Η καθυστέρηση στην εξόφληση των πληρωμάτων των πλοίων της ΝΕΛ και συγκεκριμένα στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία «Θεόφιλος», «Aqua Spirit», «Ταξιάρχης», «Aqua Jewel»,«European Express», «Μυτιλήνη» και «Aqua Maria» ήταν το αντικείμενο της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, στο προεδρείο της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), σε απλήρωτους ναυτεργάτες και στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΝΕΛ Γιάννη Αβραντίνη.
Σύμφωνα με τη ΠΕΝΕΝ η ναυτιλιακή εταιρεία χρωστά στους ναυτικούς 3.840.000 ευρώ, ενώ σύμφωνα με το Γ. Αβραντίνη τα οφειλόμενα ανέρχονται στα 2,7 εκατ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης το προεδρείο της ΠΕΝΕΝ ανέπτυξε το γενικότερο πρόβλημα που ταλανίζει την μεγάλη πλειοψηφία των πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα με την συστηματική καθυστέρηση στην καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών.
Έγινε εκτενής αναφορά στις εταιρείες ΑΝΕΚ-Hellenic Seaways, Ventouris Sea Lines και ΝΕΛ οι οποίες -σύμφωνα με τη ΠΕΝΕΝ- την τελευταία τετραετία καθυστερούν αδικαιολόγητα την εξόφληση των μισθών τόσο του κλάδου όσο και του συνόλου των ναυτεργατών που εργάζονται σε πλοία των συγκεκριμένων εταιρειών.
Καταγγέλθηκε ότι όσοι ναυτικοί υπηρετούν σε πλοία και απαιτούν την εξόφλησή τους, απολύονται για εκδικητικούς λόγους με σκοπό να δημιουργηθεί κλίμα εκφοβισμού και τρομοκρατίας και να αποτραπεί με τον άθλιο αυτό τρόπο η νόμιμη διεκδίκηση των μισθών και ταυτόχρονα να διαμορφωθεί κλίμα ανασφάλειας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ ενημέρωσε αναλυτικά σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία και την κατάσταση που έχει περιέλθει μιλώντας για οικονομική ασφυξία που τους έχει επιβληθεί από τις συστημικές τράπεζες, ενώ έθεσε ως στόχο με την εκταμίευση και την απόδοση των χρημάτων από την έως τώρα εκτέλεση των άγονων γραμμών, την καταβολή ενός μισθού στο σύνολο των πληρωμάτων της εταιρείας.
Το συνολικό ποσό που πρόκειται να εισπράξει η εταιρεία τις επόμενες ημέρες ανέρχεται στα 1.100.000 ευρώ από το οποίο το 60-65% θα πάει σε καύσιμα , ασφάλιστρα και σε επισκευαζόμενα πλοία που γίνονται διάφορες εργασίες.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από το ΥΝΑ, ο αναπληρωτής υπουργός ζήτησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας την κατάθεση γραπτού υπομνήματος τεκμηρίωσης των επιχειρημάτων του. Επίσης του ζήτησε μόλις εισπράξει τις επόμενες μέρες από το Κρατικό Ταμείο τις υπό εκκαθάριση οφειλές, πρωτίστως να αποδώσει τα ποσά αυτά στους εργαζόμενους. Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι θα αναληφθούν όλες οι αναγκαίες πρωτοβουλίες ώστε το φαινόμενο αυτό να εκλείψει και οι απλήρωτοι ναυτικοί εργαζόμενοι να δικαιωθούν.
Η ΠΕΝΕΝ προκειμένου να καταστεί σαφής η εικόνα των οικονομικών οφειλών της εταιρείας προς τους ναυτεργάτες δημοσιοποιούν τον πιο κάτω πίνακα με τις αποδοχές που οφείλει η εταιρεία προς τους απλήρωτους ναυτεργάτες.
- Απολυμένοι ναυτεργάτες 1.000.000 ευρώ
- «Θεόφιλος» 320.000 ευρώ
- «European Express» 620.000 ευρώ
- «Aqua Jewel» 280.000 ευρώ
- «Μυτιλήνη» 600.000 ευρώ
- «Aqua Spirit» 370.000 ευρώ
- «Ταξιάρχης» 550.000 ευρώ
- «Aqua Maria», «Παναγία Πάρου», «Παναγία Θαλασσινή» 100.000 ευρώ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας