξετάστηκε από την εξεταστική, κατέθεσε ένα υπόμνημα στον πρόεδρο κ. Μπαλωμενάκη αναφορικά με το εξώδικο Βγενόπουλου σχετικά με την αξιοποίηση του Ντυνάν και εξέφρασε τη δυσφορία του προς τον κ. Μπαλωμενάκη ότι ισχυρίστηκε ότι ο επιχειρηματίας Βγενόπουλος «υποδείκνυε τροπολογίες στο υπουργείο Υγείας κατά την περίοδο που ήμουν υπουργός».
Αναλυτικά, η κοινή δήλωση των βουλευτών
Κατά την προχθεσινή (Τρίτη 18-7-2017) δεύτερη εξέταση του βουλευτή της ΔΗ.ΣΥ. και πρώην Υπουργού Υγείας (7-10-2010 έως 17-5-2012) κ. Ανδρέα Λοβέρδου στην Εξεταστική Επιτροπή επί 90 περίπου λεπτά παρακολουθήσαμε την αγωνιώδη προσπάθειά του να αποδείξει ότι η τροπολογία του για τη δυνατότητα του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ερρίκος Ντυνάν να πωλεί, μισθώνει κ.λ.π. τα περιουσιακά του στοιχεία (ψηφίσθηκε ως άρθρο 29 του Ν. 4058/2012, ΦΕΚ Α΄ 63/22-3-2012) δεν συντάχθηκε την 12-7-2011, όπως ανέφεραν καταγγέλλουσες την επόμενη ημέρα 13-7-2011 με εξώδικη ΔΗΛΩΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ που του απηύθυναν οι μαιευτικές κλινικές «ΜΗΤΕΡΑ» και «ΛΗΤΩ» (συμφερόντων MIG - Βγενόπουλου), αλλά συντάχθηκε τον Μάρτιο του 2012, όταν δηλαδή ψηφίσθηκε.
Ο κ. Λοβέρδος, αφού αρχικώς επικαλέσθηκε παραπλανητικά τα δελτία τύπου του Υπουργείου του, στη συνέχεια επιστράτευσε τους συνεργάτες του και τον τότε νομικό του σύμβουλο προκειμένου να «βεβαιωθεί» ο ίδιος και να «βεβαιώσει» και την Επιτροπή ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν είχε συνταχθεί την 12-7-2011, δηλαδή 8,5 περίπου μήνες πριν από την κατάθεση και ψήφισή της. Τελικώς, ο τότε νομικός του σύμβουλος κ. Μπαλασόπουλος με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνό του «δηλώνει κατηγορηματικά ότι εντολή για τροπολογία έδωσε (ο κ. Λοβέρδος) τον Μάρτιο του 2012 και όλα τα υπόλοιπα είναι άγνωστα σ’ εμάς».
Δεδομένου ότι η αναφερόμενη στην εξώδικη ΔΗΛΩΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ των μαιευτικών κλινικών «ΜΗΤΕΡΑ» και «ΛΗΤΩ» τροπολογία ήταν απολύτως όμοια κατά περιεχόμενο με την κατατεθείσα και ψηφισθείσα τον Μάρτιο του 2012 τροπολογία του κ. Λοβέρδου και δεδομένου ότι δεν άντεχε στη λογική να αποδοθούν μαντικές ικανότητες στους εκπροσώπους των κλινικών, χθες Τετάρτη 19-7-2017 ερευνήσαμε, όπως οφείλαμε, το θέμα.
Παρά τη σημερινή δήλωση του κ. Λοβέρδου, που ουσιαστικά παραδέχεται ότι η τροπολογία του περί πωλήσεως του ΝΤΥΝΑΝ προϋπήρχε, εξακολουθούν να υπάρχουν τα εξής ερωτήματα για τον ίδιο:
1. Γιατί δεν κατέθετε προς ψήφιση την τροπολογία επί 8,5 μήνες, αλλά την κατέθεσε στις τελευταίες συνεδριάσεις της Βουλής πριν τις εκλογές της 6-5-2012; Μήπως επειδή είχε αποστείλει την εξώδικο της 13-7-2011 ο Βγενόπουλος, με την οποία τον καλούσε – προέτρεπε να επαναδιατυπώσει την τροπολογία, ώστε να προβλέπει αποκλειστικά και μόνο την δυνατότητα πώλησης του «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» ολοκλήρου και σε καμία περίπτωση τμηματικά ή μερικά;
2. Δεδομένου ότι είχε σφοδρές όσο και βάσιμες αντιρρήσεις από συνεργάτες του διακεκριμένους νομικούς για τη συνταγματικότητα της τροπολογίας και δεδομένου ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους προσφάτως είχε κρίνει μη νόμιμη τη σύμπραξη της «ΓΑΙΑ» με το «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ», που συνιστούσε ηπιότερη μορφή διαχείρισης σε σχέση με την πώληση γιατί επί 8,5 μήνες δεν απηύθυνε ερώτημα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους σχετικώς με τη νομιμότητα και τη συνταγματικότητα της τροπολογίας;
3. Γιατί δεν ακολούθησε την επιταγή του ιδρυτικού Νόμου του «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» που επέβαλε την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για κάθε αλλαγή του καταστατικού και της εν γένει νομικής κατάστασής του; Μήπως για να αποφύγει τον προέλεγχο του ΣτΕ, που θα ήταν ασφαλώς απορριπτικός;
Αποδεικνύεται ότι ο κ. Λοβέρδος είχε δρομολογήσει συνειδητά τη δυνατότητα πώλησης του Κοινωφελούς Ιδρύματος «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» και επί μήνες κορόιδευε προσποιούμενος ότι αναζητεί λύσεις, τις οποίες ουδέποτε σχεδίασε στα σοβαρά, ενώ, κινούμενος, όπως παραδέχθηκε, από προσωπικά κίνητρα αντιπαλότητας με τον κ. Λιαρόπουλο, απέρριψε ρεαλιστική πρότασή του εξυγίανσης του νοσοκομείου.
Οι ευθύνες του κ. Λοβέρδου στο ξεπούλημα του «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» υπήρξαν καταλυτικές και αυτό δεν μπόρεσαν να το κρύψουν ούτε η απεραντολογία του στις απαντήσεις, ούτε η έκδηλη επιθετικότητα και η προσβλητική στάση του απέναντι στην Επιτροπή, που, ο καθένας καταλαβαίνει ότι αφετηρία δεν είχαν μόνο τη γνωστή σε όλο το πανελλήνιο αλαζονεία του, αλλά και την προσπάθεια να αποκρύψει τις δικές του μη σύννομες συμπεριφορές.
Ο κ. Λοβέρδος εψεύσθη συνειδητά ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής. Μπροστά του επί δύο ημέρες είχε απλωμένα τα Πρακτικά των επτά (7) συνεδριάσεων της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, που είχαν ασχοληθεί κατά τη διάρκεια της εικοσάμηνης θητείας του στο Υπουργείο Υγείας με το «ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ» και θα μπορούσε να τα είχε συμβουλευθεί και να είχε απαντήσει στις σχετικές ερωτήσεις.
Κατόπιν τούτων, όσα περιέχονται στην τελική δήλωσή του ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής και ο ίδιος τα απέδωσε ως μομφή στους βουλευτές της πλειοψηφίας (ευτελισμός της διαδικασίας, έσχατο σημείο πολιτικής και ηθικής εξαχρείωσης, βαθύς πολιτικός αμοραλισμός, πώρωση και αδίστακτη θεσιθηρία) θεωρούμε ότι τον αφορούν ως αυτοκριτική. Ακόμη και στην περίπτωση που, όπως ο ίδιος αναφέρει, η Επιτροπή δεν είχε κανένα απολύτως αντικείμενο για τον ίδιο, μετά τα συνειδητά ψεύδη του είναι σαφές ότι πλέον απέκτησε αντικείμενο.
Του προτείνουμε την ίδια οδό: για να διασώσει έστω και ελάχιστα ψήγματα από την πολιτική του αξιοπρέπεια να ζητήσει συγγνώμη για τα συνειδητά του ψεύδη και να αποδεχθεί ότι δεν έπραξε όσα ώφειλε ως μάρτυρας να πράξει ενώπιον της Επιτροπής για την αποκάλυψη της αλήθειας.
Οι βουλευτές
- Σπυρίδων Λάππας
- Χαρίλαος Τζαμακλής
- Αννέτα Καββαδία
- Ιωάννης Γκιόλας
- Αθανάσιος Παπαδόπουλος
- Ανδρέας Μιχαηλίδης
- Δημήτριος Μάρδας
- Νικόλαος Θηβαίος
- Δημήτριος Βέττας
- Κωνσταντίνος Μορφίδης
- Αθανάσιος Παπαχριστόπουλος
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας