Με τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να δηλώνει «ευτυχής», τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ να αποχωρούν από τη συνεδρίαση της Βουλής διαμαρτυρόμενοι για τη «βροχή των τροπολογιών», το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ζητά την απόσυρση της τροπολογίας και τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ να φωνάζουν έξω από τη Βουλή «όχι στο ξεπούλημα των λιμανιών», ψηφίστηκε τελικά το Σάββατο η τροπολογία για την επικύρωση της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (θυγατρική της Cosco), γνωστής ως «Φιλικός Διακανονισμός».
Ετσι, η επιθυμία των Κινέζων, λίγες μέρες πριν μας αφήσει το 2014, γίνεται πραγματικότητα και μπορούν πλέον να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους, ξεκινώντας τα έργα στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. Εργα ύψους 230 εκατ. ευρώ, όπως είπε στην εισήγησή του ο Μ. Βαρβιτσιώτης, τα οποία θα κάνουν τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης.
Στις προβλήτες
Οι επενδύσεις των Κινέζων, εκτός από το δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ, αφορούν επίσης την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ της προβλήτας πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Η τροπολογία για τον «Φιλικό Διακανονισμό», η οποία κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, εγκρίθηκε τελικά με τις ψήφους της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Με την έναρξη τη συζήτησης το Σάββατο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Κουρουμπλής, επανέλαβε το αίτημα που είχε θέσει την Παρασκευή ο ΣΥΡΙΖΑ για απόσυρση της τροπολογίας, ενώ και οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ εξέφρασαν την αρνητική τους θέση.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρής Δρίτσας, απευθυνόμενος στον υπουργό Ναυτιλίας, του υπενθύμισε ότι η περίφημη ανάθεση στην Cosco έγινε με το ταξίδι του Καραμανλή στην Κίνα, ενώ ο ΟΛΠ είχε έτοιμο το σχέδιο της πενταετούς ανάπτυξης των νέων επενδύσεών του, χρηματοδοτημένο κατά 75%, αλλά στην Κίνα ο κ. Καραμανλής, συνοδευόμενος από εφοπλιστές, έκλεισε τη συμφωνία. «Οι εφοπλιστές πήραν εκπτώσεις και δάνεια για να κατασκευάσουν τα πλοία τους στα κινέζικα ναυπηγεία και ο Καραμανλής τούς έδωσε το λιμάνι του Πειραιά».
Το Ελεγκτικό Συνέδριο
Ο υπεύθυνος για τη ναυτιλία βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, έδωσε έμφαση στην απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου λέγοντας ότι οι δικαστές αποφάνθηκαν πως πρόκειται για τροποποίηση της αρχικής σύμβασης και όχι για την ίδια, κατά συνέπεια δεν είναι δυνατό να μην μπαίνει σε διαγωνιστική διαδικασία, ενώ, όπως είπε, στη νέα σύμβαση δεν τηρήθηκε ο όρος που έθετε το σκεπτικό της απόφασης του δικαστηρίου για την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος.
Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ (ΟΜΥΛΕ και Λιμενεργάτες) την Παρασκευή, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και στη συνέχεια πορεία στη Βουλή, ζητώντας την απόσυρση της τροπολογίας. Στο μεταξύ, με επιστολή τους στον πρωθυπουργό ζητούσαν να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στην «επικύρωση της έκνομης και βλαπτικής σύμβασης για τα συμφέροντα της ελληνικής οικονομίας».
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας